پاورپوینت برنامه فیزیکی فرهنگسرا

پاورپوینت برنامه فیزیکی فرهنگسرا

فرهنگسرا به عنوان یکی از مهم‌ترین فضاهای فرهنگی، موضوع طرح پایانی بسیاری از دانشجویان معماری را به خود اختصاص داده است. بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری دیسامگ، به ارائه رایگان پاورپوینت برنامه فیزیکی فرهنگسرا در قالب ۵۰ اسلاید و نیز دیاگرام ارتباطی فضاهای فرهنگسرا و جدول اندازه‌های آن در قالب ۶۰ صفحه ورد و PDF می‌پردازیم.

فرهنگسرا:

پاورپوینت برنامه فیزیکی فرهنگسرا

فرهنگسرا به عنوان یکی از فضاهای مکملی که خود نیز دارای چندین فضای مختلف است، به ساختمانی اطلاق می شود که در اصل مجموعه‌ای متشکل از چندین فضای فرهنگی مختلف است. لذا می‌توان گفت که یک فرهنگسرای وظیفه به نمایش گذاشتن فرهنگ یه شهر و منطقه را بر عهده دارد و از این‌رو نیازمند توجهات بسیار است. با این حال، امروزه حتی بسیاری از شهرهای بزرگ کشور نیز از وجود چنین فضایی محروم‌اند و یا نهایتا از ساختمانی معمولی و فرسوده به عنوان فرهنگسرا استفاده می‌کنند.

پاورپوینت برنامه فیزیکی فرهنگسرا

به جرئت می‌توان گفت که امروزه تقریبا تمامی معماران و دانشجویان معماری، آشنایی کاملی با فرهنگسرای نیاوران دارند. این در حالی است که بسیاری از آنها حتی از وجود فرهنگسراهای دیگری نظیر فرهنگسرای خاوران یا فرهنگسرای ارسباران بی‌اطلاعند. چنین امری، سوای شهرت فرهنگسرای نیاوران به عنوان نخستین فرهنگسرای ایران، از طراحی خاص این بنا توسط کامران دیبا ناشی می‌شود؛ چراکه وی توانسته است با الهام‌گیری از معماری سنتی ایرانی، طرحی را ارائه کند که در نوع خود بی‌نظیر است. طرحی که بدون تهیه و تدوین یک برنامه فیزیکی فرهنگسرا نمی‌توانست حتی به مرحله اجرا نیز برسد.

برنامه فیزیکی فرهنگسرا:

پاورپوینت برنامه فیزیکی فرهنگسرا

تدوین برنامه فیزیکی فرهنگسرا، نیازمند توجه بسیار به چند فاکتور اصلی است؛ چراکه به عنوان مثال فاکتوری همچون حجم پروژه به سبب نشان دادن محتوای آن و نیز جذب مخاطب، از اهمیت بسیاری برخوردار است. لذا لازم است که در طراحی آن، دقت بسیاری به خرج داده شود و نکاتی همچون عدم شروع طراحی از ریزفضاها مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه در غیر این صورت با کمبود فضا مواجه خواهید شد. بنابرین لازم است که طراحی فضاهایی چون تجاری، ورزشی، پشتیبانی، خدماتی، اداری، انجمن‌ها، نمایشی، اطلاع‌رسانی، آموزشی، عبادی و امثالهم در الویت قرار گیرد. 

محتویات پاورپوینت برنامه فیزیکی فرهنگسرا:

  • تقسیم‌بندی بخش‌های مختلف فرهنگسرا و توضیح کامل در مورد نحوه طراحی هر یک از فضاها 
  • بررسی چند نمونه از فرهنگسراهای ایرانی و خارجی برای تفهیم بهتر موضوع
  • توضیح مسائلی همچون طراحی آکوستیک، شیب‌ها و نکات ایمنی در طراحی فرهنگسرا 
  • ریز فضاها و متراژ کلی برای هر نفر در طراحی بخش‌های مختلف بصورت جدول 
  • ضوابط و معیارهای ضروری در طراحی این پروژه معماری
  • آنالیز دقیق قسمت‌های مختلف پروژه از ساختار قفسه‌ها تا نورپردازی
  • دیاگرام‌های اصلی و فرعی برای چیدمان و رفتار فضاها نسبت به هم

پاورپوینت برنامه فیزیکی فرهنگسرا برای نخستین بار و به طور اختصاصی، توسط فروشگاه معماری دیسامگ و در قالب ۵۰ اسلاید به انضمام ۶۰ صفحه ورد و PDF تهیه و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما عزیزان قرار دارد. شما با دانلود رایگان این پاورپوینت برنامه فیزیکی فرهنگسرا یکی از بهترین نمونه‌هایی را در اختیار خواهید داشت که می‌تواند به عنوان یک الگو و منبع الهام نیز ظاهر شود.

دانلود رایگان دیسامگ

یک شیفته معماری که در تلاش است تمام اندوخته خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ...

۱۹ یک نظر

    1. منوچهر شکیبا نویسنده ارسال پاسخ

      درود بر شما. قربان شما عزیز. خوشحال میشیم بازهم ما رو مورد لطف قرار بدین و به سایتمون سر بزنید.

    1. سام کیان نویسنده ارسال پاسخ

      سپاسگزارم دوست عزیز. خوشحالم که تونستیم نظرتون رو جلب کنیم. امیدوارم این روال ادامه‌دار باشه.

  1. مریم پاسخ

    من این برنامخ فیزیکی رو میخوام ولی نه گزینه دانلود داره نه گزینه پرداخت .میشه راهنمایی بفرمایید .( پاورپوینت برنامه فیزیکی فرهنگسرا) هست موضوعش

    1. پویا موسوی نویسنده ارسال پاسخ

      سلام. وقت بخیر. بزرگوار. این پروژه به صورت رایگان در سایت قرار گرفته و تنها کافیه روی تصویر دانلود (ابر سفید) پایین توضیحات کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در صورت بروز هرگونه مشکلی طی فرآیند خرید و یا دانلود محصول خریداری شده، فقط و فقط از طریق تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید.
+