بیوگرافی و تحلیل آثار ریچارد میر

پاورپوینت بیوگرافی و تحلیل آثار ریچارد میر

ریچارد میر ،ملقب به شوالیه سفید پست مدرنیسم، به عنوان یکی از هنرمندان و معماران برجسته هنر انتزاعی، آثار ارزشمند بسیاری را از خود به یادگار گذاشته است که به کارگیری رنگ سفید در قالب طرح‌های پیچیده، اصلی‌ترین شاخصه تمامی آنها به شمار می‌رود. بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری دیسامگ، به ارائه پاورپوینت بیوگرافی و تحلیل آثار ریچارد میر در قالب ۷۰ اسلاید می‌پردازیم.

زندگی نامه ریچارد میر:

ریچارد میر

ریچارد میر در شامگاه ۱۲ اکتبر ۱۹۴۳ میلادی در شهر نیوجرسی و از پدر و مادری یهودی‌تبار متولد شد. او پسر جوزف میر، مالک یک عمده فروشی مشروبات الکلی، و کارولین کالتنبچر بود و دو برادر کوچکتر داشت. دوران کودکی ریچارد میر در منطقه‌ای حوالی ماپلوود سپری شد و وی در همین منطقه به دبیرستان کلمبیا پیوست. او به دنبال فارغ‌التحصیلی از دبیرستان کلمبیا،  به دانشگاه کرنل وارد شد و توانست در سال ۱۹۵۷ میلادی، مدرک کارشناسی خود را این دانشگاه معتبر اخد نماید.

زندگینامه ریچارد میر

ریچارد میر به دنبال فارغ التحصیلی از دانشگاه کرنل، به کشورهای اسرائیل، یونان، آلمان، فرانسه، دانمارک، فنلاند و ایتالیا سفر کرد و در این سفرها با معماران زیادی آشنا شد. یکی از نکات قابل توجه در مطالعه زندگی ریچارد میر، نسبت خانوادگی وی با یکی از برجسته‌ترین معماران و نظریه پردازان معاصر و عضو گروه پنج معمار بزرگ نیویورک، پیتر آیزنمن، است که نمی‌شود منکر تاثیرات مثبت آن بر وی شد.

زندگی حرفه‌ای ریچارد میر:

گروه پنج معمار بزرگ نیویورک و ریچارد میر

ریچارد میر تا سال ۱۹۵۹ میلادی، نزد معماران مشهوری همچون اسکیدمور، اوینگز و مریل به فعالیت پرداخت. وی پس از آن نیز برای سه سال نزد مارسل برور کار کرد و سرانجام فعالیت خود را به عنوان یک معمار مستقل در سال ۱۹۶۳ میلادی آغاز نمود. ریچارد میر توانست به واسطه استعداد خود، پله‌های ترقی را به سرعت طی کند و در سال ۱۹۷۲ میلادی، به یکی از اعضای گروه ۵ معمار بزرگ نیویورک بدل گردد. این گروه که سایر اعضای آن را چهار معمار برتر آن دوران یعنی پیتر آیزنمن، مایکل گریوز، چارلز گواتمی و جان هیدوک تشکیل می‌دادند را می‌توان اساطیر معماری معاصر به شمار آورد.

زندگی حرفه‌ای ریچارد میر

ریچارد میر در اوایل دوران کاری حرفه‌ای خود، با هنرمندان بزرگی نظیر فرانک استلا همکاری نیز کرد که حاصل آن، راهیابی رنگ سفید و اشکال هندسی پیچیده به طرح‌های وی بود. ریچارد میر که در ابتدا به واسطه طراحی‌های بی‌نظیری همچون خانه‌های مسکونی متعدد، انجمن ادبی آتنیوم واقع در نیوهارمونی ایالت ایندیانا و موزه هنر آتلانتا شناخته می‌شد، با طراحی مرکز گتی که یک مجتمع فرهنگی واقع در لس آنجلس بود، محبوبیتی دو چندان یافت.

جوایز و افتخارات:

جوایز و افتخارات ریچارد میر

ریچارد میر درسال ۱۹۸۴ میلادی، به کسب جایزه معتبر پریتزکر نائل آمد که به گفته داوران، به سبب سازه‌های شخصی، نیرومند و اصیل این معمار برجسته است. ریچارد میز در سال ۲۰۰۸ میلادی نیز موفق به کسب مدال طلای معماری آکادمی هنر و ادبیات امریکا شد و دهکده لیدو جسلو نیز توانست جایزه بین‌المللی دیدالو منوسه را برای وی به ارمغان آورد. او همچنین یکی از اعضای ارشد شورای طراحی‌های آینده نیز به شمار می‌رود و موفق به کسب مدال طلای انجمن معماران امریکایی یا به اختصار AIA در سال ۱۹۹۷ میلادی شد. دانشگاه کرنل در سال ۲۰۱۰ میلادی، مقام استادی این دانشگاه را به ریچارد میر اعطا نمود و وی تنها ۳ سال پس از آن موفق به کسب جایزه  A+ دستاوردهای یک عمر شد.

مرکز هنرهای معاصر مانا

ریچارد میر، در سال ۲۰۱۴ میلادی، موزه‌ای دارای ۴۵۰۰ متر مربع فضای نمایشگاهی را در مرکز هنرهای معاصر مانا افتتاح نمود. این فضا بیشتر کارهایی را که او در طول زندگی خود انجام داده در زیر یک سقف جمع می‌کند و جایگزین نسخه بسیار کوچکتری است که در سال ۲۰۰۷ میلادی در شهر لانگ آیلند کوئینز افتتاح شد و تا سال ۲۰۱۳ تنها پذیرای دانشجویان و تورها بود. این محل جدید برای اولین بار اتاق‌هایی را برای نمایش مجسمه‌های ریچارد میر، نقشه‌های معماری و کولاژها (هنر اختلاط رنگ‌ها) فراهم کرده است و بنابر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، احتمالا شامل یک کتابخانه پژوهشی نیز خواهد بود.

سبک معماری ریچارد میر:

سبک معماری ریچارد میر

امروزه شرکت ریچارد میر و شرکا، در دفاتر خود واقع در نیویورک و لس‌آنجلس بر روی پروژه‌های مختلفی از چین گرفته تا تل‌آویو و از پاریس گرفته تا هامبورگ مشغول به کار است. با این حال بسیاری از کارهای میر را می‌توان مبتنی بر کارهای معماران اوایل تا دوره میانی قرن بیستم، به ویژه طراحی‌های لوکوربوزیه و دوره نخست کارهای وی، دانست. این امر تا بدان جایی پیش رفته است که برخی، از پایبندی ریچارد میر به بسیاری از ایده‌های لوکوربوزیه حتی بیشتر از خود او باور دارند!

ویلا ساوا

ریچارد میر بسیاری از ایده های منتج از آثار لوکوربوزیه، به ویژه ویلا ساوا و پاویون سوئیس، را گسترش داد. لکن بسیاری از آثار ریچارد میر را می‌توان منعکس کننده آثار سایر طراحان برجسته‌ای نظیر میس وندروهه و در برخی موارد فرانک لوید رایت نیز دانست. با این حال رنگ سفید به کار برده شده در بیشتر آثار ریچارد میر، امری مختص وی است که پیش از آن اغلب در طراحی کلیساها و خانه‌های روستایی برخی کشورهای حوزه مدیترانه نظیر اسپانیا، یونان و ایتالیا به کار برده می‌شد.

آثار ریچارد میر:

آثار ریچارد میر

ریچارد میر به عنوان یکی از بزرگترین معماران معاصر، دارای آثار بسیاری در سراسر جهان است که من جمله اهم آنها می‌توان به آثاری نظیر موزه هنر آتلانتا، خانه اسمیت، خانه داگلاس و خانه ساحلی اشاره کرد. با این حال وی دارای آثار مطرح دیگری همچون موزه هنرهای معاصر بارسلون اسپانیا، موزه رسانه پالی در بورلی هیلز کالیفرنیا، تالار شهر لاهه هلند، تالار شهر سن خوزه، مجتمع‌های تجاری متعدد و برج شهر در پراگ جمهوری چک نیز هست. لکن در ادامه مطلب تنها به ذکر چند نمونه مشهور آثار ریچارد میر بسنده کرده و توضیحات تکمیلی را به پاورپوینت آن موکول می‌کنیم.

موزه هنر آتلانتا | جورجیا (High Museum of Art | Georgia):

موزه هنر آتلانتا ریچارد میر

موزه هنر عالی آتلانتا که تحت عنوان موزه هنر آتلانتا ریچارد میر نیز یاد می‌شود، یکی از بزرگترین موزه‌هایی در ایالات متحده امریکا به شمار می‌رود که توسط ریچارد میر طراحی شده است.موزه هنر آتلانتا که رنگ سفید و اشکال هندسی پیچیده رایج در بسیاری از آثار ریچارد میر در آن نیز به چشم می‌خورد را می‌توان الهام گرفته از موزه گوگنهایم نیویورک دانست که مهم‌ترین جلوه آن، استفاده از مارپیچی شیب‌دار به عنوان راه‌پله است.

خانه ساحلی ریچارد میر | کالیفرنیا (Southern California Beach House | California):

خانه ساحلی ریچارد میر

خانه ساحل جنوبی کالیفرنیا که به اختصار خانه ساحلی نامیده می‌شود، یکی دیگر از خانه‌های مطرح طراحی شده به دست ریچارد میر است. این خانه با برخورداری از همان ویژگی‌های ثابت خانه‌های ریچارد میر نظیر رنگ سفید و به کارگیری احجام پیچیده در کنار دیوارهای شیشه‌ای چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای به اقیانوس آرام دارد و با سایه‌بان‌های فلزی سفید رنگ، خودنمایی می‌کند. منتهی جالب‌ترین نکته در پلان خانه ساحلی ریچارد میر نهفته است؛ چراکه این معمار خوشنام در طراحی پلان خانه ساحلی، از طریق تفکیک کامل فضاها، پلان آزاد رایج در سایر آثار خود را به کناری نهاده است.

کلیسای جوبیلی رم | ایتالیا (Jubilee Church | Italy):

کلیسای جوبیلی که از آن تحت عنوان کلیسای پدر بخشنده نیز یاد می‌شود، یک کلیسای کاتولیک رومی واقع در مرکز منطقه مسکونی “تور تره تست” رم است که به ایفای نقش در قالب محل گردهمایی ساکنین این منطقه نیز می‌پردازد. طرح فعلی کلیسای جوبیلی رم که آثار طراحی ریچارد میر در آن به چشم می‌خورد، طی فراخوانی در سال ۱۹۹۶ میلادی و از بین طرح‌های ارائه شده توسط معماران بزرگی نظیر فرانک گهری، سانتیاگو کالاتراوا و تادائو آندو انتخاب شده است.

عناوین اصلی و سرفصل‌های پاورپوینت بیوگرافی و تحلیل آثار ریچارد میر:

  • زندگی نامه ریچارد میر
  • زندگی حرفه‌ای ریچارد میر
  • جوایز و افتخارات
  • سبک معماری ریچارد میر
  • ویژگی اصلی آثار ریچارد میر
  • فلسفه طراحی
  • هنر و معماری
  • آثار ریچارد میر
  • موزه هنر آتلانتا | جورجیا 
  • خانه اسمیت دارین | کنتیکت 
  • خانه داگلاس هاربر اسپرینگز | میشیگان 
  • مرکز گتی لس آنجلس | کالیفرنیا 
  • موزه فریدر بوردا بادن-بادن | آلمان 
  • خانه ساحلی ریچارد میر | کالیفرنیا 
  • کلیسای جوبیلی رم | ایتالیا

پاورپوینت بیوگرافی و تحلیل آثار ریچارد میر برای نخستین بار و به طور اختصاصی، توسط فروشگاه معماری دیسامگ و در قالب ۷۰ اسلاید تهیه و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما عزیزان قرار دارد. شما با خرید و دانلود فوری پاورپوینت بیوگرافی و تحلیل آثار ریچارد میر، یکی از بهترین منابعی جهت مطالعه بیوگرافی و آثار ریچارد میر را در دست خواهید داشت که می‌تواند به عنوان یک پروژه دانشجویی فوق‌العاده نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

سهیلا دوست پژوه هستم. دارای مدرک کارشناسی از گیلان. بندر انزلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در صورت بروز هرگونه مشکلی طی فرآیند خرید و یا دانلود محصول خریداری شده، فقط و فقط از طریق تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید.
+