تحلیل مجتمع مسکونی هبیتات 67 مونترال (Habitat 67) + پلان

پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی هبیتات ۶۷ مونترال (Montreal’s Habitat 67)

مجتمع مسکونی هبیتات ۶۷ مونترال (Montreal Habitat 67)، یکی از بهترین‌ نمونه‌های مجتمع مسکونی در سطح جهان به شمار می‌رود. بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری دیسامگ، به ارائه فایل تحلیل مجتمع مسکونی هبیتات ۶۷ مونترال در قالب ۸۵ اسلاید پاورپوینت  می‌پردازیم.

مجتمع مسکونی:

لوکوربوزیه نخستین کسی بود که در اواخر قرن نوزدهم میلادی، در مورد اهمیت بلندمرتبه سازی در قرن پیش‌رو سخن گفت و آن را آینده گریز ناپذیر معماری دانست. هرچند که پیش‌بینی وی زودتر به حقیقت پیوست و در اواسط سده بیستم میلادی در سازه‌های عظیمی چون برج امپایر استیت (Empire State) و ساختمان کرایسلر (Chrysler Building) در ایات متحده امریکا تجلی یافت.

امروزه در بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک، شاهد آن هستیم که توسعه عمودی شهر، بر توسعه افقی آن الویت یافته است و سازه‌های مرتفع موجود در بسیاری از شهرها گواهی بر این مدعاست. هرچند که به سبب کثرت فراوان این نوع بناها و مشکلاتی که در عین مزایای بسیار خود، به همراه دارند، سبب شده است که شهرداری‌های بسیاری از شهرهای دنیا، با وضع قوانینی، ساخت آنها را محدود کرده‌اند.

معمار مجتمع مسکونی هبیتات ۶۷:

موشه سفدی (Moshe Safdie) مجتمع مسکونی هبیتات 67 مونترال

منابع متعددی از موشه سفدی، به عنوان طراح اصلی مجتمع مسکونی هبیتات ۶۷ نام برده‌اند. با این حال نمی‌توان نقش تیم وی را در تدوین برنامه فیزیکی مجتمع مسکونی نادیده گرفت. موشه زاده سال ۱۹۳۸ میلادی در شهر حیفای اسرائیل کنونی است. شهری که در آن سال‌ها به دنبال فروپاشی امپراتوری عثمانی، تحت قیومت بریتانیای کبیر در آمده بود. وی پس از اتمام تحصیلات ابتدایی خود ، زادگاهش را به مقصد ایالات متحده ترک نمود و تا به امروز نیز در همان کشور سکونت دارد. 

موشه سفدی پس از مهاجرت به ایالات متحده، به تحصیل رشته معماری در دانشگاه اِم‌سی گیل (MC Gill) مونترال پرداخت. وی دو سال پس از فارغ‌التحصیلی در این دانشگاه، شروع به کار در دفتر معمار سرشناس امریکایی، لویی کان، کرد و توانست به سبب استعداد شگرف و خلاقیت مثال زدنی خود، مدال ماسی کانادا در سال ۱۹۶۸ میلادی را به دست آورد. این مدال که به بهترین معمار سال کانادا تعلق می‌گیرد، برای نخستین بار بود که به یک مهاجر اعطا می‌شد. وی همچنین موفق به کسب جوایز معتبر دیگری چون “کوبی اوردر” و “اوردر” کانادا نیز شد.

مجتمع مسکونی هبیتات ۶۷:

 

کانسپت اصلی طراحی مجتمع مسکونی هبیتات ۶۷، به سبب شکل‌گیری بر مبنای تقسیم سلولی توجهات زیادی را به خود جلب کرد. همین امر طراحی و ساخت هبیتات‌های دیگری در چند شهر مطرح دنیا نظیر نیویورک و پورتوریکو را رقم زد. مجتمع مسکونی هبیتات ۶۷، به دلیل شکل خاص خود، در عین برخورداری از تراکم جمعیتی بیشتری نسبت به سایر بناها، فضاهای خاصی را در اختیار ساکنین هر واحد قرار می‌دهد که پیش از این تنها با خرید یک خانه ویلایی ممکن بود.

مطالب پیشنهادی:

پاورپوینت نمونه موردی مجتمع مسکونی خارجی

پاورپوینت نمونه موردی مجتمع مسکونی ایرانی

پاورپوینت مجتمع مسکونی آلبیون ریورساید اثر نورمن فاستر

پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی خیام مشهد

پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی گنجینه بابل

پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی VM کپنهاگ دانمارک

ویژگی‌های برجسته پروژه مجتمع مسکونی هبیتات ۶۷:

ویژگی‌های برجسته پروژه مجتمع مسکونی هبیتات 67

مجتمع مسکونی هبیتات ۶۷ که در نگاه اول، همانند آن‌چیزی به نظر می‌رسد که در روستای ماسوله گیلان شاهدش بودیم، به گونه‌ای طراحی شده است که که تراس گاردن هر طبقه، سقف طبقه زیرین به حساب می‎‌آید. راه‌های ارتباطی مجتمع مسکونی هابیتات ۶۷  که تمامی واحدهایی آن به صورت پیش ساخته و در ۱۱ طبقه بنا شده اند نیز شامل سه باکس متشکل از راهرو و آسانسور است. هرچند که طبقات همکف و منفی یک آن به پارکینگ و تاسیسات اختصاص دارد.

عناوین اصلی و سرفصل‌های پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی هبیتات ۶۷:

  • معرفی معمار
  • معرفی پروژه هبیتات ۶۷
  • خصوصیات برجسته طرح
  • فضاها
  • کانسپت
  • سیرکولاسیون ارتباطی در مقیاس خرد و کلان
  • بررسی حریم‌های خصوصی، نیمه خصوصی و عمومی هر واحد مجتمع هبیتات ۶۷
  • ساختار حجمی
  • سایت پلان هبیتات ۶۷
  • پارکینگ
  • ورودی‌های سواره و پیاده
  • تحلیل پلان واحدهای تیپ
  • ارتباط افقی و عمودی
  • سلسله مراتب
  • نحوه قرارگیری واحدهای پیش ساخته هبیتات ۶۷
  • و چندین و چند مورد دیگر

تحلیل مجتمع مسکونی هبیتات ۶۷ برای نخستین بار و به طور اختصاصی توسط فروشگاه معماری دیسامگ و در قالب ۸۵ اسلاید پاورپوینت تهیه و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما عزیزان قرار دارد. شما با خرید و دانلود فوری این پاورپوینت، یکی از بهترین منابعی را برای تحلیل مجتمع مسکونی هبیتات ۶۷ در دست خواهید داشت که می‌تواند به عنوان یک پروژه دانشجویی فوق‌العاده نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

یک شیفته معماری که در تلاش است تمام اندوخته خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ...

۶ یک نظر

  1. melika پاسخ

    نوشتید ۸۵ اسلاید همراه پلان اتوکدی ولی ۴۵ اسلاید بدون پلان هیچ شباهتی به توضیحات شما نداشت….
    متاسفم…

    1. سام کیان نویسنده ارسال پاسخ

      درود بر شما. وقت بخیر. از دیدگاه شما سپاسگزاریم. پکیج این محصول شامل دو پاورپوینته. لطفا پاورپوینت دوم رو هم بررسی کنید. در صورت بروز هر مشکل دیگه‌ای، همچنان با ما در تماس باشید.

  2. هانیه پاسخ

    سلام میخواستم بدونم این فایل نوشته هاش کامل و دقیق هست؟چون من عکساش رو دارم به طور کامل و فقط دنبال مطالب دقیق و کافی برای ارائه هستم

    1. سام کیان نویسنده ارسال پاسخ

      سلام. وقت بخیر. ضمن سپاس از خریدتون، لطفا جهت رفع مشکل از طریق واتساپ با پشتیبانی در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در صورت بروز هرگونه مشکلی طی فرآیند خرید و یا دانلود محصول خریداری شده، فقط و فقط از طریق تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید.
+