20 نمونه پلان کتابخانه

مجموعه ۲۰ نمونه پلان کتابخانه (سایت پلان، برش، نما و پرسپکتیو)

طراحی پلان کتابخانه به سبب اهمیت آن در حوزه فرهنگی، نیازمند ملاحظات خاصی است که جز از طریق مطالعه بسیار و یا الگوگیری از پلان سایر نمونه‌های مطرح کتابخانه میسر نمی‌شود. بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری دیسامگ، به ارائه مجموعه ۲۰ نمونه پلان کتابخانه در قالب ۲۰ فایل اتوکدی می‌پردازیم.

کتابخانه:

کتابخانه

کتابخانه مجموعه‌ای از منابع اطلاعاتی و مآخذ است که به منظور استفاده به عنوان یک مرجع، در اختیار گروه خاصی از افراد یا عموم آنها قرار دارد و  دسترسی فیزیکی یا دیجیتال به منابع را از طریق یک ساختمان یا فضای مجازی و یا هردو فراهم می‌کند. مجموعه یک کتابخانه می‌تواند شامل کتب، مجلات، روزنامه‌ها، کتب خطی، فیلم‌ها، نقشه‌ها، اسناد، کتاب‌های الکترونیک، کتاب‌های صوتی، مراکز داده و یا سایر فرمت‌های منابع مختلف باشد. با این حال تمامی کتابخانه‌ها وضعیت مشابهی ندارند و می‌توانند گنجایشی از چند قفسه تا میلیون‌های آیتم داشته باشند.

طراحی کتابخانه:

طراحی کتابخانه

کتابخانه‌ به عنوان یکی از مهم‌ترین اماکن فرهنگی، جزو شاخصه‌های اصلی توسعه‌یافتگی جوامع مختلف نیز به شمار می‌آیند و از این‌رو نیازمند طراحی دقیقی هستند که از پلان کتابخانه شروع می‌شود و تا طراحی داخلی آن بسط می‌یابد. لکن چنین امری نیازمند مطالعه مواردی نظیر برنامه فیزیکی کتابخانه و کسب تجربه بسیاری است که جز از طریق صرف وقت و انرژی بسیار ممکن نمی‌شود. با این حال امروزه به سبب وجود انواع نمونه موردی کتابخانه در عین فراهم بودن امکان بررسی پلان کتابخانه های معروف دنیا و ایران، الگوگیری از پلان کتابخانه‌های دیگر به عنوان راه‌حلی جایگزین مطرح است و می‌تواند سبب صرفه‌جویی بسیاری در وقت و هزینه افراد شود.

اسکرین‌شات مجموعه ۲۰ نمونه پلان کتابخانه:

اسکرین‌شات مجموعه 20 نمونه پلان کتابخانه اسکرین‌شات مجموعه 20 نمونه پلان کتابخانه اسکرین‌شات مجموعه 20 نمونه پلان کتابخانه

محتویات مجموعه ۲۰ نمونه پلان کتابخانه:

مجموعه ۲۰ نمونه پلان کتابخانه پیش‌رو، برای نخستین بار و به طور اختصاصی، توسط فروشگاه معماری دیسامگ و در قالب ۲۰ فایل اتوکدی تهیه و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما عزیزان قرار دارد. شما با خرید و دانلود فوری این مجموعه استثنایی نمونه پلان کتابخانه، ۲۰ نمونه پلان کتابخانه را در دست خواهید داشت که هر یک می‌توانند به عنوان یک پروژه دانشجویی فوق‌العاده مورد استفاده قرار بگیرند.

یک شیفته معماری که در تلاش است تمام اندوخته خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ...

۲ یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در صورت بروز هرگونه مشکلی طی فرآیند خرید و یا دانلود محصول خریداری شده، فقط و فقط از طریق تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید.
+