پاورپوینت تحلیل سازه دینامیک

پاورپوینت تحلیل سازه دینامیک

سازه های دینامیک یکی از مهم‌ترین عناصر نوظهوری به شمار می‌رود که توانسته است ایده‌های رویای بسیاری را در صنعت ساختمان محقق کند. بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری دیسامگ، به ارائه تحلیل سازه‌های دینامیک در قالب ۵۰ اسلاید پاورپوینت می‌پردازیم.

تعریف سازه دینامیک:

سازه دینامیک

اهمیت معماری پایدار و انرژی‌های تجدید پذیری نظیر انرژی خورشیدی در سال‌های اخیر، سبب ایجاد ایده نوینی در طراحی ساختمان شده است. ساختمان‌هایی که همچون گل آفتاب‌گردان می‌توانند با چرخش در جهت نور خورشید به منظور بهره‌گیری حداکثری از آن، تاثیر شگرفی بر کاهش مصرف انرژی بگذارند. چنین امری دارای مزایای بسیاری است که من جمله آنها می‌توان به نهایت استفاده از نور خورشید در جهت کاهش مصرف انرژی الکتریکی اشاره کرد. علاوه بر این، چنین سازه‌هایی، امکان استفاده حداکثری از انرژی تابشی خورشید را به منظور گرم کردن فضاها و درنتیجه کاهش مصرف سوخت‌ را می‌دهند. بنابرین طبیعی است که تمامی سازه‌های دینامیک، شکل ثابتی نداشته باشند؛ امری که تغییر دکوراسیون داخلی را نیز به دنبال دارد نخستین بار توسط “دیوید فیشر” ایتالیایی وارد حوزه معماری شد.

نمونه موردی سازه‌ دینامیک:

نمونه موردی برج مسکونی

به دنبال مطرح شدن سازه‌های دینامیک در عرصه معماری، پروژه‎‌های بسیاری بر مبنای آن شکل گرفتند که اکثریت آنها را طرح‌های معماران نامدار تشکیل می‌دادند. سازه‌هایی که با تغییر شکل مستمر خود، هدف افزایش بهره‌وری از انرژی‌های تجدیدپذیر را دنبال می‌کنند و نمونه‌های شاخص آن به شرح زیرند.

برج چرخان داوینچی دبی (Da Vinci Dynamic Tower):

برج چرخان داوینچی دبی

طراحی برج چرخان داوینچی دبی، در ۶۹ طبقه و یک هسته اصلی استاتیک در کنار واحدهای دینامیکی با قابیلت چرخش ۳۶۰ درجه مراحل پایانی خود را طی می‌کند و پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۰ میلادی به بهره‌برداری برسد. برج چرخان داوینچی دبی که انرژی مورد نیاز برای چرخش خود را از باد و خورشید تامین می‌کند، نخستین پروژه عظیم دیوید فیشر ایتالیایی به حساب می‌آید و بر طبق گزارش‌ها قرار است که نمونه‌های دیگری از آن در شهرهایی نظیر مسکو، میلان، نیویورک و توکیو ساخته شود. 

برج OMA منهتن نیویورک:

برج OMA منهتن نیویورک

برج OMA سازه‎‌ای متشکل از ۴ حجم کلی است که عملیات احداث آن، به منظور برخورداری از منظره‌ای ۳۶۰ درجه،  در خیابان ۱۲۲ محله منهتن نیویورک کلید خورده است و همچنان پس از گذشت قریب به ۹ سال از شروع آن، همچنان در حال ساخت می‌باشد. برج OMA مهتن نیویورک که طراحی آن در ۵۲ طبقه صورت گرفته است، من جمله نخستین سازه‌های متحرکی در نیویورک به شمار می‌رود که دیدی ۳۶۰ درجه را در اختیار مالکانش خواهد گذاشت.

برج مسکونی سوئیت ولارد (Suite Vollard):

برج مسکونی سوئیت ولارد (suite vollard)

برج مسکونی سوئیت ولارد، نخستین سازه دینامیکی به شمار می‌رود که در سال ۲۰۰۱ میلادی به بهره‌برداری رسید. این آسمان خراش دیدنی که طراحی آن به عهده “برونو د فرانکو” گذاشته شد، در شهر ریودژانیرو برزیل احداث شده است و تمامی ۱۱ طیقه آن امکان چرخشی ۳۶۰ درجه را دارد. با این حال مهم‌ترین نکته در طراحی سازه پویای این پروژه مربوط به زمان چرخش کامل یک ساعته‌ای است که آن را در تقابل با مطرح‌ترین پروژه‌های اجرا شده در خاک ایالات متحده امریکا و نیز امارات متحده عربی قرار می‌دهد.

عناوین اصلی و سرفصل‌های اصلی پاورپوینت تحلیل سازه دینامیک:

  • معرفی
  • برج‌های دینامیک
  • برج سوئیت ولارد (Suite Vollard)
  • معرفی برج
  • سیستم چرخشی سازه
  • بررسی ساختمان برج
  • برج داوینچی دبی (Da Vinci Dynamic Tower)
  • نوع کاربری
  • تامین انرژی
  • پلان داخلی برج
  • ویژگی‌های جالب برج
  • نحوه نصب قطعات پیش ساخته
  • هزینه

تحلیل سازه‌های دینامیک، برای نخستین بار و به طور اختصاص، توسط فروگاه معماری دیسامگ و در قالب ۵۰ اسلاید پاورپوینت تهیه و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما عزیزان قرار دارد. بنابرین شما با دانلود این پاورپوینت، یکی از جامع ‌ترین منابعی را در دست خواهید داشت که می‌تواند به عنوان یک الگو و منبع الهام برای پروژه‌ دانشچویی شما نیز مورد استفاده قرار گیرد.

یک شیفته معماری که در تلاش است تمام اندوخته خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در صورت بروز هرگونه مشکلی طی فرآیند خرید و یا دانلود محصول خریداری شده، فقط و فقط از طریق تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید.
+