تحلیل موزه هنر علم سنگاپور

پاورپوینت تحلیل موزه هنر علم سنگاپور

موزه هنر علم سنگاپور به عنوان یکی از اولین‌ها در نوع خود و نیز طراحی فوق‌العاده‌اش، از اهمیت بسیاری در حوزه معماری برخوردار است. بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری دیسامگ، به ارائه پاورپوینت تحلیل موزه علم هنر سنگاپور به همراه پلان در قالب ۵۰ اسلاید می‌پردازیم.

موزه هنر علم سنگاپور:

ساخت موزه هنر علم سنگاپور

موزه هنر علم سنگاپور در مارینا بای سندز، توسط معمار معروف، موشه سفدی، طراحی و اجرا شده‌است. این موزه، به عنوان نخستین موزه در سنگاپور که به تعامل پویا بین هنر و علم اختصاص دارد، در ۱۹ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی به روی عموم مردم گشوده شد. ایده ساخت موزه هنر علم سنگاپور از آنجایی شکل گرفت که بر اساس بخشی از چشم انداز دولت سنگاپور نسبت به آینده، تفریگاه مارینا بای سندز ویژگی‌های لازم جهت میزبانی یک ساختمان فرهنگی نمادین را دارا بود و لذا بر این اساس موزه هنر علم سنگاپور در اطراف پایه مدوری با ۱۰ سازه انگشت‌مانند گسترده و با برخورداری از ۲۱ گالری هنری ساخته شد.

نمای موزه هنر علم سنگاپور

موزه هنر علمی سنگاپور توسط یک تالاب مملوء از نیلوفر آبی که به نحو زیبایی نور خورشید را منعکس می‌سازد احاطه شده است و گویی از نمایان ساختن چشم‌انداز مرکز شهر سنگاپور به خود می‌بالد. لذا تعجبی ندارد که در سال‌های آتی این موزه به یک نماد برای سنگاپور مبدل شود.برنامه‌های نمایشگاه موزه هنر علم سنگاپور بر فلسفه موسی الدردی مبنی بر آمیزش علم و هنر به منظور برانگیختن هیچان بازدیدکنندگان استوار است و بیشتر تحقیقات خود را در زمینه چگونگی آمیختن رشته‌های جداگانه هنرهای زیبا، آزمایش‌های علمی، رسانه‌ها، فناوری، طراحی و معماری متمرکز کرده است.

نمای بالای موزه هنر علم سنگاپور

تام زلر، مدیر موزه هنر علمی سنگاپور، قصد اجرای برنامه‌ای را دارد که هر بیننده‌ای را در سفری آکنده از خلاقیت و اکشتاف چیزهای جدید غوطه‌ور سازد. نمایشگاه دائمی موزه هنر علم سنگاپور با نام سفری در خلاقیت، دربرگیرنده مجموعه‌ای از گالری‌هایی تحت عنوان “کنجکاوی”، “الهام” و “بیان”است که هر یک، از مصنوعات نمایشی و نمایش‌های چند رسانه‌ای در جهت نوآوری و ظهور روندهای خلاقانه استفاده می‌کنند. مصنوعات ارائه شده در این گالری‌های موزه هنر علم سنگاپور، مجموعه‌ای بزرگی از اسکرول‌های چینی باستانی و ماشین‌های پرواز لئوناردو داوینچی تا مدل مولکولی باکی بال و ماهی رباتیک را شامل می‌شود. علاوه بر این، نمایشگاه دائمی موزه هنر علمی سنگاپور، میزبان نمایشگاه‌های سیاحتی بسیار بزرگی نیز هست.

نمای دور موزه هنر علم سنگاپور

چنگیز خان یکی از بزرگترین نمایشگاه‌هایی است که در روزهای ۱۷ فوریه تا ۱۰ آوریل در نمایشگاه هنر علم سنگاپور افتتاح گردید و سلطه تکنولوژیکی و خلاقانه فاتحان مغولستان را از طریق به نمایش گذاشتن تفریحات آن‌ها در مراتع و میدان‌های جنگی مغولستان و نیز ۲۰۰ اثر باستان شناسی ساخته شده به دست آنها، به نمایش گذاشت. موشه سفدی در این بار چنین اظهار داشت:

“تمامی عناصر به کارگرفته شده در در طراحی موزه هنر علم سنگاپور، فلسفه این نهاد در ایجاد پلی بین هنر و علم تقویت را می‌کند. از این‌رو می‌توان ادعا کرد که سازه خلاقانه موزه هنر علمی سنگاپور، در ترکیب عناصر زیبایی شناختی و کاربردی، بصری و تکنولوژیکی، از بسیاری از ساختمان‌های موجود پیشی گرفته است تا بدین ترتیب روح جستجوگر سنگاپور را به تصویر بکشد.”

کانسپت موزه هنر و علم سنگاپور:

کانسپت موزه هنر و علم سنگاپور

فرم کلی سازه موزه هنر و علم سنگاپور، اغلب به یک گل نیلوفر آبی تشبیه می‌شود که همینطور نیز هست. با این حال شلدون گری آدلسون، رئیس شرکت لاس وگاس سندز که سرمایه‌گذار اصلی مارینا بای سندز نیز به شمار می‌رود، از سازه موره هنر علمی سنگاپور تحت عنوان دست خیر مقدم‌گوی سنگاپور  یاد می‌کند. مدخل ورودی موزه هنر علم سنگاپور، عمارتی شیشه‌ای مستقلی است که در کنار آسانسورها و پله‌برقی‌های بزرگ، جابجایی بازدیدکنندگان بین گالری‌ها را تسهیل می‌کند. گالری‌هایی که با مساحتی معادل ۶۰۰۰ مترمربع در قالب ۳ طبقه طراحی و اجرا شده‌اند.

معماری موزه هنر علم سنگاپور:

معماری موزه هنر علم سنگاپور

طراحی موزه هنر علمی سنگاپور متشکل از دو بخش اصلی است؛ پایه‌ای که در زمین قرار دارد و توسط آب خلیج و یک تالاب مملو از نیلوفر آّبی احاطه شده است و نیز یک سازه گل‌مانند با ۱۰ گلبرگی که با شعاع‌های متفاوت، حول محوری کروی و به صورت معلق در بالای پایه ساخته شده‌اند. این گلبرگ‌ها از آنها با عنوان انگشتان سازه موزه هنر علمی سنگاپور نیز یاد می‌شود، در ارتفاعی متمایز، به سوی آسمان قد برافراشته‌اند و هرکی دارای پنجره طاقداری در نوک هستند که با گشوده شدن در طول روز، نور و هوای تازه را به داخل گالری‌ها هدایت می‌کند.

بدنه معماری موزه هنر علم سنگاپور

سقف بشقاب‌مانند سازه موزه هنر علم سنگاپور، از طریق جمع‌آوری آب باران و تخلیه آن از طریق یک هورنو، آبشار چشم‌نواز و زیبایی را در مرکز موزه هنر علمی ایجاد می‌کند که در نهایت به حوضچه‌ای در داخل موزه سرازیر می‌شود. ساختار نامتقارن این موزه که بر مبنای اندیشه آروپ طراحی شده است، تا ارتفاع ۶۰ متری از سطح دریا ادامه دارد و توسط یک ساختار مشبک فولادی پشتیبانی می‌شود.

بدنه موزه هنر علم سنگاپور

سازه موزه هنر علم سنگاپور، توسط ۱۰ ستونی پشتیبانی می‌شود که در قسمت مرکزی خود به یک بخش تندیس‌وار مورب و سبدمانند گره خورده است و با نیروهای نامتقارنی که به اقتضای شکل این ساختمان ایجاد می‌شوند، همساز است. این نیروهای ساختمانی موثر، ظاهر کیفی بی‌وزنی بدین سازه بخشیده و آن را به صورت شناور نشان می‌دهند. پوشش موزه هنر و علم سنگاپور از پلیمر تقویت شده و فیبرهای دوتایی (FRP) مورد استفاده در ساخت قایق‌ها و کرجی‌های بادی ساخته شده است و جوانب عمودی هر یک از گلبرگ‌ها نیز در پنل‌های فولادی ضد زنگ صیقل داده شده محافظت می‌شوند.

نمای پایین موزه هنر علم سنگاپور

استفاده بی‌نظیر از FRP که باعث ایجاد یک پوشش ماندگار و ممتد فاقد خط اتصال و لولا برای هر یک از سطوح بادبان‌مانند موزه هنر علم سنگاپور شده است، القل کننده حس سبکی و گلبرگ‌های درخشان نیلوفر آبی است. به بیننده، حس سبکی گلبرگ های درخشان معلق را القا می‌کند. در طراحی موزه هنر و علم سنگاپور نیز همانند بسیاری دیگر از سازه‌های مدرن امروزی، معماری پایدار از توجه ویژه‌ای برخوردار بوده است و این امر در تمامی اجزای آن به چشم می‌خورد.

معمار موزه هنر علمی سنگاپور:

موشه سفدی (Moshe Safdie) مجتمع مسکونی هبیتات 67 مونترال

موشه سفدی، یک معمار، برنامه‌ریز شهری، مربی، نظریه‌پرداز و نویسنده برجسته متعهد به معماری است که پشتیبانی و تقویت برنامه‌های انواع مختلف پروژه‌های تعریف شده به واسطه عناصر جغرافیایی، اجتماعی و فرهنگی یک مکان را در راستای تسهیل دستیابی انسان‌ها به آمال خود دنبال می‌کند. موشه سفدی، طراحی موزه هنر و علم سنگاپور نیز با این دیدگاه غایی به پیش برده است.

موشه سفدی و هتل مارینا بای سندز سنگاپور

موشه سفدی پس از به سرانجام رساندن طیف وسیعی از پروژه‌هایی نظیر پروژه‌های فرهنگی، موسسات آموزشی و مدنی، محله‌ها و پارک‌های عمومی، استفاده ترکیبی از مراکز شهری متداول و فرودگاه‌ها و خلق برنامه‌های جامع برای جوامع مختلف و شهرهای کاملا جدید، توانست کیفیت زندگی شهری و محله های سراسر جهان را تا حد زیادی ارتقا دهد. وی در حال حاضر بر روی پروژه‌های عظیمی شامل مجتمع یادبود خالسا در پنجاب هند، مرکز هنرهای نمایشی کافمن در کانزاس سیتی میزوری، موسسه صلح ایالات متحده در بازار ملی واشنگتن دی سی، موزه هنرهای آمریکایی بنتونویل و پل کریستال بریج آرکانزاس کار می‌کند.

مارینا بای سندز:

مارینا بای سندز

مجموعه مارینا بای سندز با مساحتی بالغ بر۹۲۹،۰۰۰ متر مربع، توسط موشه سفدی برای شرکت لاس وگاس سندز طراحی شده است. این مجموعه کم‌نظیر، از طریق اتصال منطقه شهری سنگاپور به خط ساحلی آن، در عین خلق دروازه‌ای برای این شهر، تقاطعات شهری پویایی را نیز ایجاد کرده است. این مجموعه از یک گردشگاه آبشارمانند، یک گذرگاه خرده فروشی چند سطحی و یک موزه برجسته هنر علم در بخش اصلی خود تشکیل شده است.

مارینا بای سندز ارائه ای از وب سایت تخصصی دیسامگ

در امتداد شبکه ای از مسیرهای عمومی، دو تئاتر، یک کازینو، یک نمایشگاه عظیم، یک محل برای برگزاری همایش‌های عمومی و یک گذرگاه قابل تنظیم هیدرولیک قرار دارد. سه برج ۵۵ طبقه هتل، بدین بخش‌ها متصل شده‌اند و در قسمت بالایی خود، به یک پارک آسمانی ۱ هکتاری ختم می‌شوند که یک رصدخانه عمومی، انواع باغ‌ها، استخر شنا، رستوران‌ها و مسیرهای پیاده‌روی را در دل خود جای داده است و نمای پانورامای جالبی از سنگاپور را ارائه می‌کند. موشه سفدی با  جیمز کارپنتر، انتونی گورملی، ند کان، سل لویت و چنگبین ژنگ به منظور راه‌اندازی کمیسیون‌های اختصاصی این مکان که مکمل معماری و فضاهای عمومی آن است، مشارکت نمود.

عناوین اصلی و سرفصل‌های پاورپوینت تحلیل موزه هنر علمی سنگاپور:

  • معرفی موزه هنر علم سنگاپور
  • کانسپت موزه هنر و علم سنگاپور
  • معماری موزه هنر علم سنگاپور
  • معمار موزه هنر علمی سنگاپور
  • مارینا بای سندز
  • فضاهای موزه هنر و علم سنگاپور
  • پلان‌ها
  • دسترسی‌ها

پاورپوینت تحلیل موزه هنر علم سنگاپور موشه سفدی به همراه پلان، برای نخستین بار و به طور اختصاصی، توسط فروشگاه معماری دیسامگ و در قالب ۵۰ اسلاید تهیه و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما عزیزان قرار دارد. شما با خرید و دانلود فوری این پاورپوینت تحلیل موزه هنر علمی سنگاپور، یکی از بهترین منابعی جهت مطالعه موزه هنر و علم سنگاپور در دست خواهید داشت که می‌تواند به عنوان یک پروژه دانشجویی فوق‌العاده نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

سهیلا دوست پژوه هستم. دارای مدرک کارشناسی از گیلان. بندر انزلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در صورت بروز هرگونه مشکلی طی فرآیند خرید و یا دانلود محصول خریداری شده، فقط و فقط از طریق تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید.
+