سازه‌های مدرن

پاورپوینت سازه‌های مدرن

واژه سازه‌های مدرن یا سازه‌های نو، به آن دسته از سازه‌هایی اطلاق می‌گردد که با استفاده از تکنولوژی و متریال‌های مدرن پس از انقلاب صنعتی ساخته شده‌اند. بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری دیسامگ، به ارائه تحلیل سازه‌های مدرن و نمونه‌های مطرح آن در قالب ۱۸ اسلاید پاورپوینت می‌پردازیم.

معماری مدرن:

معماری مدرن

معماری مدرن بر پایه استفاده از تکنولوژی و متریال‌های مدرنی نظیر شیشه، فولاد و بتن مسلح پدید آمده است و در نقطه مقابل سبک‌های سنتی نئوکلاسیک و بیوکس مرسوم در سده نوزدهم میلادی قرار دارد. این سبک که پیدایش خود را مدیون انقلاب صنعتی و دستاوردهای آن است، تکامل خود را با بدل شدن به سبک غالب طراحی ساختمان‌های شرکتی و نهادی در دهه هشتاد میلادی ادامه داد و در نهایت پس از به چالش کشیده شدن به وسیله مکتب پست‌مدرنیسم، با نئومدرنیسم جایگزین شد.

تاریخچه سازه‌های مدرن:

سازه مدرن پل ساندرلند

انقلاب صنعتی در اواسط سده هجدهم میلادی، سبب راهیابی مصنوعات جدید به تمامی حوزه‌ها من جمله ساخت و ساز شد. این مصنوعات که در ابتدا تنها در ساخت سازه‌هایی عمرانی نظیر پل‌ها، کارخانجات، سیلوها و بندرگاه‌های عظیم کاربرد داشتند، پس از مدتی راه خود را به ساختمان‌های عمومی و مسکونی نیز باز کردند. ساخت پل چدنی رودخانه سورن شراپشایر انگلستان در سال ۱۷۷۹ میلادی، به عنوان نخستین سازه مدرن جهان، نیز گواهی بر این مدعاست.

سازه مدرن پل بریستول انگستان

پل سورن با طول دهانه ۳۰ متر و ارتفاع ۱۵ متر که در زمان ساخت خود به عنوان دستاورد بزرگی در حوزه مهندسی شناخته می‌شود بعدها به واسطه ساحت پل ساندرلند در سال ۱۷۹۶ میلادی با ۷۲ متر دهانه به حاشیه رفت. در نهایت ساخت پل معلق بریستول انگلستان در سال ۱۸۶۴ میلادی با طول دهانه ۲۱۴ متر، ساخت سازه‌های مدرن را به اوج خود رساند و به آغازگر دورانی جدید در این عرصه بدل گشت.

عناوین اصلی و سرفصل‌های پاورپوینت سازه‌های مدرن:

  • معماری مدرن
  • سازه‌های مدرن
  • تاریخچه سازه‌های مدرن
  • مرکز هنرهای نمایشی تایپه تایوان
  • خانه اپرا دبی
  • کتابخانه ملی اتریش
  • خانه موسیقی دانمارک
  • سازه مکعب سفید معلق معماران ان ان ال مرکز هنرهای نمایشی تایپه

سازه‌های مدرن برای نخستین بار و به طور اختصاصی، توسط فروشگاه معماری دیسامگ و در قالب ۱۸ اسلاید پاورپوینت تهیه و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما عزیزان قرار دارد. شما با خرید و دانلود فوری این پاورپوینت، یکی از بهترین منابعی را در دست داشت که می‌تواند به عنوان یک پروژه دانشجویی فوق‌العاده رشته معماری و عمران نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

یک شیفته معماری که در تلاش است تمام اندوخته خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در صورت بروز هرگونه مشکلی طی فرآیند خرید و یا دانلود محصول خریداری شده، فقط و فقط از طریق تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید.
+