پروژه مجتمع مسکونی (رندر، اتوکد، پوستر، تری‌دی‌مکس وPSD)

پروژه مجتمع مسکونی (رندر، اتوکد، پوستر، تری‌دی مکس و PSD)

پروژه مجتمع مسکونی، من جمله دشوارترین پروژه‌هایی است که در طرح ۵ از دانشجویان درخواست می‌شود و صرف زمان و انرژی بسیاری را می‌طلبد. بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری دیسامگ و پس از برنامه فیزیکی مجتمع مسکونی به ارائه پروژه مجتمع مسکونی در قالب فایل اتوکدی، تری‌ دی مکس، رندر، پوستر و فایل PSD لایه باز (قابل ویرایش) می‌پردازیم.

مجتمع مسکونی (Residential Complex):

پروژه مجتمع مسکونی (رندر، اتوکد، پوستر، تری‌دی مکس و PSD)

امروزه کمبود زمین‎های شهری و نیز تغییر سبک زندگی و تمایل به کاهش هزینه‌های زندگی سبب شده است که بلندمرتبه سازی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد. معمولا طبقات این نوع ساختمان‌‌ها که به دلیل ارتفاع خود از سازه‌ای با مصالح بتنی و یا فولادی بهره می‌برند، به وسیله راه‌پله و آسانسورها به یکدیگر مرتبط می‎شوند. این بناها می‌توانند علاوه بر برخورداری از تعداد طبقات و بلوک‌های بسیار، در مجموعه‌ عظیمی نیز جای بگیرند که در این صورت شهرک مسکونی نامیده می‌شوند. یکی از بهترین نمونه‌های این امر، شهرک مسکونی اکباتان، واقع در تهران بزرگ و نیز مجتمع مسکونی هبیتات ۶۷ مونترال می‌باشد.

طراحی پروژه مجتمع مسکونی:

پروژه مجتمع مسکونی (رندر، اتوکد، پوستر، تری‌دی مکس و PSD)

یکی از نکات حائز اهمیت در طراحی ‌مجتمع‌‌های مسکونی، ارتباط آن با محیط اطراف است.این ارتباط باید به گونه‌ای باشد که تمامی عوامل بیرونی و درونی را در برگیرد. هرچند که طراحی اکثر مجتمع‌های مسکونی در ایران، الگو گرفته از نمونه‌های اروپایی و امریکایی است و ارتباطی چندان با فرهنگ و محیط پیرامون آنها ندارد. هرچند که چنین امری، ریشه در فرهنگ زاینده این کشورها دارد که سبب شده است فارغ‌التحصیلان ایرانی دانشگاه‌های غربی، تحت تاثیر آن قرار بگیرند و با ایده‌ها و ذهنیتی شروع به کار کنند که هیچ سنخیتی با فرهنگ کشورمان ندارد و گاهی در تضاد با آن نیز ظاهر می‌شود. بنابرین لازم است که قل از پیاده سازی هر طرحی‌ از تناسب آن با بسیاری از فاکتورهای اساسی، اطمینان حاصل کنید.

ریز فضاهای پروژه مجتمع مسکونی:

پروژه مجتمع مسکونی (رندر، اتوکد، پوستر، تری‌دی مکس و PSD)

در راستای سیاست‌های کاری فروشگاه معماری دیسامگ مبنی بر تبیین هرچه بیشتر محصولات اختصاصی خود، در این بخش به ذکر توضیحاتی درباره پروژه ‌پیش‌رو می‌پردازیم که با لیست ریزفضاهای آن توام شده است و کمک شایانی به خریدی هرچه مطمئن‌تر می‌کند. هر مجتمع مسکونی، متشکل از واحدهای مختلفی است که بر اساس متراژ خود، از امکاناتی چون ورودی، سرویس بهداشتی، پذیرایی، نشیمن، ناهارخوری، حمام، اتاق خواب والدین، اتاق فرزند کوچک، اتاق فرزند بزرگ، آشپزخانه، انباریی، اتاق مهمان، اتاق کار، بالکن و ایوان بهره می‌برند.

نیازهای یک مجتمع مسکونی تنها در ریز فضاهای آن خلاصه نمی‌شود؛ چراکه به دلیل تعداد بالای خانوارهای ساکن در آن، موارد دیگری چون فروشگاه، بانک، مهدکودک ضرورت می‌یابند و لازم است که چنین فضاهایی‌ را در طراحی آن لحاظ کرد. هرجند که این‌ها مواردی هستند که به عنوان امری اقتصادی تلقی می‌شوند. حال اینکه یک مجتمع مسکونی کامل نیازمند مشاعاتی چون استخر، جاده تندرستی، روف گاردن و امکاناتی از این دست نیز هست.

محتویات فایل پروژه مجتمع مسکونی:

پروژه مجتمع مسکونی پیش‌رو که در ۹ بلوک ۱۱ طبقه طراحی شده است، تمامی فایل‌های مور نیاز را در برمی‌گیرد و از این حیث یکی از کامل‌ترین پروژه‌های معماری موجود به شمار می‌رود. این پروژه مجتمع مسکونی که توسط گروه تخصصی معماری دیسامگ، تهیه و تدوین شده است، دربرگیرنده موارد زیر است:

  • فایل اتوکدی
  • فایل تری دی مکس
  • رندر باکیفیت
  • پوستر حرفه‌ای
  • فایل PSD لایه باز (قابل ویرایش)

شیت‌های پروژه مجتمع مسکونی:

  • سایت پلان مجموعه
  • نمای شمالی
  • نمای جنوبی
  • نمای غربی
  • برش A-A
  • برش B-B
  • برش C-C
  • پلان پارکینگ
  • روند طراحی
  • پلان طبقات

پروژه مجتمع مسکونی پیش‌رو، برای نخستین بار و به طور اختصاصی توسط فروشگاه معماری دیسامگ و در قالبفایل اتوکدی، تری‌ دی مکس، رندر، پوستر و فایل PSD لایه باز (قابل ویرایش) طراحی و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما عزیزان قرار دارد. شما با خرید و دانلود فوری این پروژه مجتمع مسکونی، یکی از بهترین نمونه‌هایی را در دست خواهید داشت که می‌تواند به عنوان یک الگو و منبع الهام فوق‌العاده جهت طراحی یک پروژه مجتمع مسکونی جدید نیز کاربرد داشته باشد.

یک شیفته معماری که در تلاش است تمام اندوخته خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در صورت بروز هرگونه مشکلی طی فرآیند خرید و یا دانلود محصول خریداری شده، فقط و فقط از طریق تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید.
+