پاورپوینت برنامه فیزیکی بیمارستان نوزادان

پاورپوینت برنامه فیزیکی بیمارستان نوزادان

امروزه بیمارستان‌ها به عنوان بخشی از سیستم بهداشت و درمان یک جامعه، دارای انواع مختلفی هستند که هر یک طرح معماری مجزایی را می‌طلبند. لکن چنین امری نیازمند برخورداری از یک برنامه فیزیکی مدون است. بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری دیسامگ، به ارائه پاورپوینت برنامه فیزیکی بیمارستان نوزادان در قالب ۶۰ اسلاید می‌پردازیم.

بیمارستان نوزادان:

در پزشکی به فرزند تازه متولد شده ای می گویند که سن آن کمتر از ۲۸ روز باشد.که در صورتی که فرزند تازه متولد شده دارای مشکلی مانند زودرس یا دیرسی یا هر گونه مشکلی باشد. در این نوع بیمارستان مورد مراقبت و درمان قرار می گیرد .این نوع بیمارستان همانند دیگر بیمارستان ها کمک به درمان و بازتوانی می کند که در مورد نوزادان دقت بیشتری می خواهد.اولین بیمارستان نوزادان در ایالات متحده و در سال ۱۹۶۰ توسط لوئیس گلوک طراحی شد.که توسط یک یا چند متخصص طب اطفال اداره می شد.اما امروزه ما شاهد بیمارستان های پیشرفته در این زمینه هستیم که فضا هایی جدید را نیز شامل می شوند.

بیمارستان نوزادان

وظایفی که برای بیمارستان نوزادان و یا هر بیمارستان می توان مطرح نمود در درجه اول  پیشگیری است.که در این زمینه با ارائه ی فعالیت های اجتماعی در پیشگیری امراض نیز به کیفیت بیمارستان بستگی دارد.تعلیم و تربیت بهداست نیز در این میان هم است زیرا بهترین راه برای پیشگیری از بیماری ها آموزش مناسب است که خود باعث ایجاد فضا هایی در بیمارستان می شود که برای مراجعه کنندگان خود اعمال می کند.بیمارستان ها علاوه بر قسمت درمانی قسمت آموزشی و تحقیقاتی را نیز دارند که در ارائه راهکار های درمانی تاثیرات مستقیمی دارند.

طراحی معماری بیمارستان نوزادان:

طراحی معماری بیمارستان نوزادان

ما همیشه به این موضوع اشاره داشته ایم که طراحی یک بیمارستان بسیار مشکل تر از پروژه های دیگر است و این بدین خاطر است که بیمارستان  مستقیما با جان انسان ها در ارتباط است و کمترین مشکل و عیب در طراحی می توان جان بیماران را به خطر بیندازد چون در بیمارستان ثانیه ها نیز  مهم هستند.به طور مثال در صورتی که طرحی که شما ارائه می دهید مسیر دسترسی و سیرکولاسیون مناسبی نداشته باشد.مراجعین ضروری دچار ترافیک می شوند که در این میان می تواند  جان افرادی در اینجا به خطر انداخته شود.در طراحی بیمارستان ها نباید فقط مراجعه عادی را در نظر گرفت چون امکان مراجعه چند برابر ظرفیت حقیقی یک بیمارستان نیز می تواند به وجود بیاید که در این صورت نیز باید ساختمان مذکور قدرت ساپورت این مراجعه را داشته باشد.

بیمارستان نوزادان

بیمارستان نوزادان نیز از  اهمیت ویژه ای دارد چون نوزادان در مقایسه با افراد عادی از توان کمتری در مقابله با صدمات و بیماری ها دارند.برنامه فیزیکی مناسب در طراحی بیمارستان نوزادان به معماران کمک می کند که با فضا ها و ریز فضا های بیمارستان ها آشنا شوند و در طراحی آن از اندازه ها استاندارد در طراحی استفاده کنند.

نمونه موردی بیمارستان نوزادان:

بیمارستان نوزادان به عنوان یکی از انواع تخصصی بیمارستان، اهمیت بسیاری دارد و امروزه شاهد ساخت و گسترش آنها در بسیاری از کشورها هستیم. ادرنتیجه، طراحی یک بیمارستان نوزادان استاندارد، می‌تواند با توجه و الهام‌گیری از نمونه‌های موفق آن صورت گیرد که سبب صرفه‌جویی در وقت و انرژی معماران و دانشجویان می‌شود. بنابرین در ادامه مطلب به ذکر چند نمونه موردی بیمارستان نوزادان می‌پردازیم.

مرکز مراقبت از نوزادان دایسون انگلستان:

مرکز مراقبت از نوزادان دایسون انگلستان

این پروژه توسط Feilden Clegg  و همکاران در استدیوی معماری برادلی مرکز دایسون طراحی شده است.طراحی زیبای این پروژه به گونه است که فضا ها مانند عقربه های ساعت به دور مرکز می چرخند و از مراقبت های ویژه شروع شده و در با اتاق بهبود به اتمام می رسد این نوع عملکلرد مرحله دقت کار را افزایش می دهد و افراد از وضعیت بیمار خود بیشتر اگاهی پیدا می کنند.این بیمارستان دارای حیاط مرکزی است که بیشتر راهرو ها به این حیاط منتهی می شوند.

بیمارستان تخصصی نوزادان مینه سوتا:

بیمارستان تخصصی نوزادان مینه سوتا

این بیمارستان ۳۸۰ تخت خوابی که در شهر مینه سوتای ایالات متحده قرار دارد و یکی از پیشرفته ترین بیمارستان های نوزادان در این ناحیه به شمار می‌رود، در ۵ طبقه ساخته شده است. این پروژه شامل قسمت هایی مانند قسمت مراقبت‌های ویژه و معاینه سر پایی و غیره است. نکته قالب توجه در طراحی ساختمان بیمارستان تخصصی نوزادان مینه سوتا، تبعیت آن از حیاط مرکزی خود به شکل هلالی در پیرامون آن است.

پاورپوینت برنامه فیزیکی بیمارستان نوزادان:

پاورپوینت برنامه فیزیکی بیمارستان نوزادان پیش‌رو، برای نخستین بار و به طور اختصاصی، توسط فروشگاه معماری دیسامگ و در قالب ۶۰ اسلاید تهیه و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما عزیزان قرار دارد. شما با خرید و دانلود فوری این پاورپوینت، یکی از بهترین انواع برنامه فیزیکی بیمارستان نوزادان را در دست خواهید داشت که می‌تواند در جهت طراحی یک بیمارستان نوزادان استاندارد، مفید واقع شود.

یک شیفته معماری که در تلاش است تمام اندوخته خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در صورت بروز هرگونه مشکلی طی فرآیند خرید و یا دانلود محصول خریداری شده، فقط و فقط از طریق تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید.
+