پاورپوینت تحلیل کتابخانه دانشگاه آزاد برلین

پاورپوینت تحلیل کتابخانه دانشگاه آزاد برلین

کتابخانه دانشگاه آزاد برلین را می‌توان یکی از برجسته‌ترین کتابخانه‌های حال حاضر دنیا به شمار آورد. عنوانی که کسب آن جز به واسطه طراحی خاص سازه آن ممکن نبود. بنابرین پس از ارائه پاورپوینت تحلیل نمونه موردی تحلیل کتابخانه، در این مطلب از فروشگاه معماری دیسامگ، به ارائه تحلیل کتابخانه دانشگاه آزاد برلین در قالب ۲۱ اسلاید پاورپوینت می‌پردازیم. 

معرفی:پاورپوینت تحلیل کتابخانه دانشگاه آزاد برلین

دانشگاه آزاد برلین پست از پایان جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ میلادی، به منظور آموزش و تقویت بنیه علمی آلمان تاسیس شد و توانست ظرف مدت کوتاهی، خود را به عنوان یکی از دانشگاه‌های مطرح جهانی معرفی کند. دانشگاه آزاد برلین که هم اکنون، با بیش از ۳۹۰۰۰ دانشجو به کار خود ادامه می‌دهد، تا چند سال پیش دارای بنایی قدیمی و فرسوده بود که نیاز به بازسازی و تقویتی دوباره داشت. بنابرین با برگزاری مسابقه‌ای از معماران سراسر جهان خواست تا طرح‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند.پاورپوینت تحلیل کتابخانه دانشگاه آزاد برلین

دفتر مهندسی نورمن فاستر و شرکا که به واسطه اجرای طرح‌های شگفت‌انگیزی در چهارگوشه جهان شهرت دارد، این بار مهارت خود را از طریق ین مسابقه محک زد و توانست در همان مراحل ابتدایی، نظر هیئت مدیره را جلب کند. بدین ترتیب بود که ترکیب زیبایی از شیشه و فولاد بر در و پیکر کتابخانه دانشگاه آزاد برلین نقش بست و آن را به یکی از باشکوه‌ترین دانشگاه‌های اروپا بدل ساخت. این پروژه که علیرغم مشکلات مالی دانشگاه در سال ۲۰۰۵ میلادی به بهره برداری رسید، توسط ۶ ساختمان دیگر در پیرامون خود محاصره شده است.

ایده مفهمومی و کانسپت:پاورپوینت تحلیل کتابخانه دانشگاه آزاد برلین

ایده اصلی نورمن فاستر در طراحی کتابخانه دانشگاه آزاد برلین، عملکرد علمی و منطقی مغز بوده که به خلق طرحی به شکل سر انسان ختم شده است. لکن این امر دلایل دیگری نیز دارد که من جمله آنها می‌توان به جایگاه بالای علمی این دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی و علی‌الخصوص فلسفه اشاره کرد. بدین ترتیب امروزه شاهد ساختمانی هستیم که همانند سر انسان دارای پوسته‌ سخت بیرونی و فرمی نرم در داخل آن است. ساختمانی که به واسطه به کارگیری شیشه و متریال شفاف در مقادیر بسیار زیاد، نورگیر فوق‌العاده‌ای دارد و ساکنانش را تا آخرین دقایق روز از نور طبیعی بهره‌مند می‌کند.

سازه و متریال مورد استفاده:پاورپوینت تحلیل کتابخانه دانشگاه آزاد برلین

همانطور که پیش‌تر نیز بدان اشاره شد، ساختمان کتابخانه دانشگاه آزاد برلین، دارای گنبدی از جنس شیشه و آلومینیوم است که به صورتی حبابی عظیم به نظر می‌رسد. طراحی این گنبد به گونه‌ای صورت گرفته است که امکان مشاهده ساختار شبکه‌ای درون آن را از داخل و خارج ساختمان می‌دهد. علاوه بر این،نورمن فاستر در طراحی کتابخانه دانشگاه آزاد برلین، با ایجاد یک غشای شفاف در دور کتابخانه، توانسته است ضمن کاهش ایزوله کردن بنا و کاهش اتلاف انرژی، آن را در برابر تندبادهای برلین نیز حفظ نماید. هرچند که در صورت عدم رعایت چنین موارد نیز، ساختمان کتابخانه می توانست به واسطه ساخته شدن از بتن مسلح، خواسته‌های وی را تا حدودی تامین نماید.

عناوین اصلی پاورپوینت تحلیل کتابخانه دانشگاه آزاد برلین:

  • معرفی طرح
  • مقاطع
  • پلان تمامی طبقات
  • ویژگی‌ها
  • فرم اصلی
  • طراحی داخلی
  • نحوه نورگیری

تحلیل کتابخانه دانشگاه آزاد برلین برای نخستین بار و به طور اختصاصی، توسط فروشگاه معماری دیسامگ و در قالب ۲۱ اسلاید پاورپوینت تهیه و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما عزیزان قرار دارد. شما با خرید و دانلود فوری این پاورپوینت، یکی از بهترین منابعی را در دست خواهید داشت که می‌تواند در نقش یک الگو و منبع الهام نیز ظاهر شود.

یک شیفته معماری که در تلاش است تمام اندوخته خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ...

۴ یک نظر

    1. سام کیان نویسنده ارسال پاسخ

      درود بر شما
      ضمن سپاس از خرید شما، لازم به ذکر است که دانلود محصول خریداری شده از طریق صفحه‌ای که پس از پرداخت به آن هدایت می‌شوید و همچنین ایمیلی که به آدرس ایمیل ثبت شده توسط شما ارسال می‌شود، ممکن می‌باشد. لطفا در صورت وجود هرگونه مشکلی در روند خرید و دانلود، از طریق چت آنلاین (واقع در گوشه سمت راست و پایین) و یا اکانت تلگرام سایت با تیم پشتیبانی در تماس باشید.

    1. سام کیان نویسنده ارسال پاسخ

      درود بر شما. وقت بخیر. همونطور که در بخش راهنمای خرید هم قید شده، این مشکل ناشی از کش مرورگر شماست و تنها کافیه صفحه رو با استفاده از Ctrl + F5 ریلود کنید. جهت کسب اطلاات بیشتر، بخش راهنمای خرید رو مطالعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در صورت بروز هرگونه مشکلی طی فرآیند خرید و یا دانلود محصول خریداری شده، فقط و فقط از طریق تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید.
+