تحلیل مجتمع مسکونی آلبیون ریورساید نورمن فاستر

پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی آلبیون ریورساید نورمن فاستر

مجتمع مسکونی آلبیون ریورساید (Albion Riverside) به عنوان اثری منحصر به فرد در میان بسیاری از آثار نورمن فاستر شناخته می‌شود. بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری دیسامگ، به ارائه پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی آلبیون ریورساید نورمن فاستر در قالب ۷۳ اسلاید می‌پردازیم.

معرفی مجتمع مسکونی آلبیون ریور ساید:

معرفی مجتمع مسکونی آلبیون ریور ساید

ساخت مجتمع مسکونی آلبیون ریورساید در سال ۲۰۰۳ میلادی، سبب تقویت جامعه جدید رو به رشدی گردید که در ساحل جنوبی رودخانه تایمز، در کنار استودیو فاستر واقع در بین پل‌های بترسی و آلبرت شهر لندن استقرار، یافته بودند. بر اساس طرح توسعه ترکیبی این بخش از پایتخت انگلستان، عناصر مورد استفاده در مجتمع مسکونی ریورساید، به منظور ایجاد یک بخش شهری پر جنب و جوشی طراحی شدند تا مردم بتوانند از زندگی و کار خود در قلب شهر لذت ببرند.

معمار مجتمع مسکونی آلبیون ریورساید:

معماذ مجتمع مسکونی البیون ریور ساید

مجتمع مسکونی آلبیون ریورساید در سال ۱۹۹۸ میلادی، توسط نورمن فاستر تحت عنوان شرکت نورمن فاستر و شرکا طراحی شده است. نورمن فاستر در طراحی مجتمع مسکونی آلبیون ریورساید با الهام‌گیری از پیچ و خم‌های رودخانه تایمز، اثری بی‌مانندی را خلق کرده است که بر تمامی بناهای ساخته شده در لندن را تحت شعاع قرار می‌دهد. مجتمع مسکونی آلبیون ریورساید نورمن فاستر، با همکاری شرکت معماری آروپ (Arup) و مهندسان منظر این شرکت صورت گرفته است.

معماری مجتمع مسکونی آلبیون ریورساید:

معماری مجتمع مسکونی آلبیون ریورساید

طرح توسعه ترکیبی این منطقه، شامل چهار ساختمان مجزایی بود که با فضاها و مسیرهای عمومی جدیدی در ارتباط باشند. بنابرین در راستای تحقق این امر، مغازه‌ها، فضاهای کسب و کار، کافی‌نت‌ها، امکانات تفریحی، پارکینگ‌های زیرزمینی و درنهایت آپارتمان‌های مسکونی ارزان قیمتی برای استفاده عموم مردم و رفاه حال آن‌ها ساخته شدند. مجتمع مسکونی آلبیون ریورساید نورمن فاستر که در نزدیکی اسکله قرار دارد به عنوان بخش اصلی طرح توسعه، در یازده طبقه بنا شده است. اندازه و حجم این سازه با در نظر گرفتن ارتفاع ساختمان‌های مجاور و به منظور ایجاد چشم‌اندازی از رودخانه در ساحل مقابل آن طراحی گردیده است تا در نهایت قوس رو به عقب مجتمع مسکونی آلبیون ریورساید نورمن فاستر، از سمت لبه رودخانه، هلالی نامتقارن را برای ایجاد یک فضای عمومی در راستای مسیر قابل عبور کنار رودخانه ایجاد کند.

مطالب پیشنهادی:

پاورپوینت نمونه موردی مجتمع مسکونی خارجی

پاورپوینت نمونه موردی مجتمع مسکونی ایرانی

پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی زیتون اصفهان

پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی خیام مشهد

پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی گنجینه بابل

پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی VM کپنهاگ دانمارک

ورودی معماری مجتمع مسکونی آلبیون ریورساید

بیشتر قسمت‌های نمای خارجی مجتمع مسکونی آلبیون ریورساید نورمن فاستر از شیشه ساخته شده است و سبب ایجاد شکستگی‌هایی می‌شود که با توجه به موقعیت غالب نور و تغییر نقطه دید، در ظاهر و درخشش متفاوت هستند. در نمای سمت رودخانه مجتمع مسکونی آلبیون ریورساید نورمن فاستر با بالکن‌های منحنی شکل و نرده‌هایی شیشه‌ای مواجه می‌شویم که از طریق پانل‌های شیشه‌ای کشویی، تمام ارتفاع بالکن را دربر گرفته‌اند. این بالکن‌های نه چندان کوچک که در دسترس ساکنین آپارتمان‌‌های مجتمع مسکونی آلبیون ریورساید لندن قرار دارند، امکان بسط پیدا کردن فضای خصوصی آپارتمان‌ها بر فراز رود تایمز را می‌دهند. طرح افقی مستحکم و یکدست بالکن‌ها نیز حس نظم بصری را در ذهن بیننده تداعی می کند که تاثیرش بر کل مجتمع مسکونی آلبیون ریورساید لندن مشهود است.

فضای داخلی مجتمع مسکونی البیون ریور ساید

در مقابل، نمای جنوبی مجتمع مسکونی آلبیون ریورساید نورمن فاستر، در شبکه ظریفی از میله های آلومینیومی مستتر شده و به وسیله بالکن‌ها و پنجره‌های فرورفته در دیوار، محصور گردیده است. سقف این ساختمان نیز همان شکل فرم منحنی‌وار سازه را ادامه می‌دهد و در یک مسیر قوس‌دار منفرد، سرتاسر اطراف ساختمان را می‌پوشاند. یک طبقه معمولی این ساختمان شامل ۲۶ واحد آپارتمانی است که در اطراف چهار بخش مرکزی خدماتی قرار دارند. در مجموع ۱۸۳ آپارتمان در این ساختمان وجود دارد که تعداد اتاق خواب‌هایشان از یک تا چهار اتاق خواب متغیر است. علاوه بر این، ۱۲ پنت‌هاوس دوبلکس نیز در مجتمع مسکونی آلبیون ریورساید در دسترس است که چشم‌انداز بی‌نظیری از اطراف را در اختیار ساکنین می‌گذارد. چشم‌انداز هر یک از آپارتمان‌ها، حس انعطاف پذیری را در انسان زنده می‌کند و پارتیشن‌های کشویی اجازه می‌دهند که فضاهای باز بیشتری در اختیار ساکنین قرار گیرد. گفتنی است که بالکن‌های مجتمع مسکونی ریورساید، چنان فضای نشیمن گسترده‌ای را به وجود می‌آورند که هر کسی را به گذراندن ساعاتی از روز در آن ترغیب می‌کند.

عناوین اصلی و سرفصل‌های پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی آلبیون ریورساید نورمن فاستر:

  • اطلاعات عمومی مجتمع مسکونی آلبیون ریورساید نورمن فاستر
  • معمار مجتمع مسکونی آلبیون ریورساید
  • آنالیز سایت
  • توده و فضا
  • معماری مجتمع مسکونی آلبیون ریورساید
  • نسبت فضای سبز سایت
  • دیدهای خارجی
  • واحدهای تک خوابه
  • واحدهای دو خوابه
  • واحدهای سه خوابه
  • واحدهای چهار خوابه
  • سایت پلان
  • پلان
  • نما
  • برش
  • تصاویر

پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی آلبیون ریورساید نورمن فاستر، برای نخستین بار و به طور اختصاصی، توسط فروشگاه معماری دیسامگ و در قالب ۷۳ اسلاید تهیه و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما عزیزان قرار دارد. شما با خرید و دانلود فوری این پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی آلبیون ریورساید، یکی از بهترین منابعی جهت مطالعه مجتمع مسکونی آلبیون ریورساید را در دست خواهید داشت که می‌تواند به عنوان یک پروژه دانشجویی فوق‌العاده یا یک نمونه موردی مجتمع مسکونی خارجی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

سهیلا دوست پژوه هستم. دارای مدرک کارشناسی از گیلان. بندر انزلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در صورت بروز هرگونه مشکلی طی فرآیند خرید و یا دانلود محصول خریداری شده، فقط و فقط از طریق تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید.
+