پاورپوینت تحلیل نمونه موردی کتابخانه

پاورپوینت تحلیل نمونه موردی کتابخانه

نمونه موردی کتابخانه در پروژه معماری و رساله دانشجویانی کاربرد دارد که کتابخانه را به عنوان موضوع پروژه معماری خود انتخاب کرده‌اند و حال قصد الگوگیری از آن نمونه موردی کتابخانه را دارند. بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری دیسامگ، به ارائه تحلیل ۴ نمونه موردی کتابخانه در قالب ۳۰ اسلاید پاورپوینت می‌پردازیم.

کتابخانه:

پاورپوینت تحلیل نمونه موردی کتابخانه

کتابخانه به عنوان یکی از  مهم‌ترین فضاهای فرهنگی، وظیفه حفظ و نگهداری از کتاب‌ها و نیز ارائه آن به افراد را به عهده دارد. در نتیجه، تقویت بنیه علمی و فرهنگی هر جامعه‌ای نیازمند کتابخانه‌ها هستیم. با این حال طراحی این نوع ساختمان‌ها، نیازمند ملاحظات خاصی است که جز با مطالعه و کسب تجربه فراوان میسر نمی‌شود؛ چراکه یک کتابخانه به سبب ماهیت خاص خود نیازمند رعایت مواردی چون نورگیری مناسب و طراحی آکوستیک است.

نمونه موردی کتابخانه:

امروزه کتابخانه‌های بسیاری در سراسر جهان وجود دارند که هر یک به سبب معماری و شرایط خاص خود، از شهرت بسیاری برخوردارند. این در حالیست که این بین کتابخانه‌های دیگری نیز به چشم می‌خورند که به واسطه طراحی استثنایی و منحصر به فرد خود، در پاورپوینت تحلیل نمونه موردی کتابخانه پیش‌رو آورده شده‌اند و در ادامه به ذکر توضیحات مختصری از هر یک می‌پردازیم.

کتابخانه مورگان:

پاورپوینت تحلیل نمونه موردی کتابخانهپاورپوینت تحلیل نمونه موردی کتابخانه

طراحی یک پروژه معماری ایده‌آل نیازمند آینده‌نگری فوق‌العاده معمار آن است و بدون رعایت آن نمی‌توان یک خروجی مناسب را انتظار داشت. کتابخانه مورگان که در سال ۱۹۰۶ میلادی در شهر نیویورک ساخته است، یکی از نمونه‌های بارز این مسئله به شمار می‌رود. این درحالیست که بازدید عموم از این کتابخانه تا سال ۱۹۲۴ میلادی ممنوع بوده است و تنها پس از مرگ مورگان در این سال بود که فرزندان وی اجازه استفاده از گنجینه کتب ارزشمند پدرشان را به ساکنین شهر دادند. در نهایت کتابخانه مورگان نیویورک پس از گذشت یک قرن، در سال ۲۰۰۶ میلادی توسط رنزو پیانو مورد بازسازی و توسعه قرار گرفت که حاصل آن ساخت یک ساختمان مدرن در وسط چند ساختمان قدمی و تلفیق بی‌نظیر آنها بود.

کتابخانه آکادمی فیلیپس:

پاورپوینت تحلیل نمونه موردی کتابخانه

این کتابخانه یکی از بهترین پروژه‌های معماری اجرا شده برای آکادمی فیلیپس است که ساخت آن به سال ۱۹۴۷ میلادی بازمی‌گردد. لویی کان با طراحی یک آتریوم بزرگ در حجمی مکعبی و سقفی بتنی سبب شده است که روزنه‌های موجود نور را از بالاترین طبقات به طبقه همکف برسانند و تنها همین وجود نور طبیعی در این بنا، به نوبه خود توانسته است آن را به یکی از محبوب‌ترین کتابخانه‌های ساخته شده تا به امروز بدل کند.

کتابخانه دانشگاه آزاد برلین:

پاورپوینت تحلیل نمونه موردی کتابخانه

دانشگاه آزاد برلین یکی از خاص‌ترین کتابخانه‌های دنیا را در دل خود جای داده است. کتابخانه‌ای با حجمی کروی توسط نورمن فاستر و به سبک ارگانیک طراحی شده است. مغز یک انسان، ایده اصلی نورمن فاستر در طراحی این کتابخانه را تشکیل می‌داد. بنابرین وی تمام تلاشش را به کار بست تا با استفاده از مواردی چون پوسته‌ای فلزی و شیشه‌ای در خارج ساختمان و یا طراحی خاص پلان داخلی، این هدف را محقق کند.

کتابخانه دانشگاه BTU:

پاورپوینت تحلیل نمونه موردی کتابخانه

طراحی کتابخانه دانشکده تکنولوژی براندنبرگ، در سال ۱۹۹۴ میلادی و به دنبال برگزاری مسابقه‌ای برای انتخاب بهترین طرح، به عهده “دفتر معماری هرزوگ و دمورن” گذاشته شد؛ چراکه این دفتر توانست به واسطه ارائه طرحی با برخورداری از فرمی بلند به ارتفاع ۳۲ متر، نظر تمامی حضار و داوران را به خود جلب کند. با این حال جالب‌ترین نکته در طراحی این کتابخانه مشهور، نوع ادغام مصالح و اجزا است که سبب شده تفکیک آنها از یکدیگر ممکن نباشد.

تحلیل ۴ نمونه موردی کتابخانه برای نخستین بار و به طور اختصاصی، توسط فروشگاه معماری دیسامگ و در قالب ۳۰ اسلاید پاورپوینت تهیه و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما عزیزان قرار دارد. شما با خرید و دانلود فوری این پاورپوینت جامع، یکی از بهترین نمونه‌هایی را در دست خواهید داشت که یک الگو و منبع الهام فوق‌العاده نیز به شمار می‌رود.

یک شیفته معماری که در تلاش است تمام اندوخته خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در صورت بروز هرگونه مشکلی طی فرآیند خرید و یا دانلود محصول خریداری شده، فقط و فقط از طریق تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید.
+