یوگرافی و تحلیل آثار آلوار آلتو

پاورپوینت بیوگرافی و تحلیل آثار آلوار آلتو

الوار آلتو یکی از معماران برجسته معاصری است که همزمان با فعالیت در زمینه طراحی مبلمان داخلی، آثار معماری بسیاری را از خود به یادگار گذاشته است. بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری دیسامگ، به ارائه بیوگرافی و تحلیل آثار آلوار آلتو در قالب ۲۰۰ اسلاید پاورپوینت می‌پردازیم.

بیوگرافی آلوار آلتو:

بیوگرافی آلوار آلتو

هوگو آلوار هنریک آلتو که بیشتر با عنوان آلوار آلتو شناخته می‌شود، زاده ۳ فوریه ۱۸۹۸ میلادی در روستای کورتان واقع در جنوب غربی بوسنی و هرزه‌گوین است. خانواده وی به سبب شغل نقشه برداری پدرش، آشنایی کاملی با حوزه مهندسی داشتند. بنابرین می‌توان مدعی شد که آلتو، در سایه تعالیم این خانواده فرهیخته بود که توانست شرایط را به گونه‌ای دیگر رقم بزند. زندگی آلوار آلتو با طبیعت عجیب شده بود و دریاچه‌ و طبیعت بکر زادگاهش، دوستان دیرین او به شمار می‌رفتند. وی از همان عنفوان کودکی، با نقاشی‌های استادانه خود از این مناظر، استعداد ذاتی خود را آشکار ساخت. استعدادی که انتظار می‌رفت او را به هنرمندی بزرگ تبدیل کند و اسم و رسمی جهانی را برایش به ارمغان بیاورد.

تحصیلات:

تحصیلات الوار ارتو

این معمار فنلاندی تبار، نخستین آموزه‌های خود در رابطه با معماری را، نزد معماری به نام “سالرو” آموخت. با این حال، مهم‌ترین نقش در شکل‌گیری شخصیت آینده آلوار را دو معلم به نام‌های “یوسکونیستر وم” و “آرماس لینگرن” عهده داشتند؛ چراکه اندوخته‌های علمی این دو نفر در رابطه با معماری قرون وسطی و معماری مدرن بود که توانست آلوار آلتو را به جایگاه رفیع فعلی برساند.

تحصیلات معمار الوار ارتو

وی پس از گذراندن تحصیلات کلاسیک، زادگاه خود را به مقصد پایتخت فنلاند، هلسینکی، وداع گفت و به تحصیل در دانشگاه تکنولوژی این شهر پرداخت. در همین دوران بود که اون با جمع‌بندی آنچه که در نزد معلمان سابق خود آموخته بود، به تالیف کتابی دست زد که هنوز هم در بسیاری از دانشگاه‌های معتبر جهانی تدریس می‌شود. وی در نهایت پس از پایان تحصیلات خود در رشته معماری، اقدام به تاسیس دفتر فنی شخصی خود نمود و درست از همان زمان بود که درهای موفقیت، یکی پس از دیگری، به رویش گشوده شدند.

آثار آلوار آلتو:

آسایشگاه معلولین پایمیو - پاورپوینت بیوگرافی و بررسی تمامی آثار آلوار آلتو

مشهورترین اثر آلتو بعد از ساختمان شعبه مرکزی روزنامه “ترن”، آسایشگاه معلولین پایمیو (Pimio) بود که سبب معرفی وی به عنوان معماری “کارکردگرا” شد. اما آلوار آلتو علاوه بر ساختمان، به طراحی چیزهای دیگری چون مبل و دکوراسیون داخلی نیز می‌پرداخت. طراحی‌های که در کنار سایر کارهای وی، شهرتش را فزونی بخشید و او را به یکی از موفق‌ترین‌های این عرصه بدل کرد.

مبلمان داخلی:

لوازم منزل طراحی شده - پاورپوینت بیوگرافی و بررسی تمامی آثار آلوار آلتو

طراحی‌های او به گونه‌ای بود که در عین سادگی ظاهری خود، بیشترین کارایی را داشتند و همین هم فروش خوبی را برای آنها به ارمغان می‌آورد. از این‌رو تنها یکی از صندلی‌های طراحی شده توسط آلوار آلتو، توانست به فروشی میلیونی دست یابد که نشان از نبوغ بالای وی دارد. هرچند که دایره فعالیت‌های وی به همین‌جا ختم نشد و او کارش را با طراحی لوازم برقی و حتی لباس دنبال کرد.

کتابخانه وایبورگ (ویپورین):

کتابخانه وایبورگ - پاورپوینت بیوگرافی و بررسی تمامی آثار آلوار آلتو

طراحی این کتابخانه که در شهر ویپوری روسیه واقع شده است، به دنبال پیروزی آلوار آلتو در فراخوانی صورت گرفت که برای طراحی آن داده شده بود. این بنا که ساخت آن به دوره اتحاد جماهیر شوروی بازمی‌گردد، مدتی به دلیل مشکلات اقتصادی متروکه بود که سبب وارد آمدن خسارات بسیاری به آن شد. ولی با شروع مرمت آن پس از فروپاشی رژیم کمونیستی شوروی در اوایل دهه ۹۰ میلادی، یکبار دیگر فروغ سابق را باز یافت.

ویلا مایره آ:

ویلای مایره آ - پاورپوینت بیوگرافی و بررسی تمامی آثار آلوار آلتو

کار ساخت این ویلا زیبا که در شهر نورمارکو فنلاند قرار دارد، به دنبال ارائه طرحی از آلوار آلتو، در سال ۱۹۳۷ میلادی آغاز شد. مالکان اصلی این ویلا یعنی “آقا و خانم هری و مایر گالیچسن” که به خانواده‌ای متمول تعلق داشتند، خواهان ساخت خانه‌ای بودند که در عین سادگی، نیازهای اشرافی آنها را تامین کند و بدین ترتیب ویلای مایره آ متولد شد. امروزه این خانه که از طراحی L شکل جالبی بهره می‌برد، یکی از گرانقیمت‌ترین‌ها است.

خوابگاه دانشجویی MIT:

خوابگاه دانسجویی MIT - پاورپوینت بیوگرافی و بررسی تمامی آثار آلوار آلتو

طراحی خاص این بنا که در سال ۱۹۴۸ میلادی در شهر کمبریجِ ایالات متحده برای دانشکده فنی ماساچوست ساخته شده است، آن را از سایر آثار آلوار آلتو متمایز می‌کند. این خوابگاه به سبب طراحی موجی شکل خود، دید خوبی را در اختیار ساکنینش قرار می‌دهد که برای ساختمانی دانشجویی ضروری است. این بنا که شمایل ظاهری خود را از مارها وام‌دار است، تا به امروز مورد استفاده قرار دارد

دانشگاه تکنولوژی هلسینکی:

دانشگاه تکنولوژِی هلسینکی - پاورپوینت بیوگرافی و بررسی تمامی آثار آلوار آلتو

آلوار آلتو شهر محل تحصیلش را نیز از استعدادش بی‌نصیب نگذاشت و با طراحی بناهای زیادی، جلوه تازه‌ای به آن بخشید. بناهایی که دانشکده تکنولوژی هلسینکی، گل سر سبد آنها به شمار می‌رود. ساخت این دانشگاه در سال ۱۹۴۹ آغاز شد و بنا به دلایل، ۱۷ سال بعد پایان یافت. این بنا که در زمینی وسیع به صورت نیم‌دایره ساخته شده است و از سقفی شیب‌دار نیز بهره می‌برد، نشان‌های از الهام گیری از کولوسئوم را در خود دارد.

عناوین اصلی و سرفصل‌های پاورپوینت بیوگرافی و تحلیل آثار آلوار آلتو:

  • زندگینامه
  • شخصیت خصوصی آلوار آرتو
  • روانی و آزادی فرم
  • ترکیب زندگی با معماری
  • معماری در فنلاند
  • اولین طراحی آلوار آلتو
  • دیوارهای موجی
  • رابطه بین سطوح افقی
  • شهرسازی
  • طرح‌های آلوار آلتو (به همراه توضیحات کامل)
  • طراحی مبلمان
  • منابع

بیوگرافی و تحلیل آثار آلوار آلتو، برای نخستین بار و به طور اختصاصی، توسط فروشگاه معماری دیسامگ و در قالب ۲۰۰ اسلاید پاورپوینت تهیه و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما عزیزان قرار دارد. شما با خرید و دانلود فوری این پاورپوینت، یکی از بهترین منابعی در جهت مطالعه بیوگرافی و آثار آلوار آلتو را در دست خواهید داشت که می‌تواند به عنوان یک پروژه دانشجویی فوق‌العاده نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

یک شیفته معماری که در تلاش است تمام اندوخته خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در صورت بروز هرگونه مشکلی طی فرآیند خرید و یا دانلود محصول خریداری شده، فقط و فقط از طریق تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید.
+