تحلیل برج ترنینگ تورسو سانتیاگو کالاتراوا

پاورپوینت تحلیل برج ترنینگ تورسو سانتیاگو کالاتراوا

برج ترنینگ تورسو (Turning Torso)، یکی از برجسته‌ترین آثار معمار و مجسمه‌ساز سرشناس اسپانیایی، سانتیاگو کالاتراوا، است. بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری دیسامگ، به ارائه تحلیل برج ترنینگ تورسو سانتیاگو کالاتراوا در قالب ۵۰ اسلاید پاورپوینت می‌پردازیم.

تاریخچه ترنینگ تورسو:

جرثقیل کوکومس

در گذشته‌های نه چندان دور، جرثقیل عظیم‌الجثه‌ای به نام جرثقیل کوکومس، بلندترین سازه شهر مالمو سوئد به شمار می‌رفت. از این‌رو جرثقیل کوکومس که زمانی در ساخت کشتی‌های اقیانوس‌پیمای غول‌پیکر کاربرد داشت، به نمادی از شهر مالمو بدل گشته بود. لکن حذف این جرثقیل توسط مالک خصوصی آن در دهه ۹۰ میلادی، مسولان شهری را به فکر یافتن جایگزینی برای آن انداخت که در عین ترسیم خط آسمان مالمو، به نمادی از این شهر نیز بدل گردد.

تاریخچه ترنینگ تورسو

برج ترنینگ تورسو یا برج پیچنده، یکی از بلندترین برج‌های حوزه اسکاندیناوی است که در شهر مالمو سوئد قرار دارد و به عنوان نماد اصلی این شهر شناخته می‌شود. ساخت این برج که توسط معمار و مجسمه‌ساز سرشناس اسپانیایی، سانتیاگو کالاتراوا، طراحی شده است، در ۱۴ فوریه سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز شد و تنها طی مدت ۴ سال، به بهره‌برداری رسید. برج مسکونی ترنینگ تورسو، به عنوان نخستین برج پیچنده جهان، با ارتفاعی معادل ۱۹۰ متر در ۵۴ طبقه طراحی شده است و به سبب معماری خاص خود، موفق به کسب مدال طلای جایزه شورای ساختمان‌های شهری سال ۲۰۰۵ میلادی شد.

کانسپت برج ترنینگ تورسو:

کانسپت برج ترنینگ تورسو

برج مسکونی ترنینگ تورسو، بر پایه مجسمه‌ای از کالاتراوا به نام کمر چرخان طراحی شده است. مجسمه‌ای از جنس مرمر سفید که با الهام از کمر در حال چرخش انسان ساخته شده بود و جزو آثار جدید این مجسمه‌ساز خلاق به شمار می‌رفت. با این حال طراحی برج مسکونی ترنینگ تورسو بر پایه این مجسمه به بازدید مدیرعامل اسبق شرکت HSB Malmö، جانی اوربک، طرح‌های ارائه شده برای پل ارسوند برمی‌گردد. وی به هنگام بازدید از این طرح‌ها، با مشاهده مجسمه کمر چرخان، در میان بروشور آثار سانتیاگو کالاتراوا، به ملاقات کالاتراوا رفت و طراحی برجی با الهام از آن را درخواست کرد.

سازه برج ترنینگ تورسو:

سازه برج ترنینگ تورسو

در طراحی برج ترنینگ تورسو سانتیاگو کالاتراوا، طبقاتی متشکل از سه تیپ پلان مختلف، حول محور هسته‌ اصلی آن قرار دارند و با استفاده از سازه‌ای خاص به سایر طبقات چفت شده‌اند. یکی از نکات مهم در مورد برج مسکونی ترنینگ تورسو سانتیاگو کالاتراوا، سازه ثابت آن است. با این حال در طبقه آخر این برج شاهد چرخشی ۹۰ درجه نسبت به طبقه اول آن هستیم که جلوه فوق‌العاده‌ای را به این برج مسکونی می‌بخشد. لکن گفتنی است که سه طبقه اول برج مسکونی ترنینگ تورسو به واحدهای اداری اختصاص دارد. 

معمار برج ترنینگ تورسو:

برج ترنینگ تورسو سانتیاگو کالاتراوا

سانتیاگو کالاتراوا والس در ۲۸ ژوئن ۱۹۵۱ میلادی چشم به جهان گشود. وی به عنوان یکی از برجسته‌ترین معماران معاصر، بیشتر به سبب طراحی سازه‌های کابلی بی‌مانندی نظیر موزه هنر میلواکی شهرت دارد. وی که بیشتر به طراحی سازه‌هایی نظیر پل، استادیوم، ایستگاه قطار و مراکز فرهنگی می‌پردازد، بسیاری از آثارش را با الهام‌گیری از آناتومی بدن جانوران طراحی کرده است و سازه‌های مشهوری نظیر برج مسکونی ترنینگ تورسو و سازه فلزی موزه هنر میلواکی گواهی بر این مدعا هستند.

عناوین اصلی و سرفصل‌های پاورپوینت تحلیل برج ترنینگ تورسو سانتیاگو کالاتراوا:

  • برج ترنینگ تورسو مالمو
  • مشخصات پروژه
  • سانتیاگو کالاتراوا
  • آثار سانتاگو کالاتراوا
  • جوایز سانتیاگو کالاتراوا
  • سایت و موقعیت آسمان‌خراش
  • معرفی پروژه
  • ویژگی‌های سازه برج ترنینگ تورسو
  • سیستم سازه‌ای
  • اسکیس‌های اولیه پروژه برج ترنینگ تورسو سانتیاگو کالاتراوا
  • پلان برج ترنینگ تورسو
  • کانسپت
  • نمای داخلی برج
  • ساخت برج مسکونی ترنینگ تورسو مالمو

تحلیل برج ترنینگ تورسو سانتیاگو کالاتراوا، برای نخستین بار و به طور اختصاصی، توسط فروشگاه معماری دیسامگ و در قالب ۵۰ اسلاید پاورپوینت تهیه و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما عزیزان قرار دارد. شما با خرید و دانلود فوری این پاورپوینت، یکی از بهترین منایعی جهت مطالعه برج مسکونی ترنینگ تورسو را در دست خواهید داشت که می‌تواند به عنوان یک پروژه دانشجویی فوق‌العاده نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

یک شیفته معماری که در تلاش است تمام اندوخته خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ...

۴ یک نظر

    1. منوچهر شکیبا نویسنده ارسال پاسخ

      درود بر شما دوست عزیز
      لطفا از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در بخش تماس با ما، با بخش پشتیبانی تماس حاصل فرمایید تا در اسرع وقت به مشکلتان رسیدگی شود.
      موفق باشید

    1. سام کیان نویسنده ارسال پاسخ

      سلام. وقت بخیر. لینک‌های دانلود به صورت خودکار به محض پرداخت براتون ایمیل میشه. لطفا ایمیلتون رو چک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در صورت بروز هرگونه مشکلی طی فرآیند خرید و یا دانلود محصول خریداری شده، فقط و فقط از طریق تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید.
+