تحلیل برج خلیفه دبی

پاورپوینت تحلیل برج خلیفه دبی به همراه پلان

برج خلیفه که از آن با عنوان برج دبی نیز یاد می‌شود، یک آسمان‌خراش واقع در دبی است که عنوان مرتفع‌ترین سازه ساخت بشر را یدک می‌کشد. بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری دیسامگ، به ارائه پاورپوینت تحلیل برج خلیفه دبی به همراه پلان در قالب ۷۲ اسلاید می‌پردازیم.

تاریخچه برج خلیفه دبی:

تاریخچه برج خلیفه دبی

ساخت برج خلیفه در سال ۲۰۰۴ میلادی آغاز گردید و نمای خارجی آن نیز پنج سال بعد در سال ۲۰۰۹ میلادی تکمیل شد. سازه اولیه برج خلیفه که طراحی آن به عنوان بخشی از سیر تکاملی مجموعه داون تاون دبی و نیز مرکز این طرح و بزرگ و پیشرفته صورت گرفت، از بتن مسلح ساخته شده است. بر اساس گزارشات منتشره، ایده اصلی طراحی این برج، در راستای تصمیم دولت مبنی بر فاصله گرفتن از اقتصاد مبتنی بر نفت و نیز به منظور کسب شهرت بین‌المللی برای دبی شکل گرفت.

خلیفه بن زاید آل نهیان

طرح این برج با نام برج دبی کلید خورد. اما به دلیل بدهی گسترده شیخ نشین دبی به دولت مرکزی امارات متحده عربی، ابوظبی، جهت پرداخت بدهی‌های گسترده آنها، نام این برج به افتخار حاکم ابوظبی و رئیس امارات متحده عربی، خلیفه بن زاید آل نهیان، به برج خلیفه تغییر یافت. ساختمان برج خلیفه، تاکنون توانسته رکوردهای زیادی را از نظر ارتفاع بشکند و  چندین سال است که به عنوان بلندترین برج جهان نیز شناخته می­‌شود.

ادرین اسمیت

برج خلیفه توسط ادرین اسمیت و پس از طراحی آن توسط شرکت اسکیدمور، اوینگز و مریل، طراح اصلی برج ویلیس و مرکز تجارت جهانی یک، طراحی گردید. گروه مهندسین مشاور Hyder به عنوان ناظر عمرانی و گروه بین المللی مشاوران NORR هم به عنوان ناظر معماری پروژه انتخاب شدند که طراحی هرچه بی‌نقص‌تر برج خلیفه با الهام از مسجد جامع سامرا را به دنبال داشت. با این حال، هندسه طبقات برج خلیفه به منظور بهینه‌سازی فضای مسکونی و هتل به صورت هندسه سه گانه Y شکل طراحی شد که به دنبال احداث یک شفت مرکزی و باله‌هایی به منظور کمک به تحمل بار ناشی از افزایش ارتفاع صورت می‌گرفت.

ساخت برج خلیفه دبی

گفته می‌شود که طراحی شفت مرکزی برج خلیفه، با اقتباس از برج کاخ سه، واقع در پایتخت کره جنوبی، صورت گرفته است. لکن تفاوت اصلی آنها، در جایگیری تمام سیستم‌های ارتباط عمودی، به استثنای پله‌ فرار، در شفت مرکزی برج خلیفه است. علاوه بر این، سازه شفت مرکزی برج خلیفه، دارای روکشی از جنس آلیاژ آلومینیوم است که به منظور مقاومت در برابر هوای گرم تابستان‌های دبی طراحی شده است و ۵۷ آسانسور و ۸ پله برقی را نیز شامل می‌شود.

اجرای برج خلیفه دبی

دیدگاه کلی منتقدان حوزه ساختمان و معماری، نسبت به برج خلیفه مثبت بوده است و کسب جوایز معتبر جهانی متعدد توسط برج خلیفه نیز بر این امر صحه می‌گذارد. با این حال گزارش‌ها مبنی بر برخی مسائل بحث برانگیز در حین اجرای پروژه است؛ چراکه بیشتر کارگران شاغل در ساخت برج خلیفه را افرادی تشکیل می‌دادند که از کشورهای جنوب آسیا به این کشور مراجعه کرده بودند که تسلط کارفرمایان نسبت به آنها را افزایش می‌داد و با بدرفتاری‌هایی همراه بود.

طرح توسعه برج خلیفه دبی:

طرح توسعه برج خلیفه دبی

همانطور که پیش‌تر نیز بدان اشاره شد، ساخت برج خلیفه دبی در تاریخ ۶ ژانویه سال ۲۰۰۴ میلادی آغاز گردید و نمای خارجی آن نیز پنج سال بعد، در ۱ اکتبر سال ۲۰۰۹ میلادی، تکمیل شد.  این برج که افتتاح رسمی آن به تاریخ ۴ ژانویه سال ۲۰۱۰ میلادی باز می‌گردد، بخشی از طرح توسعه ۴۹۰ هکتاری دبی به شمار می‌آید که امروزه داون تاون دبی نام دارد و در اولین تقاطع خیابان شیخ زاید، در نزدیکی منطقه تجاری اصلی دبی، واقع شده است. طراحی و محاسبات برج خلیفه، توسط سوفیان الجبیر از دانشگاه شیکاگو و با مشارکت ادرین اسمیت به عنوان معمار اصلی و بیل بیکر به عنوان مهندس اصلی سازه صورت پذیرفته است. پیمانکاری برج خلیفه نیز به عهده شرکت سازنده برج‌های پتروناس مالزی، سامسونگ سی اند تی (Samsung C&T) کره جنوبی گذاشته شد که البته با مشارکت بخش ساختمانی گروه سرمایه گذاری الغریر (Al Ghurair Investment Group) همراه بود.

شکل‌گیری برج خلیفه دبی:

شکل‌گیری برج خلیفه

برج خلیفه به عنوان بخش مرکزی طرح توسعه گسترده و متنوعی ساخته شد که شامل ۳۰،۰۰۰ واحد مسکونی، ۹ هتل، ۳ هکتار فضای سبز، ۱۹ برج مسکونی، مرکز خرید دبی و یک دریاچه مصنوعی ۱۲ هکتاری می‌شد. بر اساس گزارشات منتشره، برج خلیفه دبی در راستای تصمیم دولت مبنی بر فاصله گرفتن از اقتصاد مبتنی بر نفت و کسب شهرت بین‌المللی برای دبی ودر کنار تمرکز هرچه بیشتر بر صنعت توریسم صورت گرفت.

شکل‌گیری برج خلیفه دبی

باور بسیاری از مقامات و صاحب منصبان شیخ نشین دبی، بر ساخت پروژه­‌هایی نظیر برج خلیفه دبی، جهت افزایش اعتبار و نیز سرمایه‌گذاری بین‌الملی در آن استوار است. در همین رابطه، اشاره به سخنان شیخ محمد بن رشید المکتوم، حاکم دبی و نایب رئیس امارات متحده عربی، خطاب به ژاکی جوزفسون، مدیر اجرایی هیئت نمایندگان توریسم و VIP  شرکت نخیل مبنی بر مشخص شدن دبی در نقشه جهان به عنوان یک چیز شگفت‌انگیز و مهیج نیز خالی از لطف نیست.

برج دبی

همانطور که پیش‌تر نیز بدان اشاره شد، برج خلیفه تا زمان افتتاح رسمی خود در ژانویه سال ۲۰۱۰ میلادی، به عنوان برج دبی شناخته می­‌شد. اما نام این برج، به افتخار حاکم ابوظبی و رئیس جمهور امارات متحده عربی، خلیفه بن زاید آل نهیان، به برج خلیفه تغییر یافت؛ چراکه ابوظبی و دولت فدرال امارات متحده عربی، ده ها میلیارد دلار به دبی وام داده بودند تا این شیخ نشین، قادر به پرداخت بدهی­‌های خود باشد. این بدهی‌های که رقم تقریبی آنها بالغ بر ۸۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود به دنبال تصمیم مقامات این شیخ‌نشین مبنی بر تنوع بخشی به اقتصاد بود که با بحران اقتصادی سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ میلادی همراه شد و سبب ناتمام ماندن بسیاری از پروژه‌های در دست احداث گردید.

معمار برج خلیفه دبی:

فضل الرحمان خان

برج خلیفه توسط شرکت اسکیدمور، اوینگز و مریل (SOM)، طراح برج ویلیس که قبلا به عنوان برج سیرز شناخته می­شد نیز و مرکز تجارت جهانی یک، طراحی شده است. برج خلیفه از طراحی قاب‌بندی لوله‌ای دسته‌بندی‌شده‌ای بهره می‌برد که توسط فضل الرحمان خان ابداع شده است.  به لطف استفاده از این سیستم قاب لوله‌ای در طراحی برج خلیفه، تنها نیمی از فولاد مصرف شده در ساخت آسمان‌خراش امپایر استیت (Empire State) است.

معماری برج خلیفه دبی:

معماری برج خلیفه دبی

مشارکت دکتر فضل الرحمان خان در طراحی بسیاری از ساختمان‌های بلندمرتبه، تاثیر زیادی بر معماری و مهندسی جهانی داشته است و از این‌رو نمی‌توان سازه بلندمرتبه‌ای را یافت که از طراحی وی تاثیر نپذیرفته باشد. به ویژه که طراحی دکتر خان، یادآور چشم انداز فرانک لوید رایت برای ایلینویز، یک آسمان­خراش فوق مرتفع نیز برجی برای دریاچه شیکاگو، را در ذهن هر بیننده‌ای تداعی می‌­کند. طبق گفته مارشال استرابالا، طراح ارشد شرکت SOM که در تیم طراحی برج خلیفه نیز مشارکت داشته است، این برج بر اساس کاخ برج ۳، یک آسمان‌خراش مسکونی ۷۳ طبقه واقع در سئول، طراحی شده است و تصمیم معماران مبنی بر تعیین کاربری مسکونی برای برج خلیفه از اینجا نشات می‌گیرد.

گروه مهندسین مشاور Hyder

پس از طراحی اولیه برج خلیفه توسط شرکت اسکیدمور، اوینگز و مریل، املاک عمار، گروه مهندسین مشاور Hyder را به عنوان مهندس ناظر  و گروه بین‌المللی مهندسین مشاوران NORR را برای نظارت بر معماری پروژه برج خلیفه برگزیدند. علت انتخاب گروه مهندسین مشاور Hyder، تخصص بالای آنها در مهندسی ساختمانی و MEP (مکانیک، برق و لوله‌کشی) بود. هیئت مشاور در نظارت بر روند ساخت و ساز نیز، تایید طراحی SOM و نظارت بر معماری پروژه برج خلیفه را بر عهده داشت.

گروه بین‌المللی مهندسین مشاوران NORR

نقش گروه بین‌المللی مهندسین مشاور NORR نیز نظارت بر تمام اجزای معماری شامل نظارت بر محل سازه در طول فرایند ساخت و ساز و طراحی یک آپارتمان ۶ طبقه به عنوان دفتر اداری برای بایگانی اسناد معماری بود. علاوه بر این، گروه NORR طراحی و معماری مجتمع هتل آرمانی برج خلیفه را نیز بر عهده داشت. املاک عمار نیز GHD را که یک شرکت مشاوره بین‌المللی چند منظوره بود، به عنوان یک نهاد مستقل برای تست بتن و فولاد سازه انتخاب نمود.

مسجد جامع سامرا

طراحی برج خلیفه دبی با اقتباس از معماری اسلامی و به ویژه مسجد جامع سامرا صورت گرفته است. از این‌رو همزمان با اوج‌گیری برج از پایه خشک مسطح خود با الگوی مارپیچی، دچار ۲۷ عقب‌نشینی می‌شود. این عقب‌نشینی‌ها که سبب کاهش مقطع عرضی برج در بالاترین نقاط آن و ایجاد تراس‌های بزرگی می‌شوند، به نحوی مرتب و تنظیم شده‌اند که ارتعاشات ناشی از جریان و پیچش باد را به حداقل می‌­رسانند. در بالای این سازه مرتفع، هسته‌ای مرکزی نیز به منظور شکل دادن به قسمت بالایی ساخته شده است و در بلندترین نقطه خود، دارای مساحتی معادل ۱.۵ متر است.

مناره برج خلیفه دبی

برخی مطالعات صورت گرفته، از عدم نیاز به ساخت  “فضای غرورآمیزی” خبر می‌دهد که با تصمیم شورای ساختمان‌­های مسکونی بلند شهری به بالاترین نقطه از برج خلیفه افزوده شده (CTBUH) است. در واقع بدون وجود این مناره ۲۴۴ متری، ارتفاع برج خلیفه ۸۲۸ متری، بدون کاهش در فضای قابل استفاده، به عدد ۵۸۵ متر تقلیل می‌یافت. این در حالی است که گزارش‌ها از امکان ساخت دکلی مناره مانند با کاربری مسکونی بر فراز این برج خبر می‌دهند.

بخش فوقانی برج خلیفه دبی

بخش فوقانی برج خلیفه از بیش از ۴،۰۰۰ تن فولاد ساختمانی تشکیل شده است و لوله مرکزی راس آن نیز دارای وزنی معادل ۳۵۰ تن  و ارتفاعی برابر با ۲۰۰ متر است. علاوه بر این، مناره برج خلیفه از وجود تجهیزات مخابراتی نیز بهره می‌­برد. نمای برج خلیفه محدوده‌ای به مساحت ۱۴۲۰۰۰ مترمربع را پوشش قرار داده است که شامل از بیش از ۲۶۰۰۰ پنل شیشه‌ای بازتاب دهنده نور و پنل‌های سه گوش ضد زنگ آلومینیومی در کنار باله‌های لوله‌ای عمودی تشکیل شده است. شیشه‌های ویژه برج خلیفه دبی که مساحت مجموعه آنها عددی بالغ بر ۱۷۴۰۰۰ مترمربع است، در عین تامین انرژی خورشیدی و حرارتی مورد نیاز این برج، به عنوان سپری محافظ در برابرانرژی تابشی خورشید، فضای مطبوعی را در آفتاب بیابانی شدید، دمای فوق­‌العاده بالا و باد قوی این شهر کویری ایجاد می‌کند.

هتل آرمانی برج خلیفه دبی

هتل آرمانی با ۳۰۴ اتاق، یکی از چهار هتلی است که توسط هنرمند معروف، آرمانی ساخته شده است و ۱۵ طبقه از ۳۹ طبقه پایین این برج را در تصرف خود دارد. برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، از افتتاح هتل آرمانی برج خلیفه دبی در ۱۸ مارس سال ۲۰۱۰ میلادی حکایت داشت. اما این امر پس از چند ماه تاخیر، سرانجام در تاریخ ۲۷ آوریل سال ۲۰۱۰ میلادی به روی عموم گشوده شد و سوئیت‌ها و دفاتر شرکت نیز یک ماه بعد از آن گشایش یافتند. با این حال، هتل آرمانی برج خلیفه و عرشه مشاهده آن اتنها بخش‌هایی هستند که پس از آوریل سال ۲۰۱۰ میلادی به بهره‌برداری رسیدند.

مسکونی برج خلیفه دبی

اسکای لابی‌های واقع در طبقهات ۴۳ و ۷۶ برج خلیفه دبی، استخرهای شنای بی‌نظیری را در دل خود جای داده­‌اند و طبقات ساخته شده تا طبقه ۱۰۸ نیز دارای ۹۰۰ واحد آپارتمان شخصی فوق‌العاده‌ای هستند که به گفته سازنده آها، ظرف مدت هشت ساعت پس از شروع عرضه در بازار فروخته شدند. استخر شنا فضای باز ورودی صفر در طبقه ۷۶ این برج واقع شده است و دفتر و سوئیت‌های شرکت، بیشتر طبقات باقیمانده، به جز طبقات ۱۲۲، ۱۲۳ و ۱۲۴، را به خود اختصاصی داده‌اند؛ چراکه این طبقات به رستوران At.mosphere، اسکای لابی­ها و عرشه داخلی و خارجی تماشای شهر وجود دارند پر می­کنند. در ماه ژانویه ۲۰۱۰، برنامه ریزی شده که از فوریه ۲۰۱۰  برج خلیفه پذیرای نخستین ساکنان خود باشد.

آسانسورهای برج خلیفه دبی:

آسانسورهای برج خلیفه

در مجموع ۵۷ آسانسور و ۸ پله برقی در برج خلیفه نصب شده‌­اند. این آسانسورها که با سرعتی معادل ۱۰ متر بر ثانیه جزو سریع‌ترین آسانسورهای ساخته شده به شمار می‌روند، ظرفیت ۱۲ تا ۱۴ نفر را در هر کابین دارند. با این حال، سریع­ترین آسانسور تک کابینه در جهان، با سرعتی معادل ۱۶.۸۳ متر بر ثانیه، همچنان به برج تایپه ۱۰۱ تعلق دارد. البته مهندسین در ابتدا در نظر داشتند اولین آسانسور سه کابینه عربی را در این برج نصب کنند. اما در طراحی نهایی، از آسانسورهای دو کابینه استفاده شد. این آسانسورهای دوکابینه، دارای امکانات سرگرمی خاصی نظیر صفحه نمایش ال سی دی هستند و می­‌توانند بازدیدکنندگان را در حین سفر به عرشه مشاهده سرگرم کنند. این ساختمان از طبقه همکف تا طبقه ۱۶۰ دارای ۲،۹۰۹ پله است.

سیستم سازه‌ای برج خلیفه دبی:

شرکت سامسونگ سی اند تی کره جنوبی

این برج توسط سامسونگ سی اند تی کره جنوبی، پیمانکار برج‌های دوقلوی پتروناس مالزی و نیز تایپه ۱۰۱ اجرا شده است. شرکت سامسونگ تی اند سی، این برج را با سرمایه گذاری مشترک بسیکس از بلژیک و عربتک از امارات متحده عربی ساخته است و ترنر، مدیر پروژه قرارداد ساخت و ساز اصلی آن به شمار می‌رود. با این حال، طبق قانون امارات متحده عربی، پیمانکار و مهندسین مشاور، مرکز مشاوره حیدر (متخصصان راهنمای تجزیه و تحلیل سازه که از تحلیل فلش آلن رایت استفاده می­‌کنند) مسئولیت قانونی اجرای ساخت برج خلیفه را بر عهده دارند.

بتن مسلح برج خلیفه دبی

ساختار اولیه این برج از بتن مسلحی ساخته شده است که پمپاژ بتن آن توسط سوپر پمپ بتنی جدید پرفشار  BSA 14000 SHP-D صورت گرفت. در ساخت برج خلیفه از ۳۳۰،۰۰۰ متر مکعب بتن و ۵۵۰۰۰ تن میلگرد فولادی ضدزنگ استفاده شده است. در ماه مه سال ۲۰۰۸  میلادی، پوتزمایستر، بتن را به همراه ماسه‌ای با مقاومت فشاری نهایی ۲۱ MPA پمپاژ نمود که باعث پر شدن بیش از ۶۰۰ متر از سطح موثر هر ستون، از طبقه همکف تا طبقه چهارم می‌شد. در بقیه طبقات نیز از ستون هایی فلزی استفاده شده است که با بتن پوشیده شده‌اند و حدود ۶۰۶ متر و یا به عبارتی تا طبقه ۱۵۶این برج را تحت پوشش پوشش می­‌دهند. سه تاور کرین نیز در هنگام ساخت بالاترین طبقات استفاده شده است که هر یکقادر به بارگیری ۲۵ تن مصالح بودند. در نهایت، سازه باقیمانده فوقانی نیز از فولاد بسیار سبک ساخته شده است.

شمع کوبی های برج خلیفه دبی

در سال ۲۰۰۳ میلادی، ۳۳ حفره­‌ آزمایشی، به منظور بررسی قدرت سنگ بستر زمین برج خلیفه دبی، حفر گردید. ماسه‌سنگ و سیلت استون‌های ضعیف و بسیار ضعیف، تنها در چند متری زیر سطح بستر یافت شدند. نمونه‌های به دست آمده از حفره­‌هایی به عمق ۱۴۰ متری نیز به عنوان سنگ­‌های ضعیف تا بسیار ضعیف دسته‌بندی گردیدند. مطالعه سنگ­‌های این منطقه، مکان این سازه را به عنوان بخشی از “منطقه لرزه‌ای فعال” توصیف نمود.

بدنه اصلی برج خلیفه دبی

بیش از ۴۵،۰۰۰ مترمکعب بتن با وزن بیش از ۱۱۰،۰۰۰ تن برای ساخت پایه بتنی و فولادی برج خلیفه مورد استفاده قرار گرفته است. این پایه‌های که در اصل ۱۹۲ ستون یکپارچه با قطر ۱.۵ و ارتفاع ۴۳ متر بودند، هم اکنون در عمق بیش از ۵۰ متری دفن شده‌اند و وظیفه پشتیبانی از وزن کلی ساختمان که حدود ۴۵۰،۰۰۰ تن است را برعهده دارند این وزن به وسیله استحکام فشاری بتنی که در حدود ۳۰ MPa است به  ۴۵۰ متر مربع عمق نرمال موثر عمودی منتج می­‌شود. یک سیستم حفاظت کاتدی نیز در زیر بتن برای ممانعت از ورود آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از خوردگی قرار داده شده است.

برج خلیفه

برج خلیفه تا حد زیادی تفکیک شده است. طبقات پناهگاه تحت فشار و تهویه مطبوع در هر ۳۵ طبقه قرار دارند و لذا مردم می‌توانند در حین وقوع شرایط اضطراری، در آن­ها پناه بگیرند. ترکیبات بتنی خاصی نیز برای مقاومت برج خلیفه دبی در برابر فشارهای شدید وزن عظیم این سازه ساخته شده اند. این ترکیبات بتنی، همانطور که در استفاده از انواع بتن‌های مسلح نیز رایج است،  در هر مرحله، آزمون‌های مقتضی را از سر گذراندند تا از توان آنها برای تحمل فشار وارده اطمینان حاصل شود. از این‌رو، گروه CTL که برای شرکت SOM کار می­‌کند، تست خزش و لغزش را برای تجزیه و تحلیل ساختاری سازه راه اندازی نمودند.

بتن طبقات برج خلیفه دبی

کسب اطمینان از ثبات بتن مورد استفاده در هر پروژه‌ای امری بدیهی است. لکن ساخت بتنی که علاوه بر توان تحمل وزن هزاران تنی این سازه عظیم، قادر به مقاومت دربرابر گرمای شدید حوزه خلیج فارس که گاهی به بیش از ۵۰ درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد، امری چندان ساده‌ای نیست و نیاز به بررسی‌های دقیقی دارد. لکن پیمانکاران برج خلیفه دبی، از طریق بتن‌ریزی در شب و نیز افزودن یخ به مخلوط بتن در فصل تابستان، در جهت مقابله با این مشکل بر آمدند؛ چراکه کاهش دما و نیز افزایش رطوبت، دو فاکتوری بودند که تاثیر به سزایی در نتیجه نهایی داشتند. در غیر این صورت، بتن دچار ترک‌هایی می‌شد که ممکن بود کل موجودیت پروژه را در معرض خطر قرار دهند.

عناوین اصلی و سرفصل‌های پاورپوینت تحلیل برج خلیفه دبی:

  • تاریخچه برج خلیفه دبی
  • طرح توسعه برج خلیفه دبی
  • شکل‌گیری برج خلیفه دبی
  • معمار برج خلیفه دبی
  • معماری برج خلیفه دبی
  • پلان‌ برج خلیفه دبی
  • فضاهای برج خلیفه دبی
  • نمای داخلی برج خلیفه دبی
  • نمای خارجی برج خلیفه دبی
  • آسانسورهای برج خلیفه دبی
  • سیستم سازه‌ای برج خلیفه دبی

پاورپوینت تحلیل برج خلیفه دبی به همراه پلان، برای نخستین بار و به طور اختصاصی، توسط فروشگاه معماری دیسامگ و در قالب ۷۲ اسلاید تهیه و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما عزیزان قرار دارد. شما با خرید و دانلود فوری این پاورپوینت تحلیل برج خلیفه دبی، یکی از بهترین منابعی جهت مطالعه برج خلیفه دبی را در دست خواهید داشت که می‌تواند به عنوان یک پروژه معماری و عمران فوق‌العاده نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

سهیلا دوست پژوه هستم. دارای مدرک کارشناسی از گیلان. بندر انزلی

۴ یک نظر

  1. reza پاسخ

    سلام من فایل پاورپوینت تحلیل برج خلیفه رو خریداری کردم ولی لینک دانلود برای من نیومده باید پیکار کنم؟

    1. منوچهر شکیبا پاسخ

      درود بر شما دوست عزیز
      امیدواریم پوزش ما رو بخاطر مشکل پیش اومده پذیرا باشید. با این حال توجه کنید خرید شما تنها در صورتی ثبت میشه که پس از پرداخت، روی دکمه تکمیل فرایند خرید کلیک کرده و مجددا به سایت هدایت شوید. هم اکنون نیز ایمیلی حاوی فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال شد. از خرید شما صمیمانه سپاسگزاریم.

      1. پویا موسوی پاسخ

        سلام. وقت بخیر. به نظر میرسه موقع خرید ادرس ایمیلتون رو اشتباه وارد کردین. چون با این ایمیلی که کامنت گذاشتین هیچ خریدی ثبت نشده. لطفا جهت رفع مشکل از طریق واتساپ با پشتیبانی در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در صورت بروز هرگونه مشکلی طی فرآیند خرید و یا دانلود محصول خریداری شده، فقط و فقط از طریق تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید.
+