تحلیل دانشگاه آیووا

پاورپوینت تحلیل دانشگاه آیووا

دانشگاه آیووا به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه‌های ایالتی امریکا، دارای بخش‌های مختلفی است که هریک از معماری خاصی بهره می‌برند. بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری دیسامگ و پس از ارائه پاورپوینت تحلیل دانشکده هنر و تاریخ هنر دانشگاه آیووا، به ارائه پاورپوینت تحلیل دانشگاه آیووا در قالب ۳۰ اسلاید پاورپوینت می‌پردازیم.

تاریخچه دانشگاه ایووا:

تاریخچه دانشگاه ایووا

دانشگاه آیووا در ۲۵ فوریه سال ۱۸۴۷ میلادی و تنها ۵۹ روز پس از پیوستن آیووا به ایالات متحده امریکا، در شهر آیووا سیتی تاسیس گردید. قانون اساسی ایالت آیووا مستقیما به دانشگاه ایالتی آن که در شهر آیوا سیتی قرار دارد، ارجاع داده شد. در ابتدا نام رسمی این دانشگاه، “دانشگاه ایالتی آیووا” بود. لکن بنا به مصوبه هیئت ریجنتز در اکتبر سال ۱۹۶۴ میلادی، نام رسمی این دانشگاه به “دانشگاه آیووا” تغییر پیدا کرد.

عکس تاریخچه دانشگاه ایووا

نخستین اساتید دانشگاه ایالتی آیووا، در سال ۱۸۵۵ میلادی پا به این دانشگاه گذاشتند و به تدریس در ساختمان مکانیک قدیمی آن به تدریس می‌پرداختند. در تاریخ سپتامبر سال ۱۸۵۵ میلادی، تنها ۱۲۴ دانشجو شامل ۴۱ زن و ۸۳ مرد در دانشگاه آیووا به تحصیل می‌پرداختند. مطالعه اسناد قدیمی به دست آمده از آرشیو این دانشگاه نیز از وجود ۹ دپارتمان زبان‌های باستانی، زبان‌های مدرن، فلسفه فکری، فلسفه اخلاقی، تاریخ، تاریخ طبیعی، ریاضیات، فلسفه طبیعی و شیمی حکایت دارد.

 تاریخچه دانشگاه ایووا 1

محوطه فعلی دانشگاه آیووا، پیش از ساخت آن، شامل ساختمان قلعه قدیمی آیووا و ۱۰ هکتار زمین بایری بود که همزمان با شروع مراحل ساخت دانشگاه آیووا، به مجلس قانون‌گذاری پنجم این ایالت واگذار شد. بدین ترتیب ساختمان قلعه قدیمی آیووا به عنوان سومین ساختمان پارلمانی این ایالت برگزیده شد و در مجاورت این دانشگاه قرار گرفت. لکن به دنبال تعیین دس موین به عنوان مرکز ایالت آیووا، مجلس قانون‌گذاری آن نیز به این شهر منتقل شد و در نتیجه، ساختمان سابق آن به نخستین خانه دائمی دانشگاه آیووا بدل گردید.

 تاریخچه دانشگاه ایووا 2

دانشگاه آیووا، نخستین دانشگاهی در ایالات متحده امریکا به شمار می‌رود که در سال ۱۸۵۵ میلادی، زنان و مردان را به نسبت یکسانی پذیرش می‌کرد. علاوه بر این، دانشگاه آیووا، نخستین دانشگاهی در جهان بود که به کارهای هنری و خلاقانه‌ای نظیر نویسندگی، موسیقی و هنر نیز به اندازه تحقیقات علمی بها می‌داد. ضمن اینکه دانشگاه آیووا، یکی از نخستین موسساتی در ایالت متحده امریکا به شمار می‌رود که علاوه بر اعطای مدرک حقوق به یک زن و نیز یک دورگه امریکایی، یک امریکایی آفریقایی‌تبار را نیز به تیم ورزشی خود راه داد. 

دانشگاه آیووا از میانه سده بیستم تا به امروز:

دانشگاه آیووا از میانه سده بیستم تا به امروز

دانشگاه آیووا، نخستین دانشگاه بزرگ ایالات متحده امریکا بود که در سال ۱۹۷۰ میلادی، تشکل‌های همجسنگرایان، دوجنس‎‌گرایان و تراجنسیتی‌ها را به رسمت شناخت. علاوه بر این، دانشگاه آیووا، اولین مدرسه حقوق ایالات متحده امریکا را در ساخحل غربی رودخانه می‌سی‌سی‌پی تاسیس کرد و نخستین دانشگاهی به شمار می‌رود که از سال ۱۹۳۲ میلادی، به آموزش از راه دور دانشجویان از طریق ویدیوهای آموزشی می‌پردازد. 

دانشگاه آیووا از میانه سده بیستم تا به امروز 1

در تابستان سال ۲۰۰۸ میلادی، جاری شدن سیل، حوضچه آبریز کوالویل را ویران کرد که منجر به وارد آمدن خسارت بسیاری به بیش از ۲۰ ساختمان دانشگاه آیووا شد. این خسارت وارده به دانشگاه که بعدها چیزی حدود ۷۴۳ میلیون دلار برآورده شد و مشکلات بسیاری را برای آن به دنبال داشت. لکن تصمیمات آتی شورای شهر مبنی بر افزایش بودجه این دانشگاه سبب سرازیر شدن میلیون‌ها دلار به دانشگاه آیووا و توسعه آن شد. 

معماری دانشگاه آیووا:

معماری دانشگاه آیووا

محوطه اصلی دانشگاه آیووا، توسط معمار توانمند امریکایی، دیوید الوود کوک، طراحی شده است. این محوطه که از اطراف توسط ۶ بزرگراه ایالتی و چند خیابان اصلی شهر محدود شده است، دسترسی خوبی به تمامی نقاط شهر را در اختیار دانشجویان و مراجعین می‌گذارد. علاوه بر این، شاخه‌ای از رودخانه می‌سی‌سی‌پی، ملقب به رودخانه آیووا، نیز از میان محوطه این دانشگاه می‌گذرد و آن را به دو بخش غربی و شرقی تقسیم می‌کند.

معماری دانشگاه آیووا 1

طرح دیوید الوود کوک در دانشگاه آیووا، شامل مجموعه‌ای به نام پنتاکرست (Pentacrest) یا پنج هلال نیز می‌شود که در مرکز محوطه این دانشگاه واقع شده است و پنج ساختمان بزرگ دانشگاهی را در برمی‌گیرد؛ عمارت قدیمی پارلمان، شافر هال (Schaeffer Hall)، مک‌لین هال (MacLean Hall)، مک‌براید هال (Macbride Hall) و جساپ هال (Jessup Hall). عمارت قدیمی پارلمان، زمانی مقر مجلس قانون‌گذاری و نیز ساختمان اصلی دولت ایالت آیووا بود که در حال حاضر کاربردی نمادین دارد و بیشتر در مراسمات رسمی این دانشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معماری دانشگاه آیووا 2

در قسمت شرقی محوطه دانشگاه آیووا، شش سالن اقامتی (Burge، Daum، Stanley، Currier، Mayflower و Catlett)، انجمن یادبود آیووا، مرکز اقدامات و ابتکارات بانوان، ساختمان کسب و کار پاپا‌جان (Pappajohn)، مرکز هنر و علوم مهندسی، مرکز لیندکوئیست (خانه کالج آموزش و پرورش)، فیلیپس هال (ساختمان زبان خارجی)، ون آلن هال (خانه فیزیک و نجوم)، تروبریج هال (خانه علوم زمین شناسی و محیط زیست و بررسی‌های زمین شناسی آیووا)، ساختمان فلسفه انگلیسی، ساختمان ارتباطات بکر، ساختمان روزنامه‌نگاری آدلر و ساختمان‌های زیست شناسی، شیمی و روانشناسی است. کتابخانه اصلی نیز در سمت شرق قرار دارد.

معماری دانشگاه آیووا 2

کالج‌های حقوق، پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی، داروسازی و بهداشت عمومی در کنار بیمارستان‌ها و کلینیک‌های دانشگاه آیووا، ساختمان تئاتر و ساختمان موسیقی وکسمن، در ساحل غربی محوطه دانشگاه آیووا قرار دارند. علاوه بر این، پنج سالن اقامتی (Hillcrest، Slater، Rienow، Parklawn و Petersen)، استادیوم کینیک (Kinnick Stadium) و زمین هاکی کارور (Carver-Hawkeye Arena) نیز در این بخش از محوطه دانشگاه آیووا جای گرفته‌اند.

معماری دانشگاه آیووا 4

پردیس اوکدیل که محل اصلی برخی از تشکیلات تحقیقاتی دانشگاهی و شبیه ساز رانندگی به شمار می‌رود، در محوطه شمالی این دانشگاه و در مجاورت کورالویل واقع شده است. علاوه بر این دانشگاه آیووا، خانه چندین موزه از جمله موزه هنر دانشگاه آیووا، موزه تاریخ طبیعی، موزه عمارت قدیمی پارلمان، موزه پزشکی، تالار مشاهیر، موزه ورزشی، پروژه هنر و نیز چندین بیمارستان و کلینیک‌ دانشگاه به شمار می‌رود.

محوطه معماری دانشگاه آیووا 4

سیل سال ۲۰۰۸ میلادی، خرابی‌های بسیاری در دانشگاه آیووا به بار آورد و سبب بسته شدن بسیاری از ساختمان‌های آن شد.  اتحادیه یادبود آیووا نیز برای مدتی بسته بود تا طبقه همکف آن به طور کامل نوسازی شود. علاوه بر این، بخش‌های دیگری از دانشگاه آیووا نظیر کلپ ریسایتل هال (Clapp Recital Hall)، سالن موسیقی وکسمن (Voxman Music Hall)، سالن کنفرانس هنچر (Hancher Auditorium) و سالن تئاتر نیز همزمان با شروع بازسازی گسترده این دانشگاه تعطیل شد و مورد بازسازی قرار گرفت.

دانشگاه ایوا دیسامگ

بازسازی سالن تئاتر دانشگاه آیووا زودتر از سایر بخش‌ها به اتمام رسید. لکن دیگر خبری از امکانات موسیقی سابق نبود و از این‌رو تا مدت‌ها، کلاس‌های موسیقی در کانکس‌های موقت برگزار می‌شد. شایان ذکر است که عملیات نوسازی برخی ساختمان‌های دانشگاه آیووا در نقطه دیگری ادامه یافت و از این‌رو امروزه کلپ ریسایتل هال و سالن موسیقی وکسمن در کرانه غربی رودخانه آیووا قرار دارند و سالن کنفرانس هنچر نیز به محوطه اصلی دانشگاه در خیابان کلینتون جنوبی انتقال یافته است.

معماری پایدار دانشگاه آیووا:

معماری پایدار دانشگاه آیووا

دانشگاه آیووا یکی از دانشگاه های مشارکت کننده در طرح انرژی سبز EPA است و لذا از سبوس جو به جای ذغال سنگ استفاده می‌کند که سبب شده است مصرف ذغال سنگ آن کاهشی ۲۰ درصدی را تجربه کند. علاوه بر این، دانشگاه آیووا در ماه مه سال ۲۰۰۴ میلادی به معاده تغییرات اقلیمی شیکاگو پیوست و به دنیال آن، در آوریل سال ۲۰۰۹ میلادی یک باغ دانشجویی را افتتاح نمود. بدین ترتیب بود که دانشگاه آیووا، موفق به کسب گواهی معماری پایداری شد.

عناوین اصلی و سرفصل‌های پاورپوینت تحلیل دانشگاه آیووا:

  • معرفی دانشگاه آیووا
  • تاریخچه دانشگاه آیووا
  • دانشگاه آیووا از میانه سده بیستم تا به امروز
  • معماری دانشگاه آیووا
  • دانشکده‌های دانشگاه آیووا
  • پردیس‌های دانشگاه آیووا
  • معماری پایدار دانشگاه آیووا

پاورپوینت تحلیل دانشگاه آیووا، برای نخستین بار و به طور اختصاصی، توسط فروشگاه معماری دیسامگ و در قالب ۳۰ اسلاید تهیه و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما عزیزان قرار دارد. شما با خرید و دانلود فوری این پاورپوینت، یکی از بهترین منابعی جهت تحلیل دانشگاه آیووا را در دست خواهید داشت که می‌تواند به عنوان یک پروژه دانشجویی فوق‌العاده نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

سهیلا دوست پژوه هستم. دارای مدرک کارشناسی از گیلان. بندر انزلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در صورت بروز هرگونه مشکلی طی فرآیند خرید و یا دانلود محصول خریداری شده، فقط و فقط از طریق تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید.
+