پاورپوینت تحلیل مدرسه هنر سنگاپور

پاورپوینت تحلیل مدرسه هنر سنگاپور

مدرسه هنر سنگاپور که به نام دانشگاه نانیانگ نیز شناخته می‌شود، با توجه به شکل خاص خود و پیروی از معماری سبز مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری دیسامگ، به ارائه تحلیل مدرسه هنر سنگاپور در قالب ۴۰ اسلاید پاورپوینت می‌پردازیم. 

مدرسه هنر سنگاپور:

پاورپوینت تحلیل مدرسه هنر سنگاپور

مدرسه هنر سنگاپور در پایتخت این کشور کوچک ولی پر جمعیت جنوب شرقی آسیا واقع شده است. این پروژه معماری فوق‌العاده که عملیات ساخت آن در سال ۱۹۹۳ میلادی و در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار آغاز شد و توانست به سبب کمربند سبز پیرامون خود و نیز فضاهای سبز طراحی شده در داخل، به یکی از زیباترین پروژه‌های اجرا شده در این کشور بدل گردد. به طوری که امروزه، بسیاری مدرسه هنر سنگاپور یا همان دانشکده نانیانگ را جزو یکی از بزرگترین پروژه‌های معماری منطقه جنوب شرقی آسیا می‌دانند.

طراحی:

پاورپوینت تحلیل مدرسه هنر سنگاپور

این پروژه معماری فوق‌العاده توسط معمار مشهور، کنزو تانگه، و در ۵ طبقه ساخته شده است. نگاهی اجمالی به حجم سازه این پروژه، برخورد منحنی‌هایی شیشه‌ای را تداعی می‌کند که سبب ایجاد حجمی با یک حیاط مرکزی شده‌اند. کنزو تانگه در طراحی مدرسه هنر سنگاپور، به جهت تامین نور طبیعی برای گالری‌هشا و استودیوهای مستقر در این دانشگاه، در مقادیر بسیار زیادی، از شیشه و سایر مترسال‌های شفاف استفاده کرده است. پروژه مدرسه هنر سنگاپور، علیرغم چند بخشی بودن، به گونه‌ای با تمامی اجزای خود در ارتباط است که نمی‌توان آنها را جدا از هم به حساب آورد. این همان جادویی از کنزو تانگه به شمار می‌رود که این بار در قالب این دانشگاه پدیدار شده است.

پاورپوینت تحلیل مدرسه هنر سنگاپور

ساختمان مدرسه هنر سنگاپور به گونه‌ای با محیط پیرامون خود عجین شده است که قابل تفکیک از آن نیست و شیب‌‌‌های گاه و بیگاه آن در نقاط مختلف، فضاهایی را پدید آورده است که برای یک مدرسه هنر خالی از لطف نیست. علاوه بر آن، وجود این حجم از فضای سبز در طراحی دانشگاه نانیانگ، به خلق شرایطی منجر شده است که دانشجویان می‌توانند با فراغ خاطر، حتی از محیط پیرامونشان نیز برای طراحی‌های خود الهام بگیرند.

کنزو تانکه در طراحی سقف مدرسه هنر سنگاپور، از چمن استفاده کرده است که علاوه بر ایجاد منظره‌ای از تپه‌های سرسبز مزایای دیگری نیز دارد. یکی از این مزایا، کاهش شدت تابش نور بر ساختمان به سبب جذب بخشی از حرارت و گرما توسط همین چمن است که به تلطیف فضا نیز کمک شایانی می‌کند. علاوه بر این، برفی که در فصل زمستان روی چمن‌ها را می‌پوشاند، می‌تواند در نقش یک عایق عمل کرده و از اتلاف گرمای داخل ساختمان جلوگیری کند. البته کشور سنگاپور به دلیل موقعیت خاص خود، در بیشتر روزهای سال هوایی گرم دارد و این امر چندان هم در مورد آن صادق نیست. 

عناوین و سرفصل‌های پاورپوینت تحلیل مدرسه هنر سنگاپور:

  • موقعیت 
  • شکل کلی پروژه 
  • پشت بام
  • هدف از طراحی 
  • نور و نما 
  • تحلیل سایت پلان 
  • تاکید ساختمان بر طبیعت 
  • برش 

تحلیل مدرسه هنر سنگاپور برای نخستین بار و به طور اختصاصی، توسط فروشگاه معماری دیسامگ و در قالب ۴۰ اسلاید پاورپوینت تهیه و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما عزیزان قرار دارد. شما با خرید و دانلود فوری این پاورپوینت، یکی از کامل‌ترین منابعی را برای تحلیل این بنا در دست خواهید داشت که می‌تواند در نقش یک الگو و منبع الهام موثر نیز ظاهر شود.

یک شیفته معماری که در تلاش است تمام اندوخته خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ...

۲ یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در صورت بروز هرگونه مشکلی طی فرآیند خرید و یا دانلود محصول خریداری شده، فقط و فقط از طریق تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید.
+