کالج ارستاد کپنهاگ

پاورپوینت تحلیل کالج ارستاد کپنهاگ

 دبیرستان یا کالج ارستاد کپنهاگ (Ørestad College)، نمونه موفق یک کالج در سطح جهانی به شمار می‌رود و از این‌رو دارای اهمیت بسیاری است. بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری دیسامگ، به ارائه تحلیل کالج ارستاد کپنهاگ، در قالب ۴۰ اسلاید پاورپوینت می‌پردازیم.

موقعیت بنا:موقعیت کالج استارد کپنهاگ

شهر کپنهاگ دانمارک که من جمله توسعه یافته‌ترین شهرهای اروپا و حوزه اسکاندیناوی به شمار می‌رود، دارای یکی از بالاترین سطوح استانداردهای زندگی در جهان است. شهر کپنهاگ با دارا بودن پروژه‌های عظیم و بی‌نظیر همچون مجتمع مسکونی VM کپنهاگ خود را به عنوان یکی از شهرهای پیشگام در معماری مدرن معرفی کند. لکن این امر در سال‌های اخیر شده بیشتری گرفته است و طراحی و ساخت پروژه‌هایی نظیر کالج ارستاد کپنهاگ، واقع در بلوار ارستاد، یکی از بارزترین جلوه‌های این امر محسوب می‌شود.

اطلاعات عمومی کالج ارستاد کپنهاگ:اطلاعات عمومی کلج ارستاد کپنهاگ

مراحل برنامه‌ریزی و طراحی کالج ارستاد کپنهاگ، در سال ۲۰۰۵ میلادی آغاز شد و حدود دوسال به طول انجامید. این امر منجر به پیدایش طرحی شد که در تاریخ ساخت اماکن آموزشی بی‌نظیر بود؛ چراکه در پروژه کالج ارستاد کپنهاگ، شاهد برچیده شدن اصلی‌ترین کلیشه‌های مراکز آموزشی هستیم. به طوری که تنها در یک مورد از خلاقیت‎‌های به کار رفته در این کالج، دیوارها به عنوان خط حائلی بین فضاهای مختلف از بین رفته و جای خود را به اختلاف سطح‌هایی حساب شده و دقیق داده‌اند که علاوه بر پدید آوردن فضایی دلباز، سبب کاهش چشمگیر هزینه‌های ساخت نیز شده است.

معمار کالج ارستاد کپنهاگ:معمار کالج ارستاد کپنهاگ

طراحی زیبا و کاربردی کالج ارستاد کپنهاگ که توسط ۳XN Arrchitecture انجام شده است، حاصل مدیریت یکپارچه و قدرتمند موسس این شرکت، هرفورت نیسلن” در ششمین سالگرد تاسیس این شرکت برجسته به شمار می‌رود. شرکت ۳XN Architecture که تاریخ تاسیس آن به سال ۱۹۹۹ میلادی بازمی‌گردد، به واسطه طراحی ساختمان سفارت دانمارک در آلمان، خود را به عنوان یکی از شرکت‌های قدرتمند و حرفه‌ای معرفی کرد. موسس این شرکت، با تنظیم قوانین و چهارچوب‌های خاصی برای طراحی‌ها، توانسته است کیفیت طرح‌هایشان را بهبود ببخشد. این چهارچوب‌ها که به کارگیری تکنولوژی مدرن و هنر ارکان اصلی آنها را تشکیل می‌دهند، آثار این شرکت را به الگویی در بسیاری از زمینه‌ها تبدیل می‌کند.

فضاها:فضا های داخفضا های داخلی کالج ارستاد کوپنهاگ لی ارستاد کوپنهاگ

کالج ارستاد کپنهاگ مجموعه کاملی است که شامل فضاهای آموزشی، خدماتی و ورزشی بسیاری می‌شود. لکن همانطور که پیش‌تر نیز بدان اشاره شد، هیچگونه دیوار جداکننده‌ای در طراحی داخلی این کالج به کار گرفته نشده است و تمامی فضاهای آن به وسیله اختلاف سطح‌هایی از یکدیگر جدا شده‌اند. با این حال چنین امری نتوانسته است باعث کاهش بهره وری این ساختمان شود؛ بلکه ارتباط‌های افقی و نیز عمودی پلکانی آن، علاوه بر تبدیل کالج ارستاد کپنهاگ به محیطی سرزنده و دلباز، سبب خلق جلوه‌های بصری فوق‌العاده‌ای نیز شده است.

عناوین اصلی و سرفصل‌های پاورپوینت کالج ارستاد کپنهاگ دانمارک:

  • اطلاعات عمومی پروژه
  • معماری پروژه
  • بررسی فضاها
  • فضاهای مطالعه آزاد
  • ارتباط عمودی
  • نمای خارجی
  • نورگیری
  • دتیل پله ها
  • برش غربی- شرقی
  • پلان طبقه اول
  • پلان طبقه دوم
  • پلان طبقه سوم
  • برش شمالی – جنوبی

تحلیل کالج ارستاد کپنهاگ، برای نخستین بار و به طور اختصاصی، توسط فروشگاه معماری دیسامگ و در قالب ۴۰ اسلاید پاورپوینت تهیه و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما عزیزان قرار دارد. از این‌رو شما با خرید و دانلود فوری این پاورپوینت، یکی از جامع‌ترین تحلیل‌های کالج ارستاد دانمارک را در دست خواهید داشت.

یک شیفته معماری که در تلاش است تمام اندوخته خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در صورت بروز هرگونه مشکلی طی فرآیند خرید و یا دانلود محصول خریداری شده، فقط و فقط از طریق تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید.
+