تحلیل مرمت خانه حیدرزاده تبریز

پاورپوینت مرمت خانه حیدرزاده تبریز به همراه پلان اتوکدی

خانه حیدرزاده تبریز نیز همانند بسیاری از آثار و ابنیه تاریخی، مورد بی‌توجهی سازمان‌های مربوطه قرار گرفته است و نیاز به مرمت و بازسازی فوری دارد. بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری دیسامگ، به ارائه پاورپوینت تحلیل مرمت خانه حیدرزاده تبریز، در قالب ۳۰ اسلاید به همراه پلان اتوکدی می‌پردازیم.

موقعیت:

شهر تبریز که یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران و خاورمیانه به شمار می‌رود، دارای بافت تاریخی منحصر به خود است. این بافت تاریخی که در حدفاصل چهار راه شریعتی و چهار راه منصور قرار دارد، دارای آثار تاریخی بسیار ارزشمندی است که بسیار از آنها به ثبت ملی نیز رسیده‌اند. لکن این بافت تاریخی تنها در آثار شاخصی چون مسجد کریم خان تبریز، مسجد کبود، ارگ علی شاه و یا کاه شهرداری خلاصه نمی‌شود و در برگیرنده خانه‌های تاریخی بسیاری نظیر خانه بهنام، سلماسی، گنجه‌ای زاده و بسیاری دیگر است. خانه حیدرزاده تبریز نیز یکی دیگر از این خانه‌های ارزشمند تاریخی به شمار می‌رود که در محله مقصودیه تبریز قرار دارد.

تاریخچه خانه حیدرزاده تبریز:

مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته بر روی خانه حیدرزاده تبریز، از قدمت ۱۳۰ ساله‌ این خانه حکایت دارد که آن را در زمره قدیمی‌ترین خانه‌های شهر تبریز قرار می‌دهد. با این حال، همچنان اختلاف نظر بسیاری میان محققان وجود دارد و برخی عمر آن را تا ۲۰۰ سال نیز برآورد می‌کنند. شایان ذکر است که در برخی منابع تاریخی، از این بنا با عنوان خانه مسکونی حاج قلی خان نیز نام برده شده است که احتمال می‌رود برگرفته از نام نخستین مالک آن در دوران قاجار باشد.

خانه حیدرزاده تبریز :

پاورپوینت تحلیل مرمت خانه حیدرزاده تبریز

خانه حیدرزاده تبریز به سبب سبک معماری و نیز قدمت خود، از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و از این‌رو در سال ۱۳۷۸ خورشیدی، در فهرست آثار ملی به ثبت رسید. این خانه ارزشمند تاریخی که هم اکنون به عنوان مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز مورد استفاده قرار می‌گیرد، شاهد هیچگونه مرمتی در سال‌های پس از انقلاب نبوده است و از این‌رو، نیازمند رسیدگی و مرمت در سریع‌ترین زمان ممکن است؛ چراکه در غیر اینصورت، ظرف چند سال آینده، شاهد تخریب بنایی خواهیم بود که با دارا بودن دو اشکوب و حیاط بیرونی و اندرونی، جزو معدود میراث‌داران تاریخ معاصر به شمار می‌رود.

پلان‌ اتوکدی خانه حیدرزاده تبریز:

تقارن:

پاورپوینت تحلیل مرمت خانه حیدرزاده تبریز

فضاهای عمومی و خصوصی: 

پاورپوینت تحلیل مرمت خانه حیدرزاده تبریز

فضاهای باز و نیمه باز:

پاورپوینت تحلیل مرمت خانه حیدرزاده تبریز

سیرکولاسیون:

پاورپوینت تحلیل مرمت خانه حیدرزاده تبریز

نورگیری:

پاورپوینت تحلیل مرمت خانه حیدرزاده تبریز

بازشوها:

پاورپوینت تحلیل مرمت خانه حیدرزاده تبریز

نما و برش:

پاورپوینت تحلیل مرمت خانه حیدرزاده تبریز

عناوین اصلی و سرفصل‌های پاورپوینت مرمت خانه حیدرزاده تبریز:

  • تاریخچه
  • مشخصات بنا
  • کاربری
  • زیر زمین
  • حیاط
  • شاه نشین
  • پلان ها

پاورپوینت تحلیل مرمت خانه حیدرزاده تبریز، برای نخستین بار و به طور اختصاصی، توسط فروشگاه معماری دیسامگ و در قالب ۳۰ اسلاید به همراه پلان اتوکدی تهیه و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما عزیزان قرار دارد. شما با خرید و دانلود فوری این پاورپوینت مرمت خانه حیدرزاده تبریز، یکی از بهترین نمونه‌های موجود جهت مطالعه خانه حیدرزاده تبریز را در دست خواهید داشت که می‌تواند به عنوان یک پروژه دانشجویی فوق‌العاده نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

یک شیفته معماری که در تلاش است تمام اندوخته خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در صورت بروز هرگونه مشکلی طی فرآیند خرید و یا دانلود محصول خریداری شده، فقط و فقط از طریق تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید.
+