۰۰۲۱ – پاورپوینت بیوگرافی و تحلیل آثار سانتیاگو کالاتراوا" />۰۰۲۱ – پاورپوینت بیوگرافی و تحلیل آثار سانتیاگو کالاتراوا"/>
بیوگرافی و تحلیل آثار سانتیاگو کالاتراوا

۰۰۲۱ – پاورپوینت بیوگرافی و تحلیل آثار سانتیاگو کالاتراوا

سانتیاگو کالاتراوا، معمار و طراح برجسته و نخبه اسپانیایی الاصل، در ۲۸ ژوئیه ۱۹۵۱ میلادی در حومهٔ شهر والنسیا در اسپانیا  دیده به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی خود را در شهر زادگاهش به اتمام رساند و در سن ۱۳ سالگی به عنوان دانش آموز بورسیه شده اسپانیا به فرانسه فرستاده شد. کالاتراوا در سال ۱۹۶۸ میلادی مجددا به والنسیا بازگشت و  در مدرسه‌ی عالی صنعت و معماری نام نویسی کرد و تحصیلاتش را در زمینه معماری و شهرسازی به پایان رسانید.

او مجددا در سال ۱۹۷۵ میلادی به منظور تکمیل تحصیلات خود در رشته‌ی مهندسی عمران پژوهشکده‌ی فناوری فدرال سویس در زوریخ ثبت نام کرد و پس از پایان یافتن تحصیلاتش، توانست طرح‌های بی نظیری را برای دنیای مدرن ارائه نماید. وی در ابتدا بیشتر به طراحی پل‌ها و ایستگاه‌ها می‌پرداخت اما در ادامه فعالیت‌هایش چندین برج برجسته و مشهور را طراحی نمود که از جمله آن‌ها می‌توان به برج مخابراتی مونتجوییک در بارسلون، برج ترنینگ تورسو مالمو سوئد، شهرک علوم و فنون والنسیا، پل لا موهر بوینس آیرس، مجموعه ورزشی المپیک آتن،  پل ساموئل بکت، پل زوبیزوری بیلبائو، منار فوردهام شیکاگو، ایستگاه قطار لیون فرانسه و برج‌های دوقلوی نیویورک اشاره نمود.

سانتیاگو کالاتراوا در طول عمر کاری خود تا کنون توانسته جوایز بی‌نظیری مانند مدال نقره پژوهش و فناوری پاریس، جایزه معتبر مدال طلایی را از انجمن مهندسان سازه، مدال طلای مؤسسه معماران آمریکا و  جایزه یوجین مک‌درموت را از آن خود کند. اما نخستین و برجسته‌ترین کار کالاتراوا که سبب شد توجه جهانیان به کارهای وی معطوف گردد، برج مخابراتی مونتویی بود که در مقر برگزاری بازی‌های المپیک ساخته شد و این مهندس جوان را به تمام جهان معرفی نمود.

سانتیاگو کالاتراوا معمولا در آثار خود از اشکال و عناصر شاعرانه‌ای بهره می‌جوید که تحسین همگان را برمی‌انگیزند. وی که نقاش و مجسمه‌ساز نیز هست بیان داشته که معماری، هنری است که باید هنرهای دیگر را نیز در دل خود جای دهد. از جمله انتقادهایی که به کارهای کالاتراوا نسبت داده شده، پیچیدگی، زمان‌بر و هزینه‌بر بودن طرح‌هایش است و علاوه بر این، برخی سازه‌هایش نیز به لحاظ استحکام ساختاری مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. به عنوان مثال کاشی‌های شیشه‌ای پل زوبیزوری بیلبائو در معرض خطر شکسته شدن قرار دارند و یا بسته به شرایط جوی منطقه، گاهی لغزنده می‌شوند.

شما همراهان فروشگاه معماری دیسامگ می‌توانید جهت مطالعه جزئیات بیشتری در رابطه با بیوگرافی و آثار سانتیاگو کالاتراوا و همچنین دانلود پاورپوینت بیوگرافی و تحلیل آثار سانتیاگو کالاتراوا از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

پاورپوینت بیوگرافی و تحلیل آثار سانتیاگو کالاتراوا

 

اشتراک گذاری

یک شیفته معماری که در تلاش است تمام اندوخته خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ...

در صورت بروز هرگونه مشکلی طی فرآیند خرید و یا دانلود محصول خریداری شده، فقط و فقط از طریق تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید.
+