۰۰۳۰ – پاورپوینت بیوگرافی و آثار فرانک لوید رایت" />۰۰۳۰ – پاورپوینت بیوگرافی و آثار فرانک لوید رایت"/>
بیوگرافی و آثار معماری فرانک لوید رایت

۰۰۳۰ – پاورپوینت بیوگرافی و آثار فرانک لوید رایت

فرانک لوید رایت، مشهورترین معمار تاریخ آمریکاست که در تاریخ ۸ ژوئن ۱۸۶۷ میلادی متولد شد و یکی از نوابغ عرصه معماری به شمار می‌آید. پس از چندی او به شیکاگو مهاجرت کرد و موفق شد در دفتر یکی از اساتیدش مشغول به کار شود . اما هنگامی که شروع به کشیدن طرح‌هایی دور از چشم استادش نمود از دفتر وی اخراج شد. از ویژگی آثار رایت می‌توان به هماهنگی و توازن بین انسان و طبیعت اشاره نمود.

او آثارش را به گونه‌ای خلق می‌کند تا با طبیعت همجوارش هارمونی بی نظیری داشته باشد. به عنوان مثال ، در ساخت خانه آبشار، او از همان سنگ و چوبی استفاده نمود که در کنار آبشار نزدیک به خانه یافت می‌شدند. وی برخلاف لوکوربوزیه، که خانه را یک خوابگاه می‌دید، عقیده داشت که خانه یک معبد است. وی در سال ۱۸۸۹ میلادی با کیتی تویین که دختر یکی از تجار ثروتمند بود ازدواج کرد و این ازدواج سبب شد که او به شهرت بیشتری دست یابد.

فرانک لوید رایت همانند پدرش چندان به ازدواج متعهد نبود و دیری نپایید که از کیتی جدا شد و با همسر یکی از مشتریانش به اروپا گریخت. در نهایت رایت سه بار ازدواج نمود که تا پایان عمرش در کنار همسر سومش که ۳۳ سال نیز از او کوچکتر بود باقی ماند. وی را می‌توان معماری ارگانیک دانست که معتقد بود خانه باید به گونه‌ای ساخته شود که در تلفیق با محیط باشد نه اینکه بر محیط تحمیل شود. وی تاکید داشت که در معماری ارگانیک باید به ۹ اصل طبیعت، شکل، لطافت، سنت، تزئینات، روح، بعد سوم و فضا توجه ویژه‌ای معطوف گردد.

او را می‌توان معماری دانست که حداقل ۱۰ سال جلوتر از زمان خود می‌زیست. از فرانک لوید رایت آثار بسیاری به جای مانده که از جمله آنها می‌توان به مرکز مردمی شهرستان مارین، خانه آبشار، موزه گوگنهایم نیویورک، معبد یونیتی در ایلینوی، خانه روبی  و تلییزن وست اشاره نمود. سال‌ها پیش رایت بنایی را نیز در ایران و در مهر شهر کرج به نام کاخ مروارید بنا نهاد. از دیگر آثار وی می‌توان به کلیسای موحد، برج پرایس و خانه آبشار اشاره نمود. وی در شامگاه ۹ آوریل ۱۹۵۹ میلادی دیده از جهان فرو بست.

شما می‌توانید جهت مطالعه جزئیات بیشتر و همچنین دانلود پاورپوینت بیوگرافی و تحلیل آثار فرانک لوید رایت از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

پاورپوینت بیوگرافی و تحلیل آثار فرانک لوید رایت

 

اشتراک گذاری

یک شیفته معماری که در تلاش است تمام اندوخته خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ...

در صورت بروز هرگونه مشکلی طی فرآیند خرید و یا دانلود محصول خریداری شده، فقط و فقط از طریق تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید.
+