پاورپوینت تحلیل هتل عباسی اصفهان

پاورپوینت تحلیل هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی اصفهان یکی دیگر از کاروانسراهای تاریخی ایران به شمار می‌رود که به سبب معماری چشمگیر خود از شهرتی جهانی برخوردار است. بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری دیسامگ، به ارائه پاورپوینت تحلیل هتل عباسی اصفهان در قالب ۴۰ اسلاید می‌پردازیم.

تاریخچه هتل عباسی اصفهان اصفهان:

پاورپوینت تحلیل معماری هتل عباسی اصفهان

اصفهان یکی از بزرگترین شهرهای تاریخی ایران است که آثار تاریخی برجسته‌ای را در دل خود نهان دارد. هتل عباسی اصفهان یکی دیگر از آثار تاریخی به یادگار مانده در این شهر است که زمین آن در دوران صفوی و توسط مادر شاه سلطان حسین صفوی وقف شد. در زمان صفویان زمین این هتل به تعدادی مغازه و کاروانسرا اختصاص داده شده بود. این بنا هم اکنون در بافت قدیمی اصفهان قرار دارد و به سبب برخورداری از معماری برجسته و تزئینات منحصر به فردش از شهرتی جهانی برخوردار است. ساخت هتل عباسی با ساختار نوینش در سال ۱۳۳۶ خورشیدی آغاز گردید و این هتل در سال ۱۳۴۵ خورشیدی افتتاح شد. این هتل که در واقع یادگاری از کاروانسرای به جای مانده از عصر صفوی است با قدمتی در حدود ۳۰۰ سال هم اکنون یکی از کهن‌ترین هتل های ایران به شمار می‌رود.

معماری هتل عباسی اصفهان:

پاورپوینت معماری هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی اصفهان که در جوار چهار باغ قرار دارد، از رنگ‌ها و تزئینات هنرمندانه‌ای بهره می‌برد. این هتل بی نظیر به سیاق سایر خانه‌های تاریخی مناطق گرم و خشک، دارای یک حیاط مرکزی است که اتاق‌هایی یک یا دو طبقه به صورت قرینه یکدیگر در اطرافش جای گرفته‌اند. حیاط این مجموعه که با انواع گل‌ها و گیاهان پوشیده شده، نه تنها زیبایی خیره کننده‌ای دارد بلکه فضایی دلچسب و مفرح را در دل آب و هوای کویری شهر اصفهان به وجود آورده است. جویباری نیز از میان حیاط پر گل و گیاه می‌گذرد که تمثالی همچون بهشت را در ذهن بیننده تداعی می‌سازد و زیبایی این باغ را تکمیل می‌نماید.

مطالب پیشنهادی:

پاورپوینت معماری کاروانسراهای ایرانی

پاورپوینت تحلیل کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین

پاورپوینت تحلیل کاروانسرای امین آباد

پاورپوینت مرمت کاروانسرای حسین خانی همدان

پاورپوینت تحلیل هتل داریوش کیش

پاورپوینت بررسی هتل عباسی اصفهان

در ضلع شمالی هتل عباسی اصفهان، اتاق‌هایی اعیانی با طاق‌ها و طاق ضربی‌هایی به نام طاق-چشمه به چشم می‌خورند. در هنگام تبدیل کاروانسرا به هتل در سال ۱۳۳۶ خورشیدی، بخش‌هایی به کاروانسرا اضافه گردید. با این حال سعی بر آن بود که حتی در این بخش‌ها نیز ابهت و جذابیت سایر قسمت‌ها حفظ شود و لذا دقیقا از دکوراسیون و تزئینات صفوی کپی‌برداری شد. بخش اضافه شده دارای ۸۰ اتاق، رستوران، تالار ورودی و سرسرا بود و دیوارها و سقف آن به انواع تزئینات کاشی‌کاری و نگارگری مزین گردیده بودند.

پاورپوینت بررسی معماری هتل عباسی اصفهان

تزئینات به کار گرفته شده در این هتل را می‌توان تلفیقی از هنر معماری عصر قاجار و صفویه دانست. از این رو مجموعه نقش و نگارهای به کار رفته بر در و دیوار و سقف و کف اوج تجلی هنر معماری اصیل ایرانی هستند. این هتل دارای دالان‌ها و سرسراهایی نیز هست که در ساخت آنها توجه ویژه‌ای به عنصر نور از طریق نورپردازی طبیعی شده است و در طول روز به بارقه‌های چشم‌نوازی از نور خورشید مزین هستند.

عناوین اصلی و سرفصل‌های پاورپوینت تحلیل هتل عباسی اصفهان:

  • درباره اصفهان
  • تاریخچه مهمان‌سرای عباسی
  • سال ساخت
  • بازسازی
  • فضاهای هتل
  • تبدیل کاروانسرا به مهمانسرا
  • آرایش داخلی بنا
  • معماری هتل
  • تالارهای پذیرایی
  • نگه‌داری هتل
  • تصاویر

پاورپوینت تحلیل هتل عباسی اصفهان برای نخستین بار و به طور اختصاصی، توسط فروشگاه معماری دیسامگ و در قالب ۴۰ اسلاید تهیه و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما عزیزان قرار دارد. شما با خرید و دانلود پاورپوینت تحلیل هتل عباسی اصفهان یکی از بهترین منابعی جهت مطالعه معماری هتل عباسی اصفهان را در دست خواهید داشت که می‌تواند به عنوان یک پروژه معماری فوق‌العاده نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

سهیلا دوست پژوه هستم. دارای مدرک کارشناسی از گیلان. بندر انزلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در صورت بروز هرگونه مشکلی طی فرآیند خرید و یا دانلود محصول خریداری شده، فقط و فقط از طریق تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید.
+