تحلیل مرکز خرید لنگ هام هنک کنگ

پاورپوینت تحلیل مرکز خرید لنگ هام هنک کنگ

مرکز خرید لنگ هام (Langham Place Shopping Mall) به عنوان بخشی از مجموعه تجاری لنگ هام هنگ کنگ (Langham Place)، یکی از بزرگترین و مدرن‌ترین مراکز خرید شهر هنگ کنگ به شمار می‌رود. بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری دیسامگ، به ارائه تحلیل مرکز خرید لنگ هام هنگ کنگ در قالب ۳۶ اسلاید پاورپوینت می‌پردازیم.

مجموعه تجاری لنگ هام هنگ کنگ:

هلی شات مجموعه تجاری لنگ هام هنگ کنگ

لنگ هام مجموعه‌ای متشکل از یک آسمان‌خراش اداری و مرکز خریدی است که در منطقه “مونگ کوک” واقع شده است و تاریخ افتتاح رسمی آن به ۲۵ ژانویه سال ۲۰۰۵ میلادی بازمی‌گردد. دو بخش مختلف این مجموعه به وسیله خیابان شانگهای از یکدیگر جدا شده‌اند و تنها راه ارتباطی آنها، پل‌های هوایی مابینشان است. مجموعه تجاری لنگ‌هام، طی نوسازی بافت فرسوده هنگ کنگ ساخته شده است و از این‌رو امروزه نمادی از موفقیت در این امر به شمار می‌رود. 

مجموعه تجاری لنگ‌هام هنگ کنگ

مجموعه لنگ هام هنگ کنگ متشکل از یک آسمان‌خراش اداری با زیربنایی معادل ۱۷۰۰۰ متر در ۵۹ طبقه و مجتمعی تجاری با  مرکز خریدی ۱۵ طبقه شامل دو طبقه پارکینگ با ظرفیت ۲۵۰ خودرو و نیز هتلی ۶۶۵ اتاقه است. یکی از مهم‌ترین مزایای مرکز خرید لنگ‌هام هنگ کنگ، دسترسی مستقیم آن به ایستگاه مترو از طریق گذرگاهی زیرزمینی است که سبب تسهیل در رفت و آمد مراجعین می‌شود.

تاریخچه مرکز خرید لنگ‌هام هنگ کنگ:

تاریخچه مرکز خرید لنگ‌هام هنگ کنگ

مرکز خرید لنگ هام به عنوان بخشی از مجموعه تجاری لانگ‌هام هنگ کنگ، با مشارکت سازمان نوسازی شهری هنگ کنگ و دفتر مشاورین املاک گریت ایگل (Great Eagle) و با هدف ساخت یک مرکز خرید شیک و سهل‌الوصول در قلب منطقه منگ کوک بنا شده است. لکن آسمان خراش اداری این مجموعه تجاری (Langham Place Office Tower) بعدها به عنوان بخشی از این پروژه طراحی و اجرا شده است که یکی از دلایل اصلی تعویق یک ساله در افتتاح رسمی آن به شمار می‌رود؛ چراکه مرکز خرید لنگ‌هام، دقیقا طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در سال ۲۰۰۴ میلادی، آماده افتتاح و بهره‌برداری بود.

مرکز خرید لنگ هام هنگ کنگ:

مرکز خرید لنگ هام هنگ کنگ

قیمت بالای زمین در کنار توجیه اقتصادی بلندمرتبه‌سازی سبب شده است که ساخت مرکز خرید لنگ‌هام هنگ کنگ، از مدل رایج غربی مراکز خرید فلت فاصله بگیرد و بدین ترتیب شاهد ساخت دومین مرکز خرید عمودی هنگ کنگ باشیم. مرکز خرید لنگ‌هام هنگ کنگ که نمای خارجی ورودی آن با گرانیت‌های زرد برزیلی تزیین شده است، دارای آتریوم شیشه‌ای ۹ طبقه‌ است که تامین نور طبیعی برای تمامی طبقات را ممکن می‌سازد.

نمای داخلی مرکز خرید لنگ هام هنگ کنگ

مرکز خرید لنگ هام هنگ کنگ، با زیر بنایی معادل ۵۶۰۰۰ متر در ۱۵ طبقه ساخته شده است. لکن متراژ تمامی طبقات آن یکسان نیست؛ به طوری که طبقه پنج تا منفی دوم آن متراژی ۵۶۰۰ متری دارند و طبقات بالاتر در ۳۷۰۰ مترمربع محدود می‌شوند. شایان ذکر است که این مرکز خرید دارای یک فود کورت در طبقه چهارم، یک سینما در طبقه هشتم و نیز رستورانی بین‌المللی در بالاترین طبقه آن است.

ویژگی‌های معماری مرکز خرید لنگ‌هام هنگ کنگ:

مرکز خرید لنگ هام به عنوان یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید در هنگ کنگ، دارای امکانات و ویژگی‌های معماری خاصی است که حتی برخی از آنها را می‌توان بی‌مانند خواند. بنابرین در ادامه، به ذکر برخی از نوآوری‌ها در طراحی و اجرای مرکز خرید لنگ‌هام هنگ کنگ می‌پردازیم.

مرد خوشحال (Happy Man):

مرد خوشحال (Happy Man) مرکز خرید لنگ هام هنگ کنگ

مجسمه‌ای ۲۷۰۰ کیلوگرمی که توسط طراحی مشهور امریکایی، لری بل طراحی شده است و در ورودی مرکز خرید لنگ هام هنگ کنگ قرار دارد.

پله برقی اکس‌پی‌آر (Xpresscalators):

پله برقی اکس‌پی‌آر (Xpresscalators) مرکز خرید لنگ هام هنگ کنگ

طولانی‌ترین پله برقی اختصاصی یک مرکز خرید در منطقه که طبقات چهار تا هشت و هشت تا ۱۲ را به یکدیگر متصل می‌کنند و در کنار یکدیگر، مسافتی ۷۶ متری را شامل می‌شوند.

مارپیچ (The Spiral):

مارپیچ (The Spiral) مرکز خرید لنگ هام هنگ کنگ

بخشی از مرکز خرید در بین طبقات ۹ تا ۱۲ که حول محور پله‌برقی آن می‌چرخد.

آسمان دیجیتالی (Digital Sky):

آسمان دیجیتالی (Digital Sky) مرکز خرید لنگ هام هنگ کنگ

جلوه‌ای بصری در طبقه سیزدهم مرکز خرید لنگ هام هنگ کنگ که تصاویری کامپیوتری را در سقف نمایش می‌دهد.

عناوین اصلی و سرفصل‌های پاورپوینت تحلیل مرکز خرید لنگ‌هام هنگ کنگ:

  • مجتمع تجاری چیست؟
  • مراحل ساخت پروژه 
  • پلان موقعیت مجموعه
  • موارد مورد تحلیل این پروژه
  • سیرکولاسیون
  • دلایل استفاده از رنگ آبی در مرکز خرید لنگ هام
  • تقارن در ساختمان
  • رنگ‌بندی ساختمان و ارتباط آن با اقلیم منطقه
  • دلایل استفاده از پل‌های شیشه‌ای بین دو ساختمان مجموعه تجاری لنگ‌هام
  • تجزیه و تحلیل ستون‌ها، ورودی‌ها، شیشه‌ها و نمای ساختمان (تحلیل مصور)
  • بررسی نورپردازی در ساختمان
  • دلایل و انواع نور در ساختمان
  • نمایش استحکام در ساختمان
  • ترکیب سنگ و شیشه و کامپوزیت در مرکز خرید لنگ هام هنگ کنگ
  • تعریف آتریوم شیشه‌ای
  • پلان، برش و نماها

تحلیل مرکز خرید لنگ هام هنگ کنگ، برای نخستین بار و به طور اختصاصی، توسط فروشگاه معماری دیسامگ و در قالب ۳۶ اسلاید پاورپوینت تهیه و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما عزیزان قرار دارد. شما با خرید و دانلود این پاورپوینت، علاوه بر در دست یافتن نمونه موردی مجتمع تجاری خارجی، امکان ارائه آن به عنوان یک پروژه دانشجویی ایده‌آل را نیز خواهید داشت.

یک شیفته معماری که در تلاش است تمام اندوخته خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در صورت بروز هرگونه مشکلی طی فرآیند خرید و یا دانلود محصول خریداری شده، فقط و فقط از طریق تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید.
+