نمونه موردی دانشگاه هنر و معماری خارجی

پاورپوینت نمونه موردی دانشکده هنر و معماری خارجی

نمونه موردی دانشکده هنر و معماری خارجی من جمله مهم‌ترین مطالعاتی است که می‌تواند به منظور تدوین رساله دانشکده معماری و یا طراحی آن مورد استفاده قرار بگیرد. بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری دیسامگ، به ارائه ۶ نمونه موردی دانشکده هنر و معماری خارجی در قالب ۷۵ اسلاید پاورپوینت می‌پردازیم.

دانشکده هنر و معماری:

دانشکده هنر و معماری

در سده اخیر دانشکده‌های بسیاری به منظور آموزش اصول معماری و طراحی در ایران و جهان تاسیس شده‌اند که بعضا خود نیز از معماری فوق‌العاده‌ای بهره می‌برند. دانشکده هنرهای زیبا تهران که امروزه به عنوان یکی از دانشکده‌های برتر معماری در خاورمیانه مطرح است، علاوه بر تربیت معماران بزرگی نظیر حسین امانت و سید هادی میرمیران، از معماری خاصی نیز بهره می‌برد، نمونه بارزی از یک دانشکده هنر و معماری موفق است.

نمونه موردی دانشکده هنر و معماری:

نمونه موردی دانشکده هنر و معماری

مدرسه معماری میس وندروهه (S. R. Crown Hall):

مدرسه معماری میس وندروهه

کالج معماری کراون هال (S. R. Crown Hall) که بیشتر با عنوان مدرسه میس وندروهه شناخته می‌شود، در سال ۱۹۵۶ میلادی توسط معمار توانای آلمانی، لودویگ میس وندروهه، طراحی شده است. وی در طراحی این بنا با تکیه بر شعار “کمتر بیشتر است” در شرایط نابسامان سال‌های پس از جنگ جهانی دوم و تنها با بهره‌گیری از یک سقف و چندین دیوار، موفق به خلق اثری شد که در عین سادگی بسیاری از فاکتورهای زیباشناسی را در خود جای داده است. 

دانشکده معماری دانشگاه کرنل (College of Architecture):

دانشکده معماری دانشگاه کرنل (College of Architecture)

طی فراخوانی که در سال ۲۰۰۴ میلادی به منظور طراحی دانشکده هنر و معماری دانشگاه کرنل نیویورک صورت گرفت، طرح پیشنهادی استیون هال توانست با کسب اکثریت آرا، به عنوان طرح نهایی انتخاب شود. یکی از دلایل اصلی انتخاب طرح استیون هال برای این دانشکده معماری دانشگاه کرنل نیویورک، هندسه خاص آن بود که سبب بهره‌گیری حداکثری بیشتر کلاس‌ها و سایر فضاهای آن از نور روز می‌شد.

دانشکده هنر و معماری استاکمن (Stuckeman School of Architecture):

دانشکده هنر و معماری استاکمن (Stuckeman School of Architecture)

دانشکده هنر و معماری استاکمن که با اتخاذ رویکرد معماری پایدار در طراحی آن، موفق به سازگاری حداکثری با محیط پیرامون و نیز تعمیم اصول معماری پایدار در محوطه‌سازی خود شده است. دانشکده هنر و معماری استاکمن که پیشتر با عنوان ساختمان خانواده استاکمن نیز شناخته می‌شد، با زیربنایی معادل ۱۰۵۰۰ متر مربع در ۴ طبقه مختلف شامل کلاس‌های معماری، آتلیه و کارگاه است. 

عناوین اصلی و سرفصل‌های پاورپوینت نمونه موردی دانشکده هنر و معماری:

  • دانشکده معماری هاروارد
  • مدرسه معماری ندرلند نتردام
  • مدرسه معماری میس وندروهه 
  • دانشکده معماری کرنل
  • دانشکده معماری استاکمن (سالا)
  • دانشکده معماری هنر REIM اسرائیل 

۶ نمونه موردی دانشکده هنر و معماری خارجی، برای نخستین بار و به طور اختصاصی، توسط فروشگاه معماری دیسامگ و در قالب ۷۵ اسلاید پاورپوینت تهیه و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما عزیزان قرار دارد. شما با خرید و دانلود فوری این پاورپوینت ، ۶ نمونه موردی فوق‌العاده‌ای از دانشکده هنر و معماری خارجی را در دست خواهید داشت که می‌تواند در تدوین رساله دانشکده هنر و معماری یا طراحی آن، مورد استفاده قرار بگیرد.

یک شیفته معماری که در تلاش است تمام اندوخته خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ...

۴ یک نظر

    1. یوسف شاهدوست پاسخ

      درود بر شما. وقت بخیر. می‌تونید از این محصول رایگان استفاده کنید که تنها نمونه موردی دانشکده معماری ایرانی موجود در سایته. البته نمونه موردی دانشکده معماری خارجی متعددی در سایت وجود داره که تنها کافیه عبارت “دانشکده معماری” یا “دانشکده هنر و معماری” رو برای پیدا کردنشون در سایت جستجو کنید:

      https://disamag.com/تحلیل-دانشگاه-هنر-تبریز-و-باوهاوس/

    1. سام کیان نویسنده ارسال پاسخ

      درود بر شما. وقت بخیر. سپاس از لطفتتون. بله، چند مورد دارای پلان و برش و نما با فرمت jpg هستن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در صورت بروز هرگونه مشکلی طی فرآیند خرید و یا دانلود محصول خریداری شده، فقط و فقط از طریق تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید.
+