مدرسه ایولین گریس

پاورپوینت تحلیل مدرسه ایولین گریس

مدرسه ایولین گریس لندن یکی از برجسته‌ترین طرح‌های معمار نامی عراقی، زاها حدید، است که به سبب سبک مدرن خود شهرت دارد. بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری دیسامگ، به ارائه پاورپوینت تحلیل مدرسه ایولین گریس در قالب ۹۰ اسلاید می‌پردازیم.

مدرسه ایولین گریس:

مدرسه ایولین گریس

مدرسه ایولین گریس یکی از آثار شاخص معمار عراقی تبار، زاها حدید، به شمار می‌رود که اجرای آن به سال ۲۰۰۶ میلادی در منطقه بریکستن لندن کلید خورد و تنها ۵ سال بعد پایان یافت. این مدرسه مطرح که در سال ۲۰۱۱ میلادی افتتاح شد، خود متشکل از ۴ مدرسه کوچک دیگری است که هر یک گنجایش ۲۷۰ دانش‌آموز را دارند. یکی از نکات برجسته در طراجی این مجموعه، محیط شاد و پر جنب و جوش است که سازگاری کاملی با اهداف یک محیط آموزشی سالم دارد. 

تحلیل طبقات مدرسه اولین گریس:

مدرسه ایولین گریس

مدرسه اولین گریس لندن که با زیربنای ۱۰۷۴۵ متر مربع و در ۵ طبقه بنا شده است، دارای یکی از دقیق‌ترین جای‌نمایی فضاهاست. به طوری که هر یک از طبقات این ساختمان عظیم، به یکی از گروه‌های آموزشی اختصاص دارند. هرچند که یکی از دلایل اصلی این امر، استفاده از سبک معماری دیکانستراکشن در طراحی این بنا نیز هست. سبکی که در بیشتر آثار زاها حدید نیز به چشم می‌خورد و یکی از شاخصه‌های اصلی آنهاست. 

طبقه همکف:

مدرسه ایولین گریس

فضاهای جای‌نمایی شده در طبقه همکف این پروژه معماری عظیم، شامل پذیرش، کتابخانه، آشپرخانه اصلی، بلوک هنر و فناوری، بلوک ورزش و تناسب، باغبانی، حیاط خدمات، بازی‌ها، سالن ورزشی و سالن رقص هستند؛ چراکه بسیاری از این فضاها نیازمند دسترسی سریع مراجعین و دانش‌آموزان هستند و بنابرین قرارگیری آنها در طبقه همکف، از اهمیت بسیاری برخوردار است. 

طبقه اول:

مدرسه ایولین گریس

طبقه اول مدرسه ایولین گریس لندن، با مساحت محدود خود، دربرگیرنده پذیرش متوسطه، پذیرش سن پایین، سالن مشترک و سرور است. این طبقه نسبت به طبقه همکف آن فضای محدودتری دارد که به سبب شکل طراحی خاص آن است. هرچند که طبقات بالاتر نیز با همین طبقه تیپ می‌باشند و تنها طبقه همکف است که به دلیل شکل خاص خود، فضای بیشتری را در اختیارمان می‌گذارد. 

طبقه دوم:

مدرسه ایولین گریس

مهم‌ترین ویژگی طبقه دوم مدرسه ایولین گریس که در طراحی خود از تیپ طبقه زیرینش بهره می‌برد، بهره‌گیری حداکثری از فضاهای اشتراکی است. به طوری که تمام فضاهایی نظیر غذاخوری، ورزش‌های سبک، سالن رقص و بخش آموزش-هنری آن در یک امتداد قرار دارند.

طبقه سوم:

مدرسه ایولین گریس

طبقه سوم مدرسه اولین گریس نیز ۵ فضای کلی، مدرسه سنین بالا، مدرسه سنین متوسط، سالن مشترک سنین بالا، سالن مشترک سنین پایین و تراسی بزرگ را در بر می‌گیرد. شایان ذکر است که فضاهای نامبرده شده در این طبقه نیز همانند سایر طبقات، تنها فضاهای کلی آن به شمار می‌روند و خود دارای چندین و چند ریزفضای دیگر هستند.

عناوین اصلی و سرفصل‌های پاورپوینت تحلیل مدرسه ایولین گریس لندن:

  • موقعیت و تاریخ مدرسه
  • سایت پلان 
  • طبقه همکف 
  • طبقه اول 
  • طبقه دوم 
  • طبقه سوم 
  • نماها 
  • برش‌ها و مقاطع 
  • لکه‌گذاری
  • منابع 

پاورپوینت تحلیل مدرسه ایولین گریس لندن، برای نخستین بار و به طور اختصاصی، توسط فروشگاه معماری دیسامگ و در قالب ۹۰ اسلاید  تهیه و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما عزیزان قرار دارد. شما با خرید و دانلود فوری این پاورپوینت، یکی از بهترین منابعی جهت مطالعه و بررسی مدرسه اولین گریس لندن را در اختیار خواهید داشت که می‌تواند به عنوان یک پروژه دانشجویی بی‌نظیر نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

یک شیفته معماری که در تلاش است تمام اندوخته خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ...

۲ یک نظر

    1. سام کیان نویسنده ارسال پاسخ

      درود بر شما. وقت بخیر. لینک دانلود محصول خریداری شده، بلافاصله پس از تکمیل پرداخت، طی فرآیندی خودکار براتون ایمیل میشه. همچنین می‌تونید محصول خریداری شده رو از طریق صفحه‌ای که پس از پرداخت به اون هدایت می‌شید هم انجام بدین. در صورت بروز هرگونه مشکلی، با تیم پشتیبانی در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در صورت بروز هرگونه مشکلی طی فرآیند خرید و یا دانلود محصول خریداری شده، فقط و فقط از طریق تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید.
+