نمونه موردی موزه خارجی

پاورپوینت نمونه موردی موزه خارجی

بررسی نمونه موردی، یکی از راه‌های مطالعه آثار و نیز تقویت بنیه علمی دانشجویان رشته معماری به شمار می‌رود. بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری دیسامگ، به ارائه ۸ نمونه موردی موزه خارجی نظیر موزه یهود برلین، موزه هنر میلواکی، موزه هولوکاست اسرائیل، موزه خولون اسرائیل و چندین موزه دیگر در قالب ۱۷۰ اسلاید پاورپوینت می‌پردازیم.

تعریف موزه:

تعریف موزه

 

بنا به تعریف شورای بین‌المللی موزه‌ها یا به اختصار ایکوم (ICOM)، موزه موسسه‌ای است غیر انتفاعی و در خدمت جامعه و توسعه آن که در عین ارائه خدمات به عموم مردم، وظیفه نگهداری، حفاظت و معرفی میراث ملموس و ناملموس جوامع بشری و نیز محیط‌زیست را به منظور مطالعه، آموزش و تفریح بر عهده دارد. با این حال ساختارهای کنونی کشور ما به گونه‌ای است که بسیاری از موزه‌ها، به عنوان مرکزی دولتی، تنها به نمایش و معرفی آثار می‌پردازند.

معماری موزه:

معماری موزه

معماری موزه‌ها از دو جنبه مختلف قابل بررسی است؛ نخست جنبه آموزشی و تحقیقاتی و دوم جنبه عمومی و فرهنگی آن. بنابرین موزه‌ها نیازمند طراحی خاصی هستند که بتواند در عین تامین امکان مطالعه برای محققان و علاقه‌مندان این حوزه، زمینه‌های استفاده عموم مردم را نیز فراهم آوردند. لکن این امر جز از طریق مطالعه و بررسی نمونه‌موردی موزه در ایران و جهان ممکن نیست.

نمونه موردی موزه خارجی:

نمونه موردی موزه خارجی

همانطور که پیش‌تر نیز بدان اشاره شد، یکی از بهترین راه‌های مطالعه و تحقیق در رابطه با ارائه طرحی ایده‌آل از یک موزه، بررسی نمونه موردی موزه داخلی و یا نمونه موردی موزه خارجی است؛ چراکه طراحی و ساخت موزه در کشورهای خارجی و علی‌الخصوص کشورهای اروپایی قدمت بیشتری دارد و از این رو مطالعه نمونه موردی موزه خارجی می‌تواند به انتقال بسیاری از تجربیات آنها در این زمینه نقش موثری ایفا کند. بنابرین در ادامه مطلب به ذکر کوتاه چند مورد از نمونه موردی موزه خارجی موجود در پاورپوینت پیش‌رو می‌پردازیم.

موزه هنر میلواکی:

نمونه موردی موزه میلواکی

موزه هنر میلواکی (Milwaukee Art Museum) یک موزه هنر واقع در شهر میلواکی ایالت ویسکانسین  است. این موزه یکی از بزرگترین موزه‌ها در ایالات متحده امریکا به شمار می‌رود و دارای بیش از ۲۵۰۰۰ اثر هنری است. موزه هنر میلواکی به عنوان نخستین موزه هنری میلواکی در سال ۱۸۸۸ میلادی افتتاح شد. این موزه که در ابتدا به عنوان بخشی از مرکز هنری میلواکی فعالیت می‌کرد، به دنبال ادغام با گالری هنر لایتون در سال ۱۹۵۷ میلادی، به ساختمان تازه تاسیسی انتقال یافت که توسط ایرو سارینن، به عنوان یادبود جنگ داخلی امریکا در میلواکی ساخته شده بود.

نمای داخلی موزه هنر میلواکی

یادبود جنگ داخلی امریکا در میلواکی که پس از آن به عنوان موزه هنر میلواکی شناخته می‌شد، در سال ۱۹۷۵ میلادی به یک نمایشگاه مستطیل شکلی از معمار بروتالیست، دیوید کاهلر، مزین شد. در سال ۲۰۰۱ میلادی نیز یک پاویون مرکزی و پل ورودی طراحی شده به دست معمار مشهور اسپانیایی، سانتیاگو کالاتراوا، به آن اضافه شد و توانست عنوان بهترین طراحی آن سال را از سوی نشریه تایم را برای معمارش به ارمغان بیاورد.

موزه هولوکاست:

موزه هولوکاست اسرائیل

موزه یَد وَشِم (به عبری: יָד וַשֵׁם) که به موزه هولوکاست شهرت دارد، بنای یادبود رسمی کشور اسرائیل برای قربانیان هولوکاست است. این موزه که به منظور گرامیداشت یاد و خاطره یهودیان کشته شده در جنگ جهانی دوم و نیز حفظ اسناد و آثار هولوکاست بنا شده است، در دامنه غربی کوه هرتسل قرار دارد. موزه هولوکاست یا ید وشم، در اصل مجموعه‌ای است که موزه تاریخ هولوکاست، بناهای یادبود مختلف نظیر یادبود کودکان و یا سالن خاطرات، موزه هنر هولوکاست، مجسمه‌ها و اماکن یادبود خارج محوطه نظیر دره ملل،کتابخانه، مرکز آموزشی و موسسه بین‌المللی مطالعات هولوکاست را در بر می‌گیرد.

نمای داخلی موزه هولوکاست اسرائیل

ساختمان فعلی موزه هولوکاست اسرائیل در سال ۱۹۹۳ میلادی توسط طراح نام آشنای مجتمع مسکونی هبیتات ۶۷ مونترال، موشه سفدی، به سبک بروتالیسم طراحی شده است. این موزه که در ۱۰ بخش مختلف به منظور نمایش جنبه‌های مختلف فاجعه هولوکاست طراحی شده بود، سرانجام در ۱۵ مارس سال ۲۰۰۵ میلادی با حضور ۴۰ تن از سران کشورهای مختلف جهان و نیز فرستاده ویژه سازمان ملل، کوفی عنان، افتتاح شد.

موزه یهود برلین:

نمای خارجی موزه یهود برلین

موزه یهود برلین در سال ۲۰۰۱ میلادی به عنوان بزرگترین موزه یهود اروپا بازگشایی شد. طراحی این موزه که بر روی بقایای موزه سابق یود برلین قرار دارد را معمار نام آشنای لهستانی، دنیل لسبسکیند عهده‌دار بوده است. موزه یهود برلین که هم اکنون در محدوده سابق آلمان غربی قرار دارد، تاریخ یهودی-آلمانی این کشور را با فرازهایی از وقایع جنگ جهانی دوم و مهم‌تر از همه هولوکاست را به تصویر می‌کشد.

نمای داخلی موزه یهود برلین

به گفته دنیل لیبسکیند، سه موضوع اصلی، کانسپت موزه یهود برلین را تشکیل می‌دهند: نخست، ناممکنی درک تاریخ برلین بدون در نظر گرفتن سهم فکری، اقتصادی و فرهنگی عمده یهودیان ساکن این شهر. دوم، ضرورت ادغام مادی و معنوی مفهوم هولوکاست در خاطر شهر برلین. سوم، تنها در صورت پذیرش و اقرار کمبودهای یهودیان برلین از سوی اهالی آن، می‌توان آینده‌ای انسانی را برای آلمان و کل اروپا متصور بود.

موزه مرسدس بنز اشتوتگارت:

نمای بیرونی موزه مرسدس بنز اشتوتگارت

موزه مرسدس بنز یک موزه اتومبیل در شهر اشتوتگارت آلمان است که تاریخ کمپانی خودروسازی مرسدس بنز را به تصویر می‌کشد.ساختمان فعلی که درست در بیرون دروازه اصلی کمپانی دایملر اشتوتگارت قرار دارد، در سال ۲۰۰۱ میلادی توسط استودیو یو اِن (UN Studio) و با الهام از موزه گوگنهایم نیویورک طراحی شده است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های موزه مرسدس بنز اشتوتگارت آلمان، آتریوم عظیم آن به شمار می‌رود که با الهام از موتور وانکل طراحی شده است. این موزه در نهایت پس از گذشت قریب به ۵ سال از شروع ساخت آن، در سال ۲۰۰۶ میلادی، به روی عموم گشوده شد.

موزه سلطنتی جنگ شمال:

نمای فوقانی موزه سلطنتی جنگ منچستر

موزه سلطنتی جنگ شمال (Imperial War Museums North) که به موزه سلنتی جنگ منچستر شهرت دارد، در منطقه تارافورد شهر منچستر واقع شده است. موزه سلطنتی جنگ شمال که یکی از ۵ زیرشاخه موزه ملی بریتانیا به شمار می‌رود، در زمینه بررسی درگیری‌ها و جنگ‌ها بر مردم و جوامع انسانی فعالیت دارد. ساختمان کنونی موزه سلطنتی جنگ منچستر به دنبال برگزاری فراخوانی در سال ۱۹۹۷ میلادی و بر اساس طرحی از دنیل لیبسکیند، معمار لهستانی، شکل گرفت. 

نمای داخلی موزه سلطنتی جنگ منچستر

ساخت این موزه در سال ۱۹۹۹ میلادی و به دنبال تصمیم وزیر فرهنگ وقت، کریس اسمیت، مبنی بر ساخت موزه‌ای در منطقه تارافوردِ منچستر کلید خورد. دلیل این انتخاب، پیوند ناگسستنی این منطقه از منچستر با جنگ جهانی دوم، به سبب وجود کارخانه‌های متعدد ساخت بمب افکن و سایر جنگنده‌های تهاجمی متفقین در این منطقه و نیز بمبارانی است که منجر به مرگ ۶۸۴ نفر از ساکنین این منطقه شد.

کانسپت موزه سلطنتی جنگ منچستر

حجم اصلی موزه سلطنتی جنگ منچستر، متشکل از سه بخشی اصلی است که از باور دنیل لیبسکیند مبنی بر از هم گسستگی جهان و تبدیل آن به قطعات خرد شده به سبب درگیری نشات می‌گیرد. هریک از این سه بخش که بیانگر یکی از عناصر آب، خاک و هوا هستند، با طراحی‌های متمایز خود، وظیفه خاصی را برعهده دارند. به طوری که بخش مرتفع آن که به عنصر هوا اختصاص دارد، در اصل بالکنی است که به واسطه ارتفاع ۵۵ متری خود، چشم‌انداز خوبی از کانال آب مجاور موزه جنگ و نیز شهر منچستر را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

عناوین اصلی و سرفصل‌های پاورپوینت نمونه موردی موزه خارجی:

  • تعریف موزه
  • معماری موزه
  • نمونه موردی موزه‌های خارجی برتر 
  • موزه سلطنتی جنگ شمال
  • موزه هولوکاست ید وشم اسرائیل
  • موزه مرسدس بنز اشتوتگارت آلمان
  • موزه ملی قطر
  • موزه یهود برلین
  • موزه هنر دنور
  • موزه خولون اسرائیل
  • موزه هنر میلواکی

نمونه موردی موزه خارجی پیش‌رو شامل موزه هنر میلواکی، موزه یهود آلمان، موزه بنز اشتوتگارت آلمان و چندین مورد دیگر، برای نخستین بار و به طور اختصاصی، توسط فروشگاه معماری دیسامگ و در قالب ۱۷۰ اسلاید پاورپوینت تهیه و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما عزیزان قرار دارد. شما با خرید و دانلود فوری این پاورپوینت، تحلیل جامعی از ۸ نمونه موردی موزه خارجی در دست خواهید داشت که هر یک قابلیت ارائه به صورت یک پروژه دانشجویی مجزا را دارا می‌باشند.

یک شیفته معماری که در تلاش است تمام اندوخته خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در صورت بروز هرگونه مشکلی طی فرآیند خرید و یا دانلود محصول خریداری شده، فقط و فقط از طریق تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید.
+