خانه اپرا هاربین چین

پاورپوینت تحلیل خانه اپرا هاربین چین

خانه اپرا هاربین چین (Harbin Opera House) به عنوان یکی از برترین آثار معماری دهه اخیر به سبک فولینگ، از اهمیت بسیاری برخوردار است. بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری دیسامگ، به ارائه تحلیل خانه اپرا هاربین چین در قالب ۲۰ اسلاید پاورپوینت می‌پردازیم. 

اطلاعات عمومی پروژه:اطلاعات عمومی پروژه

پروژه خانه اپرا هاربین چین که یکی از مطرح‌ترین پروژه‌های اجرا شده در این کشور به شمار می‌رود، به عنوان بزرگترین مرکز فرهنگی، هنری و تفریحی چین ظاهر شده است. این سالن اپرا که در محوطه تالاب مانند کرانه رودخانه سونووا و در زمینی به مساحت ۱۸۰ هزار متر مربع قرار دارد، در عین ایجاد منظره‌ای فوق‌العاده در آن منطقه، هیچگونه اثر سوئی بر اکوسیستم آن نگذاشته است.

معمار خانه اپرای هاربین چین:معمار اپرای هاربین چین

در سال ۲۰۱۲ میلادی، فراخوانی به منظور انتخاب طرح یک اپرا و مرکز فرهنگی در منطقه هاربین چین صورت گرفت که سرازیر شدن طرح‌های بسیاری از معماران مطرح دنیا را به دنبال داشت. لکن در نهایت طرح گروه طراحی MAD به عنوان برنده نهایی اعلام شد. دفتر مرکزی این گروه طراحی که معمار ۴۲ ساله چینی، ما یانسونگ، آن را در سال ۲۰۰۴ میلادی تاسیس کرد، در شهر پکن واقع شده است و شعبات متعددی نیز در سراسر جهان دارد . گروه طراحی MAD، خانه اپرا هاربین چین را با زیربنایی معادل ۷۹۰۰۰ متر طراحی کرده بود که دقیقا مطابق با متراژ زیربنای فعلی است و از عملکرد دقیق آنها خبر می‌دهد.

طراحی خانه اپرای هاربین چین:طراحی اپرای هاربین چین

در طراحی خانه اپرا هاربین چین که از تپه‌ای برفی به عنوان کانسپت آن یاد می‌شود، از فرهنگ سنتی روسی و چینی الهام گرفته شده است؛ چراکه شهر هاربین در مرز شمالی چین و روسیه قرار دارد و از این‌رو تبادلات فرهنگی مردمان این شهر با روس‌ها قابل کتمان نیست. با این حال متریال غالب این پروژه عظیم پنل‌های شیشه‌ای و آلومینیومی بزرگی هستند که به شکل هنرمندانه‌ای در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و زیبایی معماری فولدینگ آن را به رخ می‌کشند. لکن جالب‌ترین بخش در طراحی خانه اپرای هاربین چین، مسیر ورودی آن به شمار می‌رود که در اصل پلی با چشم اندازی فوق‌العاده به طبیعت اطراف این منطقه است.

فضا‌های خانه اپرا هاربین چین:فضا‌های اپرای هاربین چین

مهم‌ترین فضای خانه اپرای هاربین چین، سالن تئاتر وسیع آن محسوب می‌شود که ساختش مدت‌ها پس از تکمیل سایر بخش‌های پروژه نیز ادامه داشته است و در سایه ساختار دو طبقه خود، گنجایش ۱۶۰۰ نفر را دارد. با این حال لابی شیک و مجلل این ساالن اپرا نیز قابل چشم‌پوشی نیست؛ چراکه لابی خانه اپرای هاربین چین علاوه بر سقف شیشه‌ای مسحور کننده خود، جایگاه دوم بزگترین فضای این پروژه عظیم را در دست دارد.

پاورپوینت تحلیل خانه اپرا هاربین چین:

تحلیل خانه اپرای هاربین چین، برای نخستین بار و به طور اختصاصی، توسط فروشگاه معماری دیسامگ و در قالب ۲۰ اسلاید پاورپوینت تهیه و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما عزیزان قرار دارد. از این‌رو می‌توان آن را یکی از کامل‌ترین تحلیل‌هایی از خانه اپرای هاربین چین به شمار آورد که می‌تواند در نقش یک پروژه دانشجویی فوق‌العاده نیز ظاهر شود.

یک شیفته معماری که در تلاش است تمام اندوخته خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در صورت بروز هرگونه مشکلی طی فرآیند خرید و یا دانلود محصول خریداری شده، فقط و فقط از طریق تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید.
+