دانشکده معماری هاروارد

پاورپوینت تحلیل دانشکده معماری هاروارد

دانشکده معماری هاروارد که خود به عنوان یکی از برترین دانشکده‌های معماری جهان به شمار می‌رود، دارای ساختمان فوق‌العاده‌ای به سبک مدرن است. بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری دیسامگ، به ارائه تحلیل دانشکده معماری هاروارد در قالب ۸۰ اسلاید پاورپوینت می‌پردازیم.

دانشکده معماری هاروارد:

دانشکده معماری هاروارد

دانشگاه هاروارد که توسط بخش خصوصی اداره می شود، در شهر کمبریج، واقع در ایالت ماساچوست ایالات متحده، ساخته شده است و تاریخ تاسیس آن به سال ۱۶۴۰ میلادی بازمی‌گردد. لکن ساختمان دانشکده معماری آن، در سال ۱۹۷۲ میلادی توسط معماری استرالیایی تبار به نام جان اندروز و با اسکلتی متشکل از فولاد و بتن ساخته شده است. جان اندروز که در زاده سال ۱۹۳۳ میلادی متولد شده است و در زمان طراحی این بنا سال‌ها از شروع فعالیت حرفه‌ای وی می‌گذشت، خلاقیت بسیاری را به در طراحی این بنا به خرج داده است. 

فضاهای دانشکده معماری هاروارد:

دانشکده معماری هاروارد

ساختمان دانشکده معماری هاروارد که در ۵ طبقه بنا شده است، از طراحی منحصر به فردی بهره می‌برد که شهرتی جهانی را برای آن به ارمغان آورده است؛ چراکه اندروز طراحی این ساختمان را با صرف نهایت خلاقیت و به نوعی انجام داده است که گاه شاهد وجود دو فضایی با ماهیت کاملا متضاد در کنار یکدیگر هستیم. لکن وی توانسته است با استفاده از همین خلاقیت ذاتی خود، بر این مشکلات فایق آید و مجمع الاضدادی را خلق کند که به شکلی جادویی با یکدیگر تعامل دارند.

طبقه زیرزمین:

طبقه زیرزمین ساختمان دانشکده معماری هاروارد، شامل فضاهای کتابخانه، کارگاه چوب، کلاس تئوری، اتاق پروژه، سرویس ، مرکز کنترل و سایر فضاهای خدماتی می‌باشد. لکن بخش اعظم این طبقه را کتابخانه وسیع این دانشکده را تحت اشغال دارد. نکته جالب توجه در طراحی این طبقه، قرارگیری کتابخانه و کارگاه چوب در آن است؛ چراکه این دو فضا دارای ماهیتی کاملا نتضاد می‌باشند. لکن اندروز به واسطه جای دادن آنها در دو سمت فضای سالن اصلی، توانسته است بر این مشکل فایق آید. با این حال مسئله نورگیری این کتابخانه، همچنان یکی از نقاط ضعف بزرگ آن به شمار می‌رود.

طبقه همکف:

طبقه همکف ساختمان دانشکده معماری هاروارد،  فضاهای کتابخانه، لابی، اتاق تدریس، کلاس‌های تئوری، سالن کنفرانس و ورودی‌ها را در خود جا داده است. با این حال دیاگرام لحاظ شده در طراحی این طبقه، شباهت بسیاری به دیاگرام طبقه زیرین خود دارد. ولی می‌توان گفت تمامی طبقات به سبب وجود فضاهای مطالعاتی بسیار، به یکدیگر شباهت دارند. شباهتی که یکی از مهم‌ترین مزایای یک ساختمان آموزشی به شمار می‌رود. علاوه بر این‌ها، شکل رواق مانند ورودی این ساختمان، جلوه خاصی به آن بخشیده است. 

طبقه اول:

طبقه اول متشکل از ۴ فضای کلی شامل آتلیه اصلی طبقاتی، سالن، اتاق‌های معماری و نیز اتاق‌های استراحتی است که خود به دو بخش هستند. همین اتاق‌های کوچک استراحتی یکی از نکات جالب این طبقه به شمار می‌روند که توانسته‌اند کنجکاوی بسیاری را جلب کنند؛ چراکه هنوز هم بسیاری از افراد از ماهیت دقیق این اتاق‌ها خبر ندارند و معلوم نیست که دقیقا برای استراحت چه کسی طراحی شده‌اند!

طبقه چهارم:

طبقه چهارم ساختمان دانشکده معماری هاروارد، به سبب دارا بودن فضاهایی نظیر آتلیه، بخش طراحی، بخش تحقیقات، بخش منابع انسانی و بخش اداری، از سایر طبقات این ساختمان متمایز شده است. این طبقه که بیشتر مساحتش به آتلیه آن اختصاص دارد، به عنوان طبقه تحقیقاتی و اداری این ساختمان شناخته می‌شود. طبقه پنجم این ساختمان نیز همانند طبقات دوم و سوم آن، تماما به فضاهای آموزشی و کلاس‌ها اختصاص یافته است.

عناوین اصلی و سرفصل‌های پاورپوینت دانشکده معماری هاروارد:

  • اطلاعات عمومی پروژه
  • موقعیت
  • تحلیل کامل فضاها
  • بررسی طبقه زیر زمین
  • بررسی طبقه همکف
  • بررسی طبقه اول تا پنجم
  • مقاطع
  • پله‌های خروج اضطراری
  • نمای ساختمان
  • داخلی
  • فضاهای کارگاهی
  • مبلمان فضاهای کارگاهی

تحلیل دانشکده معماری هاروارد، برای نخستین بار و به طور اختصاصی، توسط فروشگاه معماری دیسامگ و در قالب ۸۰ اسلاید پاورپوینت تهیه و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما عزیزان قرار دارد. شما با خرید و دانلود فوری این پاروپوینت، یکی از کامل‌ترین و دقیق‌ترین تحلیل‌ها از دانشکده معماری هاروارد را در اختیار خواهید داشت. 

یک شیفته معماری که در تلاش است تمام اندوخته خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ...

۵ یک نظر

    1. منوچهر شکیبا نویسنده ارسال پاسخ

      درود بر شما دوست عزیز!
      شما برای استفاده از فایل‌های دانلود شده، باید نرم افزار Winzip رو نصب کرده باشین تا بتونین فایل ها رو از حالت فشرده خارج کنید؛ چراکه تمامی فایل های ما به منظور صرفه‌جویی هرچه بیشتر در حجم دانلودی مشتریانمون و افزایش سرعت دانلود، به صورت فشرده در سایت قرار گرفتن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در صورت بروز هرگونه مشکلی طی فرآیند خرید و یا دانلود محصول خریداری شده، فقط و فقط از طریق تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید.
+