پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی پیام ارومیه

پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی پیام ارومیه

مجتمع مسکونی پیام ارومیه یکی از بهترین پروژه‌های مجتمع مسکونی طراحی شده توسط دانشجویان معماری دانشگاه ارومیه است. بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری دیسامگ، به ارائه پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی پیام ارومیه در قالب ۱۳۵ اسلاید می‌پردازیم.

مجتمع مسکونی پیام ارومیه:

پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی پیام ارومیه

مجتمع مسکونی پیام ارومیه، به عنوان یک مجتمع ۱۷۶ واحدی، در دو بلوک هشت طبقه طراحی شده است که هریک از این بلوک‌ها، از ۵ راه ارتباطی عمودی بهره می‌برد. این پروژه فوق‌العاده که معمارانش، هدف از طراحی آن را ترویج فرهنگ آپارتمان‌نشینی و زندگی جمعی در بین ساکنین ارومیه عنوان می‌کنند، نمونه کاملی از یک مجتمع ایده‌آل است که از فضاهای بی‌نظیری همچون مرکز خرید، سالن ورزشی، زمین بازی کودکان و مواردی از این دست نیز بهره می‌برد.

موقعیت پروژه مجتمع مسکونی پیام ارومیه:

پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی پیام ارومیه

مجتمع مسکونی پیام ارومیه، در زمینی مستطیلی شکل طراحی شده است و از جنوب غربی به شمال شرقی امتداد پیدا می‌کند. زمین انتخاب شده برای طراحی و ساخت این پروژه بی‌نظیر، دارای ابعاد ۱۹۶.۱۹ و ۱۲۱.۵۱ بوده است که مساحتی معادل ۲۴۰۰۰ متر مربع دارد. یکی از مهم‌ترین نکات در طراحی پروژه مجتمع مسکونی پیام ارومیه، لحاظ کردن سه فاکتور اصلی نور، باد و آلودگی صوتی در جانمایی فضاهای آن است که سبب بهره‌وری هرچه بیشتر می‌شود.

مطالب پیشنهادی:

پاورپوینت نمونه موردی مجتمع مسکونی خارجی

پاورپوینت نمونه موردی مجتمع مسکونی ایرانی

پاورپوینت مجتمع مسکونی آلبیون ریورساید اثر نورمن فاستر

پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی خیام مشهد

پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی گنجینه بابل

پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی VM کپنهاگ دانمارک

پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی پیام ارومیه

دسترسی‌های اصلی این پروژه از سه جهت شمال، جنوب و غربی تعبیه شده است که سبب سهولت در دسترسی به خیابان و جاده بند گلشهر ارومیه می‌شود. واحدهای این مجتمع نیز که همگی به صورت تیپ می‌باشند، دارای تمامی فضاهای یک واحد آپارتمانی ایده‌ال نظیر بالکن، پذیرایی و نشیمن، ورودی، پاسیو، اتاق خواب جادار، سرویس بهداشتی خصوصی و میهمان، غذاخوری، آشپرخانه و هال است. لکن یکی دیگر از مهم‌ترین نکات در  مجتمع مسکونی پیام ارومیه، طراحی شکسته شکل کلی ساختمان آن می‌باشد که به منظور دریافت نور از جهات غیر اصلی صورت پذیرفته است. 

نمونه موردی مجتمع مسکونی:

پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی پیام ارومیه

مجتمع‌های مسکونی، قدمتی به اندازه تاریخ تمدن بشری دارند. لکن با شروع قرن بیستم میلادی و ظهور معماران برجسته‌ای در اروپا و ایالات متحده امریکا، شاهد انقلابی در ساخت مجتمع مسکونی و انبوه‌سازی بودیم. بنابرین در پاورپوینت پیش‌رو از تحلیل مجتمع مسکونی پیام ارومیه، به نمونه‌های موردی موفقی از مجتمع مسکونی در ایران و جهان می‌پردازیم که اهم آنها عبارتند از پروژه مارینا سیتی، مجتمع مسکونی آلبیون، مجتمع مسکونی کانچانجونگا و شهرک اکباتان.

عناوین اصلی و سرفصل‌های پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی پیام ارومیه:

  • فصل اول: کلیات
  • فصل دوم: انتخاب موضوع
  • فصل سوم: شناخت و بررسی سایت
  • فصل چهارم: تجزیه و تحلیل سایت
  • فصل پنجم: نمونه‌ها و مصادیق
  • فصل ششم: ضوابط مجتمع‌های مسکونی
  • فصل هفتم: مبانی نظری طرح
  • فصل هشتم: برنامه فیزیکی
  • فصل نهم: نتیجه‌گیری
  • فهرست جداول

پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی پیام ارومیه، برای نخستین بار و به طور اختصاصی، توسط فروشگاه معماری دیسامگ و در قالب ۱۳۵ اسلاید تهیه و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما عزیزان قرار دارد. شما با خرید و دانلود پاورپوینت مجتمع مسکونی پیام ارومیه تحلیل یکی از بهترین نمونه موردی مجتمع مسکونی ایرانی را در دست خواهید داشت که می‌تواند به عنوان یک پروژه دانشجویی فوق‌العاده نیز مورد استفاده قرار بگیرد. 

یک شیفته معماری که در تلاش است تمام اندوخته خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ...

۱ یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در صورت بروز هرگونه مشکلی طی فرآیند خرید و یا دانلود محصول خریداری شده، فقط و فقط از طریق تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید.
+