تحلیل مجتمع مسکونی گنجینه بابل

پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی گنجینه بابل

مجتمع مسکونی گنجینه بابل به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های مسکونی اجرا شده در استان مازندران دارای اهمیت بسیاری است. بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری دیسامگ، پس از ارائه مجتمع مسکونی زیتون اصفهان به ارائه تحلیل مجتمع مسکونی گنجینه بابل در قالب ۲۷ اسلاید پاورپوینت می‌پردازیم.

تاریخچه مجتمع مسکونی:

برج بابل پیتر بروگل

تاریخچه ساخت نخستین مجتمع‌های مسکونی، به قرن‌ها پیش باز می‌گردد. با این حال امروزه به سبب رشد بی‌رویه جمعیت، نیاز به ساخت مجتمع‌های مسکونی و بلندمرتبه‌سازی بیش از پیش احساس می‌شود. کشور ما نیز از اواخر حکومت پهلوی اول و گسترش شهرنشینی، به پیروی از روند جهانی، به ساخت شهرک‌ها و مجتمع‌های مسکونی متعددی روی آورد که شهرک اکباتان تهران، یکی از بهترین نمونه‌های آن به شمار می‌رود.

مجتمع مسکونی:

نمونه مجتمع مسکونی

افزایش جمعیت در اوایل قرن بیستم میلادی، سبب روی آوردن کشورهای صنعتی اروپایی و ایالات متحده امریکا به انبوه‌سازی شد. با این حال این امر  با فراز و نشیب‌هایی همراه بود که سبب کاهش اقبال عمومی به آنها می‌شد. لکن ظهور معماری مدرن، تحول عظیمی را در این عرصه به وجود آورد که حتی سبب راهیابی آن به کشورهای بسته‌ای نظیر اتحاد شوروی سابق شد. با این حال شروع استفاده از بتن در ساخت مجتمع‌های مسکونی بعد از جنگ جهانی دوم به منظور کاهش هزینه‌ها را نیز می‌توان یکی از دلایل رواج ساخت مجتمع‌های مسکونی به حساب آورد.

مطالب پیشنهادی:

پاورپوینت نمونه موردی مجتمع مسکونی خارجی

پاورپوینت نمونه موردی مجتمع مسکونی ایرانی

پاورپوینت مجتمع مسکونی آلبیون ریورساید اثر نورمن فاستر

پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی خیام مشهد

پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی VM کپنهاگ دانمارک

پروژه مجتمع مسکونی گنجینه بابل:

پروژه مجتمع مسکونی گنجینه بابل

پروژه مجتمع مسکونی گنجینه بابل در دو تیپ بلوکی چهار و شش طبقه طراحی شده است و از زیربنایی معادل ۳۰۰۰۰ مترمربع بهره می‌برد. بارزترین ویژگی مجتمع مسکونی ۳۰۰ واحدی گنجینه بابل، در هم آمیختگی آن با طبیعت پیرامون خود به شمار می‌رود که با نگاهی اجمالی به سایت پروژه و نیز توجه به تراکم ۴۰ درصدی آن قابل تشخیص است. با این حال در طراحی این مجتمع مسکونی شاهد تنها ۳ تیپ پلان هستیم که البته هریک دارای فضاهای کاملی نظیر ورودی، پذیرایی، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام ، اتاق‌های خواب و تراس هستند. یکی از نکات قابل توجه در طراحی این مجتمع وجود کوران برای تهویه دائمی هوای مرطوب و گرم این منطقه است. از این‌رو مجتمع مسکونی گنجینه بابل را می‌توان یکی از بهترین انواع نمونه موردی مجتمع مسکونی به شمار آورد.

عناوین اصلی و سرفصل‌های پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی گنجینه بابل:

  • اطلاعات عمومی پروژه مجتمع مسکونی گنجینه بابل
  • هویت طرح
  • دسترسی‌ها
  • دید بصری طرح
  • بررسی ایده
  • پلان‌ها
  • ارتباطات
  • فضاها
  • سیرکولاسیون‌ها

تحلیل مجتمع مسکونی گنجینه بابل به عنوان یک نمونه موردی مجتمع مسکونی برای نخستین بار و به طور اختصاصی، توسط فروشگاه معماری دیسامگ و در قالب ۲۷ اسلاید پاورپوینت تهیه و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما قرار دارد. شما با خرید و دانلود فوری این پاورپوینت علاوه بر در دست داشتن تحلیل یک نمونه موردی مجتمع مسکونی به منظور ارائه جهت پروژه دانشجویی، از منبع الهامی فوق‌العاده نیز برخوردار خواهید بود.

یک شیفته معماری که در تلاش است تمام اندوخته خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در صورت بروز هرگونه مشکلی طی فرآیند خرید و یا دانلود محصول خریداری شده، فقط و فقط از طریق تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید.
+