تحلیل مجتمع مسکونی VM کپنهاگ دانمارک

تحلیل مجتمع مسکونی VM کپنهاگ دانمارک

مجتمع مسکونی VM کپنهاگ دانمارک، یکی از بهترین مواردی به شمار می‌رود که  نمونه موردی ایده‌آلی برای یک رساله است. بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری دیسامگ، به ارائه تحلیل مجتمع مسکونی VM کپنهاگ دانمارک در ۲۰ اسلاید پاورپوینت می‌پردازیم.

مجتمع مسکونی VM کپنهاگ دانمارک:

مجتمع مسکونی VM کپنهاگ دانمارک

مجتمع مسکونی VM کپنهاگ دانمارک در زمینی به مساحت ۱۰۰۰۰ متر مربع و در ۱۱ طبقه بنا شده است. این مجتمع فوق‌العاده که ساخت آن به سال ۲۰۰۵ میلادی باز می‌گردد، زیربنایی معادل ۲۵۰۰۰ متر مربع دارد. مجتمع مسکونی VM گپنهاگ دانمارک، دارای ۲۳۰ واحد مسکونی است که از ۷۶ تیپ مختلف بهره می‌برد و آن را به یکی از پیچیده‌ترین طراحی‌های تبدیل می‌کنند که تا کنون در دانمارک اجرا شده است. 

معماری مجتمع مسکونی VM کپنهاگ دانمارک:

طراحی داخلی مجتمع مسکونی VM کپنهاگ دانمارک

شکل منحصر به فرد مجتمع مسکونی VM کپنهاگ دانمارک، نخستین چیزی است که ذهن هر بیننده‌ای را به خود مشغول می‌کند و اسم آن نیز در رده بعدی قرار دارد. در حالیکه این مسائل از طراحی کلی این ساخمان نشات می‌گیرند؛ چراکه مجتمع مسکونی VM کپنهاگ دانمارک در دو قسمت و به شکل حرف V و M ساخته شده است که یکی از دلایل اصلی آن، برخورداری از نورگیری مناسب و در عین حال بدون اشراف بر سایر واحدها عنوان می‌شود. با این حال مجتمع مسکونی VM کپنهاگ دانمارک، ایده اصلی خود را از اصول معماری لوکوربوزیه مبنی بر انبوه‌سازی و نیز یکی از آثار شاخص این معمار یعنی “مجتمع مسکونی یونیت دی هبیتیشن” وامدار است.

سیرکولاسیون مجتمع مسکونی VM کپنهاگ دانمارک:

کریدور مجتمع مسکونی VM کپنهاگ دانمارک

یکی دیگر از نکات قابل توجه در طراحی مجتمع مسکونی VM کپنهاگ دانمارک، سیرکولاسیون‌های ارتباطی این مجموع می‌باشد که به صورت، راه‌روهایی مرکزی و منتهی به ۷ راه‌پله مرکزی هر ساختمان است. راه‌پله‌هایی که در کنار ۴ آسانسور پرسرعت ۲۰ نفره، تنها راه‌های ارتباطی طبقات مختلف این ساختمان به شمار می‌روند. از این‌رو، کریدورهای آن به گونه‌ای هستند که در بسیاری از ساعات روز، از نوری طبیعی بهره می‌برند.

مطالب پیشنهادی:

پاورپوینت نمونه موردی مجتمع مسکونی خارجی

پاورپوینت نمونه موردی مجتمع مسکونی ایرانی

پاورپوینت مجتمع مسکونی آلبیون ریورساید اثر نورمن فاستر

پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی خیام مشهد

پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی گنجینه بابل

جایزه فروم اید اورد سال ۲۰۰۶ (Forum Aid Award):

جایزه فروم اید اورد (Forum Aid Award) سال 2006 برای مجتمع مسکونی VM کپنهاگ دانمارک

همه ویژگی‌های منحصر به فرد مجتمع مسکونی VM کپنهاگ دانمارک دست به دست هم دادند و توانستند جایزه معتبر فروم اید اورد (Forum Aid Award) را در سال ۲۰۰۶ میلادی برای این طراحی به ارمغان آورند. این جایزه که موسس آن، مجله طراحی و دیزاین “فروم اید” سوئد است، سالانه به بهترین طراحی‌ اجرا شده در کشورهای حوزه اسکاندیناوی یعنی دانمارک، سوئد، نروژ، ایسلند، فنلاند و جزایر فارو اهدا می‌شود.

مجتمع مسکونی یونیت دی هبیتیشن (Unité d’Habitation):

مجتمع مسکونی یونیت دی هبیتیشن (Unité d'Habitation)

همانطورکه پیش‌تر نیز بدان اشاره شد، مجتمع مسکونی VM کپنهاگ دانمارک، ایده اصلی خود را از اصول معماری لوکوربوزیه مبنی بر انبوه‌سازی و نیز اثر شاخص وی در مارسی فرانسه، مجتمع مسکونی یونیت دی هبیتیشن، وامدار است. از این‌رو می‌توان انتظار داشت که بسیاری از ویژ‌گی‌های شاخص این مجتمع‌، در طراحی آن نیز نمود پیدا کرده باشد. ویژگی‌هایی نظیر وجود بالکن‌های بزرگ و اختصاصی در جهت رفع مشکل نبود حیاط خصوصی، راهروهایی یکپارچه در محور طولی و نیز طراحی به سبک بروتالیسم من جمله اهم این موارد هستند.

عناوین اصلی و سرفصل‌های پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی VM کپنهاگ دانمارک:

  • حجم کلی
  • بررسی کانسپت طرح
  • ترکیب احجام در پروژه
  • مسیرهای ارتباطی
  • نورپردازی
  • نماها
  • لوکوربوزیه
  • پلان طبقات اول و دوم  
  • پلان طبقات سوم و چهارم
  • پلان طبقات مختلف
  • جوایز

تحلیل مجتمع مسکونی VM کپنهاگ دانمارک پیش‌رو، برای نخستین بار و به طور اختصاصی، توسط فروشگاه معماری دیسامگ و در قالب ۲۰ اسلاید پاورپوینت تهیه و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما عزیزان قرار دارد. شما با خرید و دانلود فوری این پاورپوینت، یک نمونه موردی فوق‌العاده را در دست خواهید داشت که قابل ارائه به عنوان یک تحقیق معماری برای پروژه دانشجویی شما نیز هست. 

یک شیفته معماری که در تلاش است تمام اندوخته خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در صورت بروز هرگونه مشکلی طی فرآیند خرید و یا دانلود محصول خریداری شده، فقط و فقط از طریق تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید.
+