پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی 600 دستگاه مشهد

پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی ۶۰۰ دستگاه مشهد

مجتمع مسکونی ۶۰۰ دستگاه مشهد یکی از مجتمع‌های مسکونی برجسته ایرانی و گزینه مناسبی جهت استفاده به عنوان نمونه موردی مجتمع مسکونی ایرانی است. بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری دیسامگ، به ارائه پاورپوینت مجتمع مسکونی ۶۰۰ دستگاه مشهد در قالب ۲۰ اسلاید می‌پردازیم.

معرفی:

پاورپوینت کامل تحلیل مجتمع مسکونی 600 دستگاه مشهد

مجتمع مسکونی ۶۰۰ دستگاه مشهد در مرکز شهر مشهد واقع شده است. این مجتمع مسکونی از شمال به بلوار فردوسی، از جنوب به بلوار ارشاد، از شرق به بلوار شهید صادقی و از غرب به بلوار خیام راه دارد. ساخت این مجتمع مسکونی به حدود ۵۰ سال پیش باز می‌گردد. کلنگ‌زنی این ساختمان در یک محوطه باز و بیابانی انجام شد. ساخت فاز نخست این آپارتمان در سال ۱۳۵۰ خورشیدی در مشهد آغاز شد و در سال ۱۳۵۴ به بهره‌برداری رسید. مجتمع مسکوین ۶۰۰ دستگاه مشهد به سبب معماری خاص خود، تا سال‌ها به عنوان یکی از نمادهای مدرنیته در مشهد به شمار می‌رفت. 

پاورپوینت بررسی مجتمع مسکونی 600 دستگاه مشهد

مجتمع مسکونی ۶۰۰ دستگاه مشهد که در آن زمان جهت واگذاری به اساتید دانشگاه مشهد ساخته شده بود، با همکاری آستان قدس  رضوی و با مشارکت دو شرکت ایتالیایی و فرانسوی و نظارت مهندس مهدی زاده، در قالب ۱۹ بلوک ۵ طبقه طراحی و ساخته شد. ساخت این مجتمع مسکونی برجسته ایرانی که در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار اجرا شده است، از سال ۱۳۵۰ تا سال ۱۳۵۷ خورشیدی ادامه داشت.

مطالب پیشنهادی:

پاورپوینت تحلیل نمونه موردی مجتمع مسکونی ایرانی

پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی زیتون اصفهان

پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی خیام مشهد

پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی آلبیون ریورساید نورمن فاستر

پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی VM کپنهاگ دانمارک

معماری مجتمع مسکونی ۶۰۰ دستگاه مشهد:

پاورپوینت بررسی معماری مجتمع مسکونی 600 دستگاه مشهد

مهم‌ترین شاخصه مجتمع مسکونی ۶۰۰ دستگاه مشهد، فضای سبز بسیار وسیع آن است که در تضاد با تعریف آپارتمان و مجتمع مسکونی قرار دارد؛ چرا که طراحی آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی در وهله اول به سبب محدودیت دسترسی به زمین انجام می‌شود. طی طرح توسعه مجتمع مسکونی ۶۰۰ دستگاه مشهد، بنا بر ساخت مجتمعی مشابه در باغ مجاور (ابتدای بلوار فردوسی) و همچنین مجتمعی با همین تراکم جمعیتی در نقطه دیگری از شهر بود که پس از پیروزی انقلاب پرشکوه اسلامی، این طرح نیز همانند بسیاری از طرح‌های عظیم به دست فراموشی سپرده شد.

پاورپوینت معماری مجتمع مسکونی 600 دستگاه مشهد

تأسیسات مجتمع مسکونی ۶۰۰ دستگاه مشهد، با هدف تامین هزار و هفتصد و پنجاه واحد مسکونی طراحی شده‌اند. واحدهای این مجتمع ۸۸ متری هستند. این مجموعه شامل ۴ ورودی است که این بین تنها ورودی اصلی به خیابان اصلی اشراف دارد. با این حال سه ورودی دیگر نیز به گونه‌ای قرار گرفته‌اند که دسترسی ساکنین و عبور و مرور آنها به آسانی صورت بگیرد. در طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی، ساخت خیابان‌های جدید در کنار توسعه امکانات شهری، منجر به دسترسی آسان‌تر ساکنین به بخش‌های مختلف شهر مشهد شده‌است.

 

پاورپوینت مجتمع مسکونی 600 دستگاه مشهد

با توجه به پلان این مجتمع باید گفت که عدم رعایت تناسب‌ در پلان مشهود است. عدم توجه به محل قرارگیری مناسب برای کمدها، سیستم خنک سازی و انباری مناسب، از جمله سایر مشکلات مربوط به پلان این مجتمع است. البته بیان این نکته حائز اهمیت است که طراحی این مجتمع مربوط به ۶۰ سال پیش می باشد و از این رو، وجود این مشکلات تا حدی مربوط به پیشرفت تکنولوژی و سبک زندگی خانوارها می‌باشد.

عناوین اصلی و سرفصل‌های پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی ۶۰۰ دستگاه مشهد:

  • بلوار ارشاد
  • حفظ مقیاس انسانی
  • نقش مجموعه در سیمای شهری
  • بررسی توده و فضاهای مجموعه ۵۱۲ دستگاه  
  • درجه بندی معابر اطراف مجموعه      
  • ویژگی کالبدی مجموعه
  • تفکیک خصوصی و نیمه خصوصی
  • قلمرو فردی
  • قلمرو ساختمانی
  • بررسی پلان
  • عرصه های خصوصی،  عمومی و نیمه خصوصی
  • جانمایی فضاها
  • تناسبات
  • عناصر موجود در آشپزخانه
  • پشت بام

پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی ۶۰۰ دستگاه مشهد برای نخستین بار و به طور اختصاصی، توسط فروشگاه معماری دیسامگ و در قالب ۲۰ اسلاید تهیه و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما عزیزان قرار دارد. شما با خرید و دانلود پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی ۶۰۰ دستگاه مشهد، یکی از بهترین انواع نمونه موردی مجتمع مسکونی ایرانی را در دست خواهید داشت که می‌تواند به عنوان بخشی از رساله کارشناسی معماری یا رساله کارشناسی ارشد معماری نیز کاربرد داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در صورت بروز هرگونه مشکلی طی فرآیند خرید و یا دانلود محصول خریداری شده، فقط و فقط از طریق تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید.
+